15.214 lest ·
33 svar
15k lest
33 svar
Bygge ny underdel på et hus?
Vilevalouise skrev:
tenker på om det går an å suksessivt bytte ut betonghullstein for å isteden bygge stendere/vegger i tre? Hele underdelen på huset er i betonghullstein som nok ikke er i så bra stand. Oppå de fire veggene ligger en treramme med 8 takstoler. Et fint og isolert loft med ståhøyde, takvinduer og tregulv. Alt treverk er i god stand. Føles som en helt gal idé, men kan man sette dit 4 hjørner og stagge opp huset på en eller annen måte, slik at man kan ta ned betongen og gjøre en trekonstruksjon i stedet? Helst skulle jeg ønsket å oppnå en tradisjonell grunn med naturstein. Huset er 8 x 5 meter. Noen som kan gi meg råd?
denne tråden forsvant nok på en måte... Vil rapportere hvordan det ble til slutt.. etter 8 år... tiden går fort når man holder på...evalouise skrev:
Bestemte meg for å bryte opp betonggulvet... fortsettelsen finnes i en ny tråd "bilade bort betonggolvet" vet ikke helt hvordan dette fungerer her med trådene... trodde nok det skulle fortsette her. Men kanskje noen her i denne tråden ønsket å vite fortsettelsenså nå vet dere hvor dere finner den! /Evalouise
Medlem
· Stockholm
· 4 488 innlegg
Hahaha, ja pokker for et trådheis, og for et løft for huset!
Det føles som du har lært deg en masse bra på reisen, og riktig stilig.
Men hvordan ble det utenfra?
/W
Det føles som du har lært deg en masse bra på reisen, og riktig stilig.
Men hvordan ble det utenfra?
/W
takk. ja tenkte det spørsmålet skulle komme.. men det var liksom morsommere å fikse der inne.. Det eneste jeg klarte var å fikse sokkelen med noen puss/slam greie i henhold til anvisninger fra xlbygg. Så hadde jeg jo leirepusset på utsiden rundt et vindu så det ble jo ikke bra... haha så klart har man lært seg på reisen!!. Har funnet en fyr inn mot Småland som kunne dette med pussing så jeg håper det blir i oktober den stakkars utsiden får litt hjelp.Workingclasshero skrev:
Klikk her for å svare