95.556 lest ·
172 svar
96k lest
172 svar
Deres verste eksempel stigende byggematerialpriser
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 614 innlegg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6.614 innlegg
Iggesund har i alle fall hatt virketørker, selv når sagen lå inne i Hudik hadde de tørker der hva jeg husker. Har for meg at de står igjen ennå i dag, i alle fall for 10 år siden, sagen ble flyttet til Iggesund langt tidligere.
Saken er den atF fribygg skrev:
Tørkerne står igjen på Håstaholmen. Skal jevnes ut og bli boliger der nå virker det som. Min kran innen isolering har lager i en av dem.richardtenggren skrev:
Ja, det er virkelig sykt stigende priser, i USA er det enda verre - så dette "talende" bildet i et innlegg!elpaco skrev:
19mm sponplate 2500x1200 484kr på Derome.
Jeg kjøper typ en sponplate hvert 5. år så jeg har dårlig oversikt over hva det pleier å koste, men det der må vel være dyrt?
Forleden spurte jeg etter prisen på 6mm gips, "119kr". Ble svaret. To dager senere dro jeg og kjøpte en plate og da kostet den 128kr. Dagsnoteringer også på gips tydeligvis.
/Höghus
Jeg kjøper typ en sponplate hvert 5. år så jeg har dårlig oversikt over hva det pleier å koste, men det der må vel være dyrt?
Forleden spurte jeg etter prisen på 6mm gips, "119kr". Ble svaret. To dager senere dro jeg og kjøpte en plate og da kostet den 128kr. Dagsnoteringer også på gips tydeligvis.
/Höghus
Gikk nettopp gjennom de kvitteringene jeg hadde i lommeboka. I desember kjøpte jeg 10 stk OSB-plater på Byggmax for 149 kr / stk. I juli kjøpte jeg ytterligere tre plater. Nå var prisen 349 kr / stk...
Tenk om man hadde visst og sørget for å kjøpe inn et skikkelig lager. Da kunne man nå solgt billig på finn.no og likevel gjort en skikkelig fortjeneste.
Tenk om man hadde visst og sørget for å kjøpe inn et skikkelig lager. Da kunne man nå solgt billig på finn.no og likevel gjort en skikkelig fortjeneste.
Jeg fikk 10 skiver til overs som jeg kjøpte på Byggmax for ca 120kr, solgte dem nå for 250kr. Både jeg og kjøper var fornøyd med handelen, så det føltes jo bra.
Nå får jeg inn bilen i garasjen igjen også
Nå får jeg inn bilen i garasjen igjen også
Hva tror dere om prisene, kommer de til å synke i nær framtid eller vil det drøye flere år? Hadde tenkt å begynne å skive en bygning på tomten med osb, men satte kaffen i vrangstrupen da jeg sjekket prisene på nettet.
Jeg kan tenke meg å kjøpe mellomstrøkne råspontluker for å spare tid i neste steg med ellers grunning, mellomstrøk og sluttstrøk av takføtter og utspring.F fribygg skrev:
https://www.abkarlhedin.se/bygghandel/produkter/abkarlhedin/bergslagslucka/
Jeg lurer på det samme. Får levering av garasjebyggesett om noen uker. Den opprinnelige planen var å sette fart i oktober og rekke å få på plass isolasjon, OSB og gips før vinteren. Nå føles det vanskelig når man ser prisene på OSB, så vurderer å bare gjøre det værsikkert og deretter vente til neste år med å isolere. Man kunne jo isolere og sette plast og deretter ta en pause. Noen som har oversikt over hvordan prisene på isolasjon har utviklet seg? Har ikke fulgt med på prisene så nøye.