Hei,

Veggen er ikke bærende. Jeg bor i et likt hus i samme område som ditt :) avhengig av luftfuktighet så henger den der veggen løst av og til til og med. Det er bare en løs vegg som er satt over en regel som er spikret i gulvet.

Da vi fjernet vår, kappet vi den ca. 20 cm ned fra taket. (Hele husets elrør ligger i den øverste delen av veggen.) Og løftet bare bort delen som sto løst mot bunnen. Vi har sjekket med snekker og naboer.

Takstolene hviler bare på ytterveggene. Flere i området har fjernet den veggen.

Legger ved et bilde av vårt kjøkken sett fra stuen når veggen er helt borte.

Du er velkommen over for å se om du vil. Bare bank på Dragonvägen 24.

/Markus
Moderne kjøkken med hvite skap, svart benkeplate og kjøkkenøy. Stor kjøleskap og integrerte ovner. Vinduer gir naturlig lys.
 
Sist redigert:
  • Liker
Mikael_L
  • Laddar…
Her er et bilde akkurat da vi rev veggen før kjøkken- og stueoppussingen.
Et rom rett etter riving av vegg, med synlig spisestue, parkett og noen møbler. En liten gutt står på gulvet.
 
  • Liker
Rani Giliana
  • Laddar…
LeffeMejsel skrev:
Hei,

Veggen er ikke bærende. Jeg bor i et likt hus i samme område som ditt :) avhengig av luftfuktighet så henger den der veggen løst av og til til og med. Er bare en løs vegg som er stilt over en bjelke som er spikret i gulvet.

Når vi tok bort vår, så kappet vi den ca 20 cm ned fra taket. (hele husets elektriske rør ligger i den øverste delen av veggen). Og løftet bare bort delen som sto løs mot bunnen. Vi har sjekket med snekkere og naboer.

Takstolene hviler bare på ytterveggene. Flere i området som har tatt bort den veggen.

Legger ved et bilde av vårt kjøkken sett fra stuen når veggen er helt borte.

Du er velkommen over for å se om du vil. Bare bank på Dragonvägen 24.

/Markus
[bilde]
Hei Markus,

Oi oi, så lekkert og for en forskjell.

Tusen takk for det, for en lettelse det ble plutselig. Vi har akkurat de samme planene om å gjøre, liknende kjøkkenmodell bare med en annen design :-).

Takk snille, hadde vært topp om jeg kunne komme forbi en dag, har du mulighet til å sende nummeret ditt via PM/ e-post: rani.giliana@gmail.com så jeg kan kontakte deg før.

Fortsatt en fin kveld.
/// Rani
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.