97.368 lest ·
172 svar
97k lest
172 svar
Deres verste eksempel stigende byggematerialpriser
Glasull 95mm skal du ikke betale mer enn 26kr/m2 for, byggmax tar 166kr stk for ISOVER og det er 6,5m2 i bunten.S Stuff skrev:
Ah, der var det billigere men ikke helt så billig som ditt eksempel.F fribygg skrev:
Jeg får opp 214:- per pakke for Isover 95mm på byggmax nettside, altså 33kr/m2.
Veksler jeg fra privatperson til bedrift får jeg 26kr/m2 men det er jo da uten moms
Det var 166kr inkl moms/ bunten tidligere i uken på Byggmax i Linköping. Samme pris i juli for øvrig. Finnes ingen grunn til å betale over 26kr/m2 selv om man handler av noen lokal byggevarehandel.
Ja se det du.F fribygg skrev:
Jeg bor i Gävle og der koster det 33kr/m2. Bytter jeg butikk til Linköping så hopper det ned til 26kr/m2.
Lurt av Byggmax.
Uansett så kommer jeg jo selvsagt til å handle der jeg finner best pris i Gävletrakten. Ville bare få oversikt over om isolasjonsprisene har økt eller ikke sammenlignet med før pandemien.
Eventuelt kanskje jeg isolerer og plastar garasjen en runde da før jeg tar pause og fortsetter til våren om prisene på plater mm har gått ned da.
Synd bare at prisene på 45mm lekter er høye nå bare. Ellers hadde jeg jo kunnet lekte opp installasjonssjiktet også og la elektrikeren gjøre sitt også.
Ta inn tilbud på mineralullen om det er mer enn en tilhengerlass. Byggmax er ikke billigst ved større mengder.S Stuff skrev:Ja se på tusan.
Jeg bor i Gävle og der koster det 33kr/m2. Bytter jeg butikk til Linköping så hopper det ned til 26kr/m2.
Sneaky av Byggmax.
Uansett så kommer jeg jo selvfølgelig handle der jeg finner best pris i Gävletrakten. Ville bare få oversikt over om isoleringsprisene har skutt i været eller ikke sammenlignet med før pandemien.
Eventuelt kanskje jeg isolerer og plastrer garasjen en runde da før jeg tar pause og fortsetter til våren om prisene på plater mm har gått ned da.
Synd bare at prisene på 45mm lekter er høye nå bare. Ellers hadde jeg jo kunnet lekte opp installasjonssjiktet også og la elektrikeren gjøre sitt også
Du kommer til å bli rik og kunne kjøpe en 89 tommer TV for sponplaten!maah skrev:
Ifølge rykter kjøper USA opp alt byggtre...
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 innlegg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3.081 innlegg
skulle kjøpe to bjelker 2500x120x45mm. Kostet 135:- stykkuseless skrev:
”jeg husker hvordan det var før, når man kunne hente bjelker for 50:- stykket! Hujedamig så dyrt alt har blitt!”
som flaks var kostet de ”bare” 92:-/st på xlbygg istedenfor.
Medlem
· Östergötland
· 17 innlegg
Ja, jeg kommer ikke til å fikse ytterpanelen på mitt nybygde bod før prisene er mer normale. Blant annet. Kan vente måneder eller til neste sommer med bare vindpapp og lekter på til da.useless skrev:
Spesielt når man hører om at prisene har stupt i USA, men det kanskje ikke fungerer sånn i Sverige. Mye materiale som byggevareforretningene har kjøpt dyrt, som man også vil selge dyrt selv om prisene fra sagbruk reduseres. Gjetter jeg bare...
Heldig at jeg rakk å kjøpe rupanel til tak og gulv før det økte fra typ 12 til 17kr på byggmax nylig, for 120mm.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 innlegg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5.586 innlegg
18:85 meteren har de hevet til nå.H hyresmuppen skrev:Ja, jeg kommer ikke til å fikse ytterpanelet på mitt nybygde lager før prisene er mer normale. Blant annet. Kan vente måneder eller til neste sommer med bare vindsperre og lekter på inntil da.
Spesielt når man hører om at prisene har stupt i USA, men det fungerer kanskje ikke slik i Sverige. Mye materiale som byggvarehandlene har kjøpt dyrt, som man også vil selge dyrt selv om prisene fra sagbrukene synker. Gjetter jeg bare...
Heldigvis rakk jeg å kjøpe råspont til tak og gulv før det økte fra typ 12 til 17kr hos byggmax nylig, for 120mm.
H hyresmuppen skrev:Ja, jeg kommer ikke til å fikse ytterpanelet på mitt nybygde bod før prisene er mer normale. Blant annet. Kan vente måneder eller til neste sommer med bare vindsperre og lekter på til da.
Spesielt når man hører om at prisene har stupt i USA, men det kanskje ikke fungerer slik i Sverige. Mye materiale som bygghandlerne har kjøpt dyrt, som man også vil selge dyrt, selv om prisene fra sagbruket synker. Bare gjetter...
Heldigvis rakk jeg å kjøpe rupanel til tak og gulv før det økte fra noenlunde 12 til 17kr på byggmax nylig, for 120mm.
Du kan vedde på at det vil være samme prinsipp som bensinstasjonene kjører med. Når prisen på råoljen går opp, så økes prisen på pumpen selv om det er flere uker før den ligger i stasjonens tank. Går prisen ned, så må man tømme hele den forbanna nedgravde tanken før det også går ned på pumpen.