Kallson Kallson skrev:
Hva jeg forstår så har sagbrukene mangel på råvare da de ikke har økt tømmerprisene til skogeierne uten kappet hele fortjenesten selv når de internasjonale prisene stakk. Nå slutter stadig flere skogeiere å hogge, noe som sagbrukene kompenserer med å øke prisen på saget virke (i stedet for å øke innkjøpsprisene).
Som skogeier har man heller solgt på eksport siste halvåret/året, å 'gi bort' eller selge prima råvare til de nåværende listeprisene er i hvert fall for meg utenkelig.

F fribygg skrev:
Som skogeier har man heller solgt på eksport det siste halvåret/året, å 'gi bort' eller selge prima råvare til de nåværende listeprisene er i hvert fall for meg utenkelig.
eller sage selv, da vil du tjene mye

ByggPajken ByggPajken skrev:
eller sage selv, da kan du tjene multum
Knapt, men man får være glad for det lille og slipper å fø på industrien

F fribygg skrev:
Knapt, men man får være glad for det lille og slipper å føde industrien
hva? Med dagens pris på byggemateriale kommer du visst å tjene bra, Veldig bra, si at du får fram 10st 2tum4 på en time, ja dem kan du selge for 1000-1500kr.

hva? Med dagens pris på byggematerial kommer du visst tjene bra, Meget bra, si at du får fram 10st 2tom4 på en time, ja de kan du selge for 1000-1500kr.
Jeg mistenker at du ikke har hverken skog eller sagbruk

F fribygg skrev:
Jeg mistenker at du ikke har verken skog eller sagbruk
har skog, skal investere i sag

ClasseClas
useless useless skrev:
Ja, det er på tide at staten innfører en byggematerialpriskompensasjon.
De som har betalt 200:- for en OSB i desember, januar og februar får tilbake 100:-. De som har betalt 300:- får tilbake 200:- også er det en trapp imellom.
Støtten betales ut av byggmax om et halvt år omtrent.
Men de som har betalt nøyaktig 200:- får ingenting for akkurat det beløpet inngår ikke i trappen.

• Liker
useless
  • Laddar…
har skog, ska investera i såg
Håper at du oppnår rimelig lønnsomhet og avkastning på investert kapital og tid.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.