D
Får bli slike da...mistenker dog at osb er "sprødere" enn Plyfa men men fungerer det ikke får jeg vel bore. Veggen som skal opp er bare 2 meter lang, dog cc30.

kjører dere tangen eller skrur dere sammen stålregler?

Jeg brukte tang for å montere og følgende skrue for OSB mot stålregel
SPONPLATESKRUE FOR STÅLREGEL. GULKROMATERT.
Fungerte utrolig bra!

D
Ble slike:

En skrue og et målebånd på et stykke treverk, skruen har forsenkning og måles ved siden av målebåndet for å vurdere lengden.
Eske med etikett for "Bandad Spån&Plyfaskruv" til tre og stålregel, størrelse 3,9x30 FOS. Bakgrunn med stol og brusflaske.

Synes den fungerer ok, men hva vet jeg. Jeg drar i den og etter en stund så går den mot stålregelen og da begynner platen å bevege seg bort fra regelen. Etter ytterligere noen runder har skruen penetrert regelen og platen begynner da å bevege seg mot regelen igjen. Etter ytterligere noen runder begynner skruehodet å trekkes inn i platen (forsenkes), jeg opplever at skruen må forsenkes 3-4mm for at den virkelig skal ligge tett mot regelen.

Er det en passende forsenkning?

Har den skruen såkalt frigjenge, altså en slik som foreskrives ifølge sikker vann?

D
Noen sånn her på fredagskvelden?

Trykk hardt når du skrur inn skruen. Da presser du platen tett mot regelen, og det er vesentlig for at skruen ikke skal trenge å forsinkes unødvendig mye. Nå tror jeg egentlig ikke at det spiller så stor rolle på 15mm kryssfiner, men normalt holder det at skruen er forsinket omtrent 1mm.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.