Y
Hvis jeg bare setter dit en for eksempel 2x2 langs med hele, typ lukker igjen alt nede... hva skjer da, mugg?

musband.jpg

Gammelt problem. Du spikrer vanlig hålband 20mm nedenfra. De fleste Älvsbyhus eiere gjør det nå for tiden. Luften sirkulerer men ingen mus kommer inn.

Y
okei, bra.. var inne på det sporet men ingen våget spekulere i om det strupte ventilasjonen for mye.

Det var en snekker som nevnte at de bare satte på en eller annen planke under, så om det slutta heilt eller ikkje det oppfatta eg dog ikkje. - men låt hendig..

Det fungerer veldig bra. Noen legger til og med insektnett samtidig!

Y
men hvordan fester de insektsnettet da? på panelet forstår jeg jo, men hvor fester de andre enden.. eller kanskje de ikke drar nettet hele veien til grunnmuren..

Man skjærer ca 3cm remse og stifter mot virket i enden. Så spikrer man på båndet.

Y
jeg var og så på de ulike hullbåndene jeg kunne få tak i, men de hadde ganske store hull som trosser det som påstås at mus kan komme seg gjennom... men, hvis jeg kompletterer med netting først så burde de jo ikke være så forstyrret at de gnager et hull gjennom et lite hull i båndet kanskje..

Er det en gammel gård?, det ligger ikke noe støtgjerde og slenger, spenn dette under, skremmer det hester skremmer det vel mus :-)

Y
haha, jajo, i dag har jeg jo brukt en tusing på elektriske skremmere så hvorfor ikke gå hele veien og strømføre en beskyttelse rundt husets underkant... bzzZzzzz..

kanskje like greit å ta dørhåndtaket også så man slipper naboene :)

Du skremmer meg garantert. Hehe

Y
Nei, men seriøst, hullbåndene hadde typisk 7mm hull og Anticimex sier vel 5-6mm... en selger sa at den gamle skolen lærte at hull store som en blyant var stort nok for mus... så jeg vet faen...

lurer på om jeg bare skal klemme fast bord mot grunnen og montere de musebåndene isteden, men det ville jo se forferdelig ut.. hullbånd ville i alle fall ikke synes..

finnes jo enkoma musband fleksible og akkurat enkom til ditt bekymmer

• Liker
Walann
  • Laddar…
Y
*forstår ikke helt* er "enkom" et fabrikat eller et fremmed ord for meg :)

googlet men fikk ikke opp noe fornuftig

Y
jasså jo men det er jo de musbandene jeg ikke kan ha for de stemmer ikke overens med hvordan mine vegger er snekret

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.