1.517 lest ·
17 svar
2k lest
17 svar
Bytte av syll på fasade med eternitplater
Skal sjekke med besiktigelsesmannen hva han tror om det. Men hva jeg har forstått så skal det lukte tjære eller asfalt da, noe det ikke gjorde i dette tilfellet.K krambriw skrev:
Ikke om det er en Asfaboard de er myke, asbest ble brukt i sementbaserte plater og isolasjon..G Gargamel777 skrev:
Her ser du en vanlig løsning på bjelkelag og vegg..G Gargamel777 skrev:OK, har ikke helt oversikt over hvilke sviller som finnes og hvilke nøyaktig som må byttes.
De firmaene jeg kontaktet ville bytte utenfra iallfall (de ville ha bilder av huset osv.)
Kan det ikke være sviller under bjelkelag (trodde alle sviller var under bjelkelag) forstyrre inneluften om de som i dette tilfellet er impregnert med noe stoff?
Skal nevne at verken jeg eller takstmannen kjente lukten da vi var i krypkjelleren. Men den kjentes ganske tydelig (kom i pust) i visse deler av huset. Kun i etasjen nedenunder og mest i gangen.
Merk at bjelkelaget har en svill under seg samt at veggen har sin svill..
At lukten fra syllen og asfaboarden som ligger i uk. bjelkelaget skulle lukte innendørs høres litt långsökt ut men kan ikke utelukkes..
Men jeg mistenker at det er du syll i veggen som lukter og den er nærmest innendørs miljøet..
Men jeg mistenker at det er du syll i veggen som lukter og den er nærmest innendørs miljøet..
Klikk her for å svare