BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48.121 innlegg
Det kommer an på om bjelkene i bjelkelaget hviler på veggen, altså går tvers over den. Men det ser ut som en slags avveksling over det åpnede området (det hvite), noe som ofte betyr at veggen er bærende.
Takk for svar! Det hvite området er en gammel dør, så jeg tror ikke de tverrgående plankene er noen avveksling. Neste steg er kanskje å få løs en planke for å se hva som ligger oppå.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48.121 innlegg
Det som jeg synes ser ut som en avveksling er den nederste regelen (bjelken) ovenfor døråpningen siden den går inn i de stående reglene på siden. På den måten kan vekten ovenfra føres over til de stående reglene (søyle i avvekslingen)S Stoffe-q skrev:
Jeg synes det ser ut som en skyvedør med tanke på beslaget? Jeg har en skyvedør til mitt kjøkken, og den veggen jeg har er likevel bærende da den fortsetter på overetasjen opp til taket. Det finnes antakelig to "pilarer" i min vegg med tanke på at den andre like veggen har to stolper som er koblet med en tverrbjelke som stabiliserer taket som er åpent til mønet med urovekkende mye luft...
Det er vanskelig å se om de stopper der eller bare er falsede øverst. Eventuelt er det en stolpe som nr 2 til venstre om døren.S Screew skrev:
Klikk her for å svare
