Jeg renoverer litt i sommerhytta og var til den lokale byggevarebutikken og spurte om prisen for jeg trenger 10 stk OSB-plater.
Men jeg trodde at selgeren tullet da han nevnte prisen.
Så var dog ikke tilfelle, så jeg må finne en annen løsning
Var til Beijer forrige uke og kjøpte vindusforinger til en liten utbygging, 28x95 gran. Lastet 12 stk 4,8 m planker på takstativet, men holdt på å få dåndimpen ved kassen. 67,20 kr meteren ga den rimelige prisen på 3870 kr! Visserlig mellomstreket, men allikevel..
Material til båtinredning ser ut til å ha samme pris som for noen år siden, om det fortsetter slik blir det snart billigere med mahogny enn med furu
nå er det forresten bjørkekryssfiner, men 2440x1220x15 koster over tusenlappen. Den lokale byggmaxen har doblet osb og plyfa sammenlignet med i fjor. Hvert månedsskifte nå i løpet av sommeren har medført en økning på ca 20%. Etableres disse prisene mon tro?
kjenner til flere nyproduksjoner som kraftig har revidert sine kalkyler..
Ha ha - "setter du ikke OSB bak gipsen?" - "Nei nei, jeg er gjerrig og kjører mahogny"
Bygde nettopp inn en plate mahogny i garasjedøren, på en overflate som helt skal dekkes over med kobberplate. Råtebestandig og billig, ettersom jeg bare trengte en kvart plate.
Håper dette innebærer en noenlunde rask tilbakevending.
Ganske glad for at jeg begynte på løftetaket mitt forrige vår. De fleste innkjøpene var rett før Covid, ble ganske billig. Kjøpte fortsatt OSB på Byggmax og Bauhaus for under 130:- i mai. Nå gjenstår Reglar og OSB til et par innervegger. Får se om jeg rekker å se en vending før det er dags. Gleder meg dog over at jeg nok har spart 200000:- mot om jeg hadde bygget nå i stedet for i fjor
Var på lokale XL-bygg i dag og kjøpte to lekter 45x70 (5.4m). Fant en rett og den andre hadde en bøy siste meteren men tenkte det er OK (ville ikke rote til mer i bunken). Den beskjedne prisen for disse to lektene ble 408 kr, dvs nesten 40 kr/m!
Tenkte derfor å more meg med å finne et enda verre eksempel. Mitt bidrag blir en OSB-plate fra Beijer og utfordringen til forumet blir å overgå med noe enda verre.
[bilde]
nå er det visserlig bjørkefinér, men 2440x1220x15 koster over tusenlappen. Lokale byggmaxen har doblet osb og plyfa sammenlignet med i fjor. Hvert månedsskifte nå i sommer har medført en økning på ca 20%. Etableres disse prisene mon tro?
kjenner til flere nyproduksjoner som kraftig har revidert sine kalkyler..
Jeg jobber på Beijer og vi senket prisene i går...osb ble redusert med 25kr m²...men fortsatt sykt høye priser...amerikanerne og kanadierne kjøper opp alt trevirke...og vi har ikke kommet i kapp fra fjorårets salg. Derfor har prisen økt så mye.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.