Ja du jøss, så bra det ble!

Vi har en lignende trapp, bare i svart/brun beis som jeg vurderer å gjøre lignende arbeid med, og nå når man ser hvordan det ble, er jeg enda mer overbevist om at jeg skal gjøre det på denne måten.

Først tenkte vi å male hele trappen, men da må man ta ned alle spilene, slipe, male og male samt prøve å skru alt tilbake på samme sted. Der slipper man flere steg.

Og vi skal også gjøre en trappeoppussing av selve trinnene. Det blir nok kanon!

Bare en tanke: Den gamle mesterrømlingen Ioan Ursut sjekket jo ut fra Kriminalomsorgen på et tidspunkt ved å klemme seg gjennom en ventilasjonsåpning som var sytten cm på den smale siden.
Så klart kan en nysgjerrig treåring som "bare" skal ned under trappen på en morsommere måte klare å klemme kroppen gjennom 13-cm-åpningen og bli hengende i hodet.
Om man spør på et forum så får man svar. Ikke alltid de man ønsker bare.

Carl_Elvis skrev:
Bare en tanke: Den gamle mesterrømlingen Ioan Ursut sjekket jo ut fra Kriminalomsorgen ved en anledning ved å klemme seg gjennom en ventilasjonsåpning som var sytten cm på det smale stedet. Så klart kan en nysgjerrig treåring som "bare" skal ned under trappa en morsommere vei klare å klemme kroppen gjennom 13-cm-åpningen og bli hengende i hodet. Hvis man spør på et forum så får man svar. Ikke alltid de man vil bare.
Ungene mine er vel feitere og mindre motiverte enn en selvutsultet, naken, innoljet kåkfarer antar jeg.

• Liker
Svcb og 2 andre
  • Laddar…
Tenk på at lakkerte trappetrinn kan bli glatte....

Enk Projektet skrev:
Tenk på at lakkerte trappetrinn kan bli glatte....
Skal ha sånn der sklisand i malingen så klart.
Men jeg må si at nålefiltet er veldig behagelig. Synd bare at det ser grusomt ut med teppe i trappen.

Ja, fint er det ikke... -70-talls brun også selvfølgelig..... :D

Korvgubbe
Noen på forumet malte trappen sin hvit og la i en ny, mørkgrå nålfilt. Det så fint og moderne ut på bilde, kanskje det kunne være et alternativ?

En venn gjorde også det, rev bort stygge brune teppet, malte alt hvitt og satte inn et grått kjempefint teppe. Synd at de noen uker senere fikk valper som gikk løs på teppet i trappen! :/ Men fint ble det!

Holpers skrev:
Mine unger er vel fetere og mindre motiverte enn en selvspist, naken, inngrodd kåkfarer antar jeg.
Haha! Du er jo morsom iallfall. :D
Hmm... en ny måte å motivere TV-spillkjøp for Kona: "-Elskling, det er for at ungene skal bli feite og ikke skade seg i trappa..."

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.