Litt akutt nå. Om jeg snekrer treform, armerer og støper uisolert plate, kan jeg da mure vegger av 19cm Leca i stedet for tre eller plåt?
Stolpene som bærer opp bærebjelker inne i bygningen. Er det smart å støpe inn beslag for disse direkte i platen allerede fra begynnelsen eller hvordan forankres stolpene ellers smartest/enklest?
Skal også montere en større plåt port med karm i galvanisert stål, bør jeg støpe inn noen støtter for karmen til dette?
Armering ligger med plastdistanser rett på makadamen. Trengs det egentlig distanser, eller kan armeringen ligge rett mot makadam der betongen uansett renner ned mellom steinene.
Synes armeringsnettet løfter seg litt enkelte steder, bør man være bekymret for at armeringsnettet "flyter" opp?
Fungerer det å feste sammen enkelte skjøter med strips?
Hvorfor må man feste sammen skjøtene i det hele tatt...?
Dette er jo en plate av definitivt enklere karakter.
Jeg har foreslått deg tidligere og gjør det igjen at du burde leie inn en erfaren byggmester for ditt ganske store bygge som vil kreve en del kunnskap og erfaring, det lønner seg. Dine spørsmål viser en litt for stor uvitenhet og gjør at i alle fall jeg, uten å ville være belærende, er bekymret for at det blir feil og at du da havner i en situasjon som blir unødvendig komplisert og dyrbar. Det er ikke noe galt i å søke kunnskap fra proffene, jeg gjør det ofte til tross for at jeg har vært i bransjen i mer enn 40 år og det har gjort at jeg har blitt ganske kyndig og vet overraskende mye, men ikke alt. Betong er et fantastisk materiale men også vanskelig å bearbeide og gir ofte små muligheter til å rette opp feil og feiltenking. Gå inn på YouTube og studer noen filmer der om støping av grunn. Der får du gode tips om hvordan du skal oppføre deg og hva du skal ha gjort før, under og etterpå. Kort om dine spørsmål: Distanser er til for å plassere armeringen på riktig nivå i betongen, altså omtrent på midten. De skal ikke ligge mot underlaget. Skjøter skal najas eller festes med buntbånd slik at de ikke beveger seg når betongen helles på. Jeg har vært med på å trykke dit armering når betongen er på plass, men det krever en mindre overflate og et godt håndlag. Til slutt, nå har vel du hva jeg antar allerede armeret, men, fremtiden er uviss og med den ideer om hva byggverk skal brukes til. Om du eller noen andre skulle ønske å bruke bygningen til noe annet enn en kaldgarasje, oppstår det problemer siden platen er uisolert. Derfor foreslår jeg at en markisolasjon brukes under betongplaten, av flere grunner, men er jo ikke helt nødvendig hilser.
10 cm isolasjon vs ingen i det hele tatt - ja, det ville gjort stor forskjell. Det er de første cm av isolasjon som gjør størst forskjell. 0 - 10 cm = enorm forskjell. 20 - 30 cm = minimal forskjell.
Okei. Har ligget søvnløs i natt og fundert på hvordan i all verden man fester en slagports karm i lettklinker om jeg nå velger å mure alt med lettklinker?
Hvordan stemmer panelet for å mure vegger med leca og male hvitt eller bryte mot tilgrensende bygninger med røde kledningsbord?
Dessverre tangerer ikke ny byggehøyde med høyden på tilgrensende vegg til bygningen på høyre side...
Bygget blir ifølge nedenfor i form + gjerde med trykkede liggende 45x45 ribber.
Er nok ett fett med stein vs tre.
Jeg kunne ha tenkt at en enkel økonomibyggning gjøres enkel og billig => tre.
På den andre siden ser det ut til at du har murede økonomibygg, så det er kanskje ikke så enkelt.
Hvis selve veggen (Leca) er tilstrekkelig stabil og holdbar så er det vel bare å kjøre på med store/grove og lange skruer?
150 - 200 mm lange, og kanskje M12 - M18?
Portbremse er kanskje ikke heller så dumt.
Ikke utseendet som sådan, men hvorvidt det vil se bra ut sammen med dine eksisterende bygninger.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.