95.556 lest ·
172 svar
96k lest
172 svar
Deres verste eksempel stigende byggematerialpriser
Jeg har ikke oversikt over hva de kostet i vår eller i fjor, men for typ 4 år siden ga jeg 78 kr/m2 for OSB.L Lilllen skrev:Løpske priser er bra å holde øye medMen for en som meg som aldri i mitt liv hittil har kjøpt en OSB f.eks., så ville det vært interessant om også prisen som varen pleier/pleide å koste finnes med. Helst eksakte tall, men en omtrentlig anslag holder også
Ser at noen har fått med en "før"-pris, men etterspør altså flere.
Var på K-Rauta i dag og så på samme produkt. Ifølge selgeren hadde den gått opp fra 149kr til 599kr på kort tid, noe som er en helt gal prisutvikling.Kallson skrev:
Var på lokale XL-bygg i dag og kjøpte to bjelker 45x70 (5.4m). Fant en som var rett og den andre hadde en bøy siste meter men tenkte det er OK (ville ikke rote til mer i bunten). Den beskjedne prisen for disse begge bjelkene ble 408 kr, dvs nesten 40 kr/m!
Tenkte derfor å more meg med å finne et enda verre eksempel. Mitt bidrag blir en OSB-plate fra Beijer og utfordringen til forumet blir å overgå med noe enda verre.
[bilde]
Nei, og jeg håper at du har rett. Var på en annen byggevarehandel for noen uker siden da kunden foran meg reagerte på de gjentatte prisøkningene og spurte hvor lenge prisen gjaldt. Fikk da til svar fra selgeren med glimt i øyet "dagen ut". Tror nok at toppen er nådd og at mange rett og slett avventer kjøp hvis de kan.Rkarlsson skrev:
Jeg tror, observer, tror at prisene vil gå ned til det normale innen noen måned + 5 til 10 prosent da man benytter anledningen til å øke prisene i ett eller flere ledd.
Offtopic har jeg et motsatt eksempel der jeg kjøpte 100 lpm 45x95 samt 27 lpm 45x120 til den nette sum av 2500 kr her om dagen direkte fra et sagbruk i Härjedalen.
Offtopic har jeg et motsatt eksempel der jeg kjøpte 100 lpm 45x95 samt 27 lpm 45x120 til den nette sum av 2500 kr her om dagen direkte fra et sagbruk i Härjedalen.
Høvlet?
Tror prisene går ned til høsten når hennasnekkeriet avtar. Blir spennende å se om det kommer ned til omtrent samme priser som før, eller om det blir til et høyere nivå.
Gjør-det-selv-bygger
· SE4
· 3 255 innlegg
Noe som ikke i det hele tatt ser ut til å ha gått opp er Rheinzink-platen.
Samme listepris i dag som det var sist jeg kjøpte, for 3 år siden. Fikk til og med litt mer rabatt denne gangen enn forrige gang.
Samme listepris i dag som det var sist jeg kjøpte, for 3 år siden. Fikk til og med litt mer rabatt denne gangen enn forrige gang.