30.737 lest ·
38 svar
31k lest
38 svar
bare dra en list under panelet mot mus? = mugg?
er jo ingen mening å la det halvferdig, nå kan jo musene komme og dytte på nettet og smette inn bak panelet der vindsperren ikke ligger mot panelet ordentlig, hehe
-kanskje man skulle koblet sånn el-dyrgjerde greie på nettet sånn som noen tipset om, haha
-kanskje man skulle koblet sånn el-dyrgjerde greie på nettet sånn som noen tipset om, haha
Ikke glem skiltet bare...Yrrol skrev:
Forstår din bekymring for mus, liker ikke dem heller, men jeg har merket at rydder man ordentlig rundt huset, sørger for at gamle passasjer forhindres så reduseres musene drastisk.
Mus liker mat og varme, det mest effektive for meg var å tette alle mulige veier inn i huset fra innsiden. Altså finne steder der det manglet gulvlister, glipper gulv/vegg etc.
I prinsippet har ikke musene noe interesse av huset om de ikke kan komme inn i rommene i huset.
Mmm joda det var innganger typ under og over alle vegger her har jeg merket men alt vil bli tett...
anticimex rådet meg til å tette rundt vannrørene på kjøkkenet med fugeskum.... da stilte jeg spørsmål ved det og sa at folk pleier jo ellers å unngå skum ved rør siden det blir slik trykk av skummet.. da hadde han ingen andre tips...
-tør jeg å bruke skum rundt vannrør?
anticimex rådet meg til å tette rundt vannrørene på kjøkkenet med fugeskum.... da stilte jeg spørsmål ved det og sa at folk pleier jo ellers å unngå skum ved rør siden det blir slik trykk av skummet.. da hadde han ingen andre tips...
Jeg syntes det så ganske bra ut på bildene dine.
Men nå som jeg har forsøkt å forstå hva du skriver og sett på de første bildene dine, forstår jeg hva problemet er.
Ja, har du først begynt så er det vel like greit å gjøre det ordentlig.
Men tror du (/dere andre) virkelig at musene puffer bort metallnettingen?
Men nå som jeg har forsøkt å forstå hva du skriver og sett på de første bildene dine, forstår jeg hva problemet er.
Ja, har du først begynt så er det vel like greit å gjøre det ordentlig.
Men tror du (/dere andre) virkelig at musene puffer bort metallnettingen?
Gjør-det-selv-bygger
· Stockholm
· 8 592 innlegg
Jeg har brukt fugeskum rundt mine vannrør og avløpsrør - slikt jækla trykk blir det ikke, og dessuten så finnes det rom for skummet i andre retninger enn mot røretYrrol skrev:Mmm jo det fantes innganger typ under og over alle vegger her har jeg merket men alt vil bli tett...
anticimex rådet meg å tette rundt vannrørene i kjøkkenet, med fugeskum.... da stilte jeg spørsmålstegn ved det og sa at folk pleier jo ellers å unngå skum ved rør da det blir slik trykk fra skummet.. da hadde han ingen andre tips...
Ikke ta for mye bare - det ekspanderer!
/K
tror lettest ville vært å bare stifte opp binders som binder sammen nettingen og pappen, men det er da ikke lett å komme til med noe verktøy i det hele tatt der opp under...så vil vel stiftene løsne...
jeg er litt bekymret for hvordan aluminiumen vil reagere i varme og kulde. Ser jo på dyregjerdene hvordan de endrer seg med årstidene... i det tilfellet kan jeg tenke meg at glassfibernettet hadde vært bedre tross alt...
jeg er litt bekymret for hvordan aluminiumen vil reagere i varme og kulde. Ser jo på dyregjerdene hvordan de endrer seg med årstidene... i det tilfellet kan jeg tenke meg at glassfibernettet hadde vært bedre tross alt...
Klikk her for å svare