F fac skrev:
Jeg pusser opp litt i sommerhytta og var til den lokale byggevarehandelen og spurte om prisen for jeg trenger 10 stk OSB-plater.
Men jeg trodde at selgeren tullet da han nevnte prisen.
Så var dog ikke tilfelle, så jeg må finne en annen løsning :(
Skapelig ord. Pris

Hvis dere synes det er dyrt nå, så hold dere fast. Produsentene varsler nå ytterligere 30% økning på trelast.

john68 john68 skrev:
Deltar i et større ombyggingsprosjekt, 80 millioner cirka, og de som har ansvaret for det sier at tilbud på isolasjon og tre gjelder 24 timer. Så er det bare å spørre igjen.....

Imp trestolper 7cmx180, til innhegningen kostet tidligere 25 kr stk, nå 62,95

D Daniel 109 skrev:
Det er klart at prisene følger med ned. Sagbrukene må jo produsere for å overleve. Så hvis etterspørselen reduseres, må de jo konkurrere med prisen.
Nei.. de slutter å sage og investerer i sine linjer i stedet..

• Liker
Aser og 1 annen
  • Laddar…
L Lilllen skrev:
Løpske priser er bra å holde øye med (y) Men for en som meg som aldri i mitt liv hittil har kjøpt en OSB f.eks., så ville det vært interessant om også prisen som varen pleier/pleide å koste finnes med. Helst eksakte tall, men en omtrentlig anslag holder også :) Ser at noen har fått med en "før"-pris, men etterspør altså flere.
Jeg har ikke oversikt over hva de kostet i vår eller i fjor, men for typ 4 år siden ga jeg 78 kr/m2 for OSB.

• Liker
Lilllen
  • Laddar…
Hei
Kjøp spontet plywood i stedet, det er billigere og bedre

Kallson Kallson skrev:
Var på lokale XL-bygg i dag og kjøpte to bjelker 45x70 (5.4m). Fant en som var rett og den andre hadde en bøy siste meter men tenkte det er OK (ville ikke rote til mer i bunten). Den beskjedne prisen for disse begge bjelkene ble 408 kr, dvs nesten 40 kr/m!

Tenkte derfor å more meg med å finne et enda verre eksempel. Mitt bidrag blir en OSB-plate fra Beijer og utfordringen til forumet blir å overgå med noe enda verre.
[bilde]
Var på K-Rauta i dag og så på samme produkt. Ifølge selgeren hadde den gått opp fra 149kr til 599kr på kort tid, noe som er en helt gal prisutvikling.

• OSB-skiver på K-Rauta nettside, en markert til 599 kr/stk, den andre til 399 kr/stk. Økt pris diskutert i byggforum.
A
M Morpal skrev:
Var på K-Rauta idag og sjekket på samme produkt. Ifølge selgeren hadde den gått opp fra 149kr til 599kr på kort tid, noe som er en helt tullete prisutvikling
Sa han noe om de solgte mye osb?
Jeg tenker at etterspørselen må synke ganske mye.

Rkarlsson skrev:
Sa han noe om de solgte mye osb?
Jeg tenker at etterspørselen må synke ganske mye.
Nei, og jeg håper at du har rett. Var på en annen byggevarehandel for noen uker siden da kunden foran meg reagerte på de gjentatte prisøkningene og spurte hvor lenge prisen gjaldt. Fikk da til svar fra selgeren med glimt i øyet "dagen ut". Tror nok at toppen er nådd og at mange rett og slett avventer kjøp hvis de kan.

• Liker
Anonymiserad 239657
  • Laddar…
AXS
Gikk en runde i 5-årige sønnens plankehaug. Nå får han bare beholde alt under en meter. :D

Skulle kjøpe gulvlist pleier å koste ca 15;-/m, nå 49:-/m.

• Haha
  • Liker
guggen og 6 andre
  • Laddar…
Jeg tror, observer, tror at prisene vil gå ned til det normale innen noen måned + 5 til 10 prosent da man benytter anledningen til å øke prisene i ett eller flere ledd.

Offtopic har jeg et motsatt eksempel der jeg kjøpte 100 lpm 45x95 samt 27 lpm 45x120 til den nette sum av 2500 kr her om dagen direkte fra et sagbruk i Härjedalen.

• Liker
Bjorn.Hed
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Begynner å bli på tide å selge de overskytende formplywood-platene man har til overs.
En millionær på forumet. Hyggelig!

• Liker
JFB
  • Laddar…
L l3ff3 skrev:
En millionær på forumet. Hyggelig!
Det finns fler

• Bilens bagasjerom fylt med sementsekker på 25 kg.
  • Haha
  • Liker
ch75 og 17 andre
  • Laddar…
Offtopic har jeg et motsatt eksempel der jeg kjøpte 100 lpm 45x95 samt 27 lpm 45x120 til den facila prisen 2500 kr heromdagen direkte fra et sagbruk i Härjedalen.
Høvlet?

Tror prisene går ned til høsten når hennasnekkeriet avtar. Blir spennende å se om det kommer ned til omtrent samme priser som før, eller om det blir til et høyere nivå.

• Liker
Johan Lindell
  • Laddar…
Noe som ikke i det hele tatt ser ut til å ha gått opp er Rheinzink-platen.
Samme listepris i dag som det var sist jeg kjøpte, for 3 år siden. Fikk til og med litt mer rabatt denne gangen enn forrige gang.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.