B bordsskiva skrev:
Da passer jeg på å advare mot Byggmax varmforsinkede gjengede stenger og varmforsinkede muttere! Rent søppel!
Feste gjerdeposter mot inngjorte stolpejern i sommer, men ble tvunget til å kjøpe nytt materiale fra ekte firma som selger på nettet. Holdbarheten var elendig, kunne ikke stramme mutterne og gjengene brast hele tiden, eller mistet forspenningen. Prøvde å redde med doble muttere per side, men det var håpløst.
Klaget i butikken, men personalet forstod ingen teknisk snakk i det hele tatt. Måtte bytte ut for 20m gjerde! De ekte skruene (som også hadde en materialspec beskrevet) kunne man stramme etter behov. Tapte 3-400 kr og ca 15t på dette.
Mye arbeid
På den ene siden kan man jo hevde at du kjøpte feil sak, noe som knapt er Byggmax sin feil.. Å feste noe med lavere klasse enn 8.8 er unødvendig, spesielt da Byggmax faktisk selger gode skruer i klasse 8.8 på løsvekt, ganske billig...

På den annen side så lurer jeg på hva disse uklasserte gjengestengene egentlig er til...

C
De er til for å selges og for det formålet fungerer de.

Z zingo skrev:
Litt unødvendig å overdrive, kanskje? Jeg har bygget tre bygninger fra grunnen med 80-90% trevirke og materialer fra Byggmax og aldri hatt noen problemer i det hele tatt. Etter min mening Norges beste kjede noensinne. Deres sammenligningsvis små butikker har nesten alltid alt man trenger når man trenger det. Og nei, jeg jobber ikke på Byggmax...
Hver og en er sin overbevisning salig. Selv opplever jeg at Byggmax nok ikke var tilstede den dagen da ordet kvalitet ble oppfunnet. De få gangene jeg har besøkt butikken har alle endt i stor skuffelse og et besøk til en annen butikk.
Dessverre er man ikke klokere enn at man gjentar de samme feilene flere ganger, alltid med det samme snublende resultatet. Men nå har jeg i det minste lært opp samboeren så hun vet at hver gang jeg nevner Byggmax, skal hun forby meg å besøke den butikkjeden.

• Liker
Stefan N
  • Laddar…
Selv opplever jeg at man ofte kunne kjøpe nøyaktig samme ting som finnes hos byggmax til 50-100% høyere priser hos Woody (nå Beijer).

• Liker
roli
  • Laddar…
A
Litt OT, men hva er problemet med byggmax sin hjemmeside? tregeste mulig tett fulgt av biltema! eller er det min telefon som ikke henger med:thinking:

K
Jeg er oftest fornøyd med Byggmax. Synes tvert imot at man ofte kjører til Bejiers eller Woody og så i ren forskrekkelse kjører til Byggmax for å kjøpe de samme tingene mye mye billigere.

Her er personalet på Byggmax mye hyggeligere enn de på både Woody og Bejiers.

Om vi skal gå tilbake til topic, må jeg fortelle at jeg har klart å knekke hodet på en masse byggmax gipsskruer denne uken. Har skrudd opp Fermacell-gips i et framtidig baderom og hodene holdt ikke, så det endte med at jeg festet platene med sponplateskruer...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.