K krambriw skrev:
Det kanskje er de som bidrar til dårlig lukt??

Om asfaboarden er skadet eller om den har blitt utsatt for fukt over lang tid kan den avgi uønsket lukt og bidra til et dårligere inneklima.
Skal sjekke med besiktigelsesmannen hva han tror om det. Men hva jeg har forstått så skal det lukte tjære eller asfalt da, noe det ikke gjorde i dette tilfellet.

J
G Gargamel777 skrev:
OK, og i disse finnes ikke asbest selv om de er fra den tiden?
Ikke om det er en Asfaboard de er myke, asbest ble brukt i sementbaserte plater og isolasjon..
G Gargamel777 skrev:
OK, har ikke helt oversikt over hvilke sviller som finnes og hvilke nøyaktig som må byttes.
De firmaene jeg kontaktet ville bytte utenfra iallfall (de ville ha bilder av huset osv.)

Kan det ikke være sviller under bjelkelag (trodde alle sviller var under bjelkelag) forstyrre inneluften om de som i dette tilfellet er impregnert med noe stoff?

Skal nevne at verken jeg eller takstmannen kjente lukten da vi var i krypkjelleren. Men den kjentes ganske tydelig (kom i pust) i visse deler av huset. Kun i etasjen nedenunder og mest i gangen.
Her ser du en vanlig løsning på bjelkelag og vegg..
Merk at bjelkelaget har en svill under seg samt at veggen har sin svill..

• 2D-tegning av bærende yttervegg med nummererte komponenter som øvre og nedre syll, kantbjelke, syllisoler, og gulvbjelker med forklaring.
  • Liker
Gargamel777
  • Laddar…
J
At lukten fra syllen og asfaboarden som ligger i uk. bjelkelaget skulle lukte innendørs høres litt långsökt ut men kan ikke utelukkes..
Men jeg mistenker at det er du syll i veggen som lukter og den er nærmest innendørs miljøet..

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.