Jeg går på Kinglace forslag med liggende 45-reglar cc600 (eller 450 avhengig av platestørrelse) samt den indre platen blir OSB. Ytre platen Gips.

Spiller det noen rolle om jeg står eller legger OSB-platen? Bør fungere uansett, det samme for gipsplaten.
Med osb under, kan man droppe at kortendene ikke har regel bak (langenden om jeg står de opp)?

Om man nå har vertikale 145 og horisontale 45 og har tenkt å ha råspont innenfor gipsen, setter man råsponten vertikalt da eller? Det må man jo gjøre for å få det til, men "i mitt hode" har jeg alltid sett råsponten liggende....

Pär, du stjeler tråden ;)
Råspont må selvfølgelig være vertikalt på horisontale lekter fordi bordene er smale. OSB derimot er store.

Noen som kan svare på spørsmålet mitt?

• Liker
inspectah44
  • Laddar…
En måte å binde sammen plateskjøter på er å kutte til ca 50 mm brede biter av tynn kryssfiner, som tilpasses stående mellom de horisontale stenderne. På denne måten kan du skru sammen platene uten kortlingar som i dette tilfellet ville skapt kuldebroer.

Er det virkelig nødvendig når man har det nederste laget med OSB og utenpå dette forskjøvet gips?

SittinDuck skrev:
Trengs det virkelig når man har nederste laget med OSB og utenpå dette forskjøvet gips?
Nix, så ikke at du skulle ha OSB under gipsen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.