41.242 lest ·
130 svar
41k lest
130 svar
Er dette virkelig gjort på fagmessig vis av en rutinert snekker?
AG A, hvordan kan du tolke det jeg skrev som at boksen skulle festes i gips???? Det jeg skrev var at "gipset" kunne sette seg fast i boksen og deretter når boksen beveget seg (fordi den ikke sitter fast) så kunne "gipset" sprekke/løsne.
Er de ødelagte må byggevarehandelen ta dem tilbake, hvorfor betale for ødelagte ting som gjør at man ikke kan gjøre en 100 prosent jobb. Jeg setter ikke opp ødelagte plater hjemme hos meg, de er for billige til å jukse med. Er sparkel miljøvennlig?Facket skrev:
Tror du det er slik man skaper en god relasjon med sin byggevarehandel, gjennom å klage over noen plater som du selv sier er så billige? Skal jeg returnere platene jeg selv har klart å skade og skylde på at de var slik da jeg fikk dem? For det går jo definitivt ikke å bevise noe, verken den ene eller andre veien. Som noen andre nevnte, ikke sparkel, gipsbruk..
Boksen er av plast og festes oftest til en trestender med spiker, spikene løper i "hull" og sitter vanligvis ikke fast mot stenderen. Man kan også bruke diverse klosser av tre eller plast, samt noen ganger stenderfester av metall, men de blir ikke faste, men kan beveges noen mm både i dybde- og sidelengs retning. Ingen bokser pleier å sitte helt fast med mindre de er festet i betong; de blir faste når man fester apparatet slik at boksen presses mot baksiden av platen og apparatet mot forsiden av platen.
Klart man reklamerer om det handler om 20 av 100 plater, men når det er snakk om 2-3 kantstøtte plater.. kom igjen? Skjær bort litt papp, ber maleren fikse før han begynner å skjøte? At man velger å ikke sette opp en skadet plate hjemme til seg selv er vel en ting, men når man holder på med det hele dagene og man veier over alternativene så er det i hvert fall gitt for meg.
Setter man boksene riktig og er fagarbeider så sitter de fast, ellers bør man nok bytte yrke 😀elmont skrev:Dosan er av plast og oftest spikres den fast i en trelekt, spikerene løper i "hull" og pleier vanligvis ikke sitte stivt mot lekten. Man kan også bruke div kottlingar av tre eller plast samt noen ganger lektfester av metall, dog så blir de ikke stive uten kan beveges noen mm både i dybderetning og sideveis. Ingen bokser pleier sitte stivt med mindre de sitter i betong, uten de blir stive når man fester apparatet så dosen presses mot baksiden av plata og apparatet mot forsiden av plata.
Om 2-3 av hundre er kantstøtte, sett platen der kanten skal skjæres så forsvinner skaden og man har gjort en skikkelig jobb.Facket skrev:Klart man reklamerer om det handler om 20 av 100 plater, men når det er tale om 2-3 kantstøtte plater.. kom igjen? Skjær bort litt papp, be maleren fikse før han begynner å skjøtesparkle? At man velger å ikke sette opp en skadet plate hjemme til seg selv er en ting, men når man holder på med det hele dagen og man veier opp alternativene så er det iallfall gitt for meg.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 innlegg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5.586 innlegg
Jeg vokste opp i et blåbetonghus, og jeg har blitt uutholdelig lei av vegguttak som man må holde fast når man drar ut kontakten (for at ikke vegguttaket skal følge med) så til mitt bygge kjøpte jeg noen metallvinkler til mine vp2 bokser, de har jeg ikke brukt før nylig (de var svake) da jeg satte en på hver side av boksen.elmont skrev:
Jeg har 70 stendere og 17mm rupanel på begge sider, normalt setter jeg boksene i to biter lekter som jeg spikrer i rupanelet og så skrur boksen med to skruer i lektene diagonalt. (Det finnes jo en eller annen grunn til at jeg aldri blir ferdig)