M Morpal skrev:
Var på K-Rauta idag och kollade på samme produkt. Ifølge selgeren hadde den gått opp fra 149kr til 599kr på kort tid, noe som er helt tullete prisutvikling
Nok for at krauta pleier å være dyre, men det der er Sykt! Sykt som svartedauden.
Firdoble prisen :poop::thumbdown:

• Liker
nino
  • Laddar…
richardtenggren
Iggesund har i alle fall hatt virketørker, selv når sagen lå inne i Hudik hadde de tørker der hva jeg husker. Har for meg at de står igjen ennå i dag, i alle fall for 10 år siden, sagen ble flyttet til Iggesund langt tidligere.

F fribygg skrev:
Tørketiden er nok like lang om jeg har 7,5m3 som når Linghem har 75 000m3, derimot er det plasskrevende og kapitalbindende å ha lager.
Saken er den at
richardtenggren richardtenggren skrev:
Iggesund har i alle fall hatt virketørker, også når sagen lå inne i Hudik hadde de tørker der hva jeg minnes. Har for meg at de står igjen ennå i dag, i alle fall for 10 år siden, sagen ble flyttet til Iggesund lenge tidligere.
Tørkerne står igjen på Håstaholmen. Skal jevnes ut og bli boliger der nå virker det som. Min kran innen isolering har lager i en av dem.

Tørker vil jeg tro at alle større sager har, kun visse spesialdimensjoner som lufttørkes nå for tiden...
Er det ikke vanlige tørker så er det vandretørker

Visse dimensjoner mellomlagres etter tørk

elpaco elpaco skrev:
Det finnes jo i noen grad i form av toll mellom land/kontinenter. De er laget for å beskytte det innenlandske markedet. Frihandelsavtaler er jo ikke åpenbart fordelaktig for alle land.
Ja, det er virkelig sykt stigende priser, i USA er det enda verre - så dette "talende" bildet i et innlegg!

• Bil og to OSB-plater i en støvete garasje.
  • Liker
  • Haha
Freerole og 17 andre
  • Laddar…
L LeonT skrev:
Ja, det er virkelig sykt galopperende priser, i usa er det enda verre - så dette "talende" bildet i et innlegg!
Og R Rowling dro og kjøpte Porschen :)

Hua....

• En kvittering fra Bauhaus viser kjøp av furuplywood, sagningstjenester og rabatter. Kvitteringen holdes foran rattet i en bil.
  • Wow
  • Trist
  • Liker
Tompassk og 2 andre
  • Laddar…
19mm sponplate 2500x1200 484kr på Derome.
Jeg kjøper typ en sponplate hvert 5. år så jeg har dårlig oversikt over hva det pleier å koste, men det der må vel være dyrt?
Forleden spurte jeg etter prisen på 6mm gips, "119kr". Ble svaret. To dager senere dro jeg og kjøpte en plate og da kostet den 128kr. Dagsnoteringer også på gips tydeligvis.

/Höghus

Gikk nettopp gjennom de kvitteringene jeg hadde i lommeboka. I desember kjøpte jeg 10 stk OSB-plater på Byggmax for 149 kr / stk. I juli kjøpte jeg ytterligere tre plater. Nå var prisen 349 kr / stk...

Tenk om man hadde visst og sørget for å kjøpe inn et skikkelig lager. Da kunne man nå solgt billig på finn.no og likevel gjort en skikkelig fortjeneste.

• Liker
Morpal
  • Laddar…
Jeg fikk 10 skiver til overs som jeg kjøpte på Byggmax for ca 120kr, solgte dem nå for 250kr. Både jeg og kjøper var fornøyd med handelen, så det føltes jo bra.
Nå får jeg inn bilen i garasjen igjen også (y)

• Liker
kioskdavid og 1 annen
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Begynner å bli på tide å selge de overflødige formplywoodplatene man har til overs.
Hva skal man med formplyfa til om man ikke har råd med sement???

• Haha
  • Liker
ch75 og 3 andre
  • Laddar…
Hva tror dere om prisene, kommer de til å synke i nær framtid eller vil det drøye flere år? Hadde tenkt å begynne å skive en bygning på tomten med osb, men satte kaffen i vrangstrupen da jeg sjekket prisene på nettet.

Jeg har hørt at det selges billig OSB og sement i små poser på Sergels torg om natten.

• Liker
  • Haha
ch75 og 8 andre
  • Laddar…
ClasseClas
F fribygg skrev:
I Lkpg koster fortsatt 17mm råspånt under 120kr/m2, luker ser jeg ikke som nødvendige om man ikke skal betale lønn til snekkeren og har tid og riktig picka.
Jeg kan tenke meg å kjøpe mellomstrøkne råspontluker for å spare tid i neste steg med ellers grunning, mellomstrøk og sluttstrøk av takføtter og utspring.
https://www.abkarlhedin.se/bygghandel/produkter/abkarlhedin/bergslagslucka/

Jeg lurer på det samme. Får levering av garasjebyggesett om noen uker. Den opprinnelige planen var å sette fart i oktober og rekke å få på plass isolasjon, OSB og gips før vinteren. Nå føles det vanskelig når man ser prisene på OSB, så vurderer å bare gjøre det værsikkert og deretter vente til neste år med å isolere. Man kunne jo isolere og sette plast og deretter ta en pause. Noen som har oversikt over hvordan prisene på isolasjon har utviklet seg? Har ikke fulgt med på prisene så nøye.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.