41.242 lest ·
130 svar
41k lest
130 svar
Er dette virkelig gjort på fagmessig vis av en rutinert snekker?
Medlem
· Västra Götaland
· 17 innlegg

Vi befinner oss i en reklamasjonsprosess med et velkjent og landsdekkende selskap som hevder at dette skulle være fagmessig utført. Vi er skeptiske.
Snekkeren har brukt altfor stort hullsag til apparatboksene og ikke engang sentrert boksene til midten av hullene. Snekkeren og selskapet hevder at det er slik det går til og at man løser problemet senere med sparkel og fugemasse, "Slik går det til på byggeplassene" sier de.
Dette skulle i så fall innebære urimelige merkostnader av tid og materialer, hvem vil betale for det?
Vi er bekymret for at konsekvensene blir at sparkelen sprekker opp etter en tid.
Hullet havner utenfor våre Eljo trend brytere.
Om det finnes snekkere, malere eller elektrikere der ute får dere gjerne kommentere og fortelle om det virkelig går til slik på byggeplassene i dag.
Medlem
· Stockholm
· 1 397 innlegg
Haha. "Så det går til på byggeplassene "
Jo da...
De har brukt feil størrelse på dosfresen. Det finnes størrelser som matcher boksene. Maleren får fortelle hva det koster, alternativt får de gipse om.
Jo da...
De har brukt feil størrelse på dosfresen. Det finnes størrelser som matcher boksene. Maleren får fortelle hva det koster, alternativt får de gipse om.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 849 innlegg
Slarvete men ikke uvanlig. Det blir litt ekstraarbeid med sparkling, men det synes ikke på det ferdige resultatet. Sparkle med skjøteremse så det ikke sprekker.
Som oven skrevet feil hullsag. Handler det om et hull så er det vel ingen fare? Sparkle med gipssparkel og male. Kan hende at det bare var 1 plate og han gjorde feil. Om det var jeg selv som skulle gjøre hullet så hadde jeg ikke tatt en for stor hullsag, men gjort hullet manuelt med gipskniven. Har man gjort flere ganger. Enig i at som yrkesmann så ser det slurvete gjort ut.
Medlem
· Västra Götaland
· 17 innlegg
Snekkeren har gjort det på 7 av 7 apparatbokser og er totalt uforstående for vår tvil.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 849 innlegg
Slarvete som sagt, men merkostnaden blir ikke mange kroner. Om dere har en maler som gjør jobben så be ham spesifisere ekstraarbeidet og prøv å prute på fakturaen.
7 av 7 absolutt kan man stille spørsmål ved! Men som sagt mer arbeid for maleren. La snekkeren stå for ekstrakostnaden.
K
Kallebo
Gjør-det-selv-bygger
· Skåne
· 3 051 innlegg
Kallebo
Gjør-det-selv-bygger
- Skåne
- 3.051 innlegg
Jeg har selv gjort en del hull og som byggarenemil skriver så blir det sjelden helt perfekt uten det er bedre å bruke en litt mindre hullsag og skjære det siste med kniven. Når en snekker jobber under tidspress så kan jeg tenke meg at en for stor hullsag er en fristende snarvei.
Pent er det ikke, men hva er egentlig fagmessig? Når det er sparklet og malt kommer det ikke til å synes.
Pent er det ikke, men hva er egentlig fagmessig? Når det er sparklet og malt kommer det ikke til å synes.
Det finnes ingen snarvei med å bruke en 80 dosfräs i stedet for en 70. Går nøyaktig like fort.Kallebo skrev:Jeg har selv laget en del hull og som byggarenemil skriver, så blir det sjelden helt perfekt uten at det er bedre å bruke en litt mindre hullsag og skjære det siste med kniven. Når en snekker jobber under tidspress, kan jeg tenke meg at en for stor hullsag er en fristende snarvei.
Pent er det ikke, men hva er egentlig fagmessig? Når det er sparklet og malt vil det ikke synes
Klønete gjennomført men det der burde man kunne løse med ekstra sparkel og sliping. Jeg tror ikke at det synes noe som helst etterpå. En vanlig apparat som skal sitte der er jo også omkring 80mm bred og dekker det meste av det som eventuelt synes etter at man har sparklet og malt.
De fleste skader i gips går å løse så pent med sparkel og sliping at det ikke synes. Det er ikke noe stort merarbeid, det handler om kanskje en time ekstra. En maler med slipgiraff gjør det der glatt og pent.
De fleste skader i gips går å løse så pent med sparkel og sliping at det ikke synes. Det er ikke noe stort merarbeid, det handler om kanskje en time ekstra. En maler med slipgiraff gjør det der glatt og pent.
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Men når først stikkontakten, lysbryteren eller hva det er som skal sitte der er på plass,
syns det da at snekkeren/elektrikeren klønet det til.
Ellers, so what?
syns det da at snekkeren/elektrikeren klønet det til.
Ellers, so what?