H
T tompajo skrev:
Det var en interessant tolkning av det jeg skrev.
Det jeg skriver er at bildet ikke gir tilstrekkelig med informasjon for at man skal kunne avgjøre om det du skriver stemmer. Slik bildet er tatt ser det ut som at gjengene sitter som de skal, og om du vil påvise noe annet er det kanskje bra om bildet viser nettopp det.

Så kan jeg synes at din sensasjonsoverskrift hvor det ser ut som du dømmer hele Byggmax skruvsortiment på grunn av at de har hatt EN feilaktig skrue er litt vel i overkant.
skal skruen fungere så trenger hodet ligge utenfor platen kanskje 2-3mm

• Liker
Snickerick
  • Laddar…
Myhran Myhran skrev:
visse skruer er skitt
eller at jeg har for sterk s.dragere
kjøpte terrassehsruv rostfritt A2 4.8x75
vridde den ikke av skruen så gikk torx i stykker...selv med ny bits
ikke mange som holdt der
og skulle man av noen grunn skru den ut, så ble det å bryte ut
litt glad med tigersag eller kubein deretter
Som sagt Rustfri skru er mer sensitiv, spesielt om du bruker den i Lerk eller lignende edlere tre hvor det pleier å være krav om Rustfritt akkurat. Til vanlig terrassebord (Trykkimpregnert furu) så pleier de å anbefale behandlet skru f.eks. Corrseal fra Essve eller tilsvarende. Pluss at man skal alltid være oppmerksom på at man skal stille inn moment avhengig av hvor hardt slaget er under de første skruene man drar.

henke_benke skrev:
skal skruen fungere så trenger hodet å ligge utenfor platen kanskje 2-3mm
Hvordan mener du?

H
T tompajo skrev:
Hvordan mener du?
om det ts skrue skal fungere så trenger de å ha hodet 2-3mm utenfor platen.
ts har jo stolt på at byggmax ga ts riktig skrue.
jeg trodde først også at det ikke kunne stemme. men byggmax tok frem helt feil skrue

Jeg er ikke helt med på hva du mener. Et forsenket skruehode skal skrus i slik at forsenkningen er i platen og hodet flukt med overflaten på platen.

Akkurat. Og i dette tilfellet går ikke det fordi gjengen tar slutt før skruen har nådd langt nok inn. Hadde det vært en trestender ville det ha fungert, men ikke med stålstendere.

• Liker
Snickerick og 1 annen
  • Laddar…
useless useless skrev:
Akkurat. Og i dette tilfellet går ikke det fordi gjengen tar slutt før skruen har nådd langt nok inn. Hadde det vært en trebjelke skulle det ha fungert, men ikke med stålbjelker.
Nå forstår jeg hva dere mener. Dere snakker om hvordan en hypotetisk situasjons forutsetninger ville måtte være for at TSs skrue skulle fungere mens jeg snakker om hvordan forsenkede skruer fungerer :) Med andre ord er vi helt enige så langt. Fortsatt kan man ikke med TSs bilde avgjøre om så er tilfelle. Men jeg får vel stole på det han skriver.

T tompajo skrev:
Fortsatt kan man ikke med TSs bilde avgjøre om så er tilfellet. Men jeg får vel stole på det han skriver.
Om man måler på bildet så er det lengre fra skruehodet til første gjengen enn skivens tykkelse. Føles ikke riktig.......

H
T tompajo skrev:
Nå forstår jeg hva dere mener. Dere prater om hvordan en hypotetisk situasjons forutsetninger ville måtte være for at TSs skrue skulle fungere, mens jeg prater om hvordan forsenkede skruer fungerer :) Med andre ord er vi helt enige så langt. Fortsatt kan man ikke med TSs bilde avgjøre om så er tilfellet. Men jeg får vel stole på det han skriver.
når man vet platens tykkelse. og omtrent på regelens "brytninger" så vet man. eller så bare platens tykkelse.

H
K Kane skrev:
Om man måler på bildet så er det lengre fra skruehodet til første gjengen enn skivens tykkelse. Føles ikke riktig.......
det mangler gjenger for at skruen skal fungere.

• Liker
Nene og 1 annen
  • Laddar…
Man lurer jo på om TS ville være så vennlig å ta bilde av den der "28 mm skruen" ved siden av en tommestokk og legge inn bildet. Da ser vi jo alle om det er noen mening i å diskutere mer. Er det en "28" eller "42"? Vi venter i spenning. For jeg mener at butikkfolk som foreslår skruer f.eks er vanlige folk de også, og vi gjør jo alle feil iblant (utenom meg da selvfølgelig.. hehe).

H
H Hanmehatten skrev:
Man lurer jo på om TS kunne ha vennligheten til å ta et bilde av den der "28 mm skruen" ved siden av en tommestokk og legge inn det bildet. Da ser vi jo alle om det er noen vits i å diskutere mer. Er det en "28" eller en "42". Vi venter i spenning. For jeg mener at butikkfolk som foreslår skruer f.eks. er vanlige folk det også, og vi gjør jo alle feil iblant (bortsett fra meg da selvfølgelig... hehe).
som høyest kunne det kunne være en 32mm skrue

S
henke_benke skrev:
skal skruen fungere så trenger hodet å ligge utenfor platen kanskje 2-3mm
Akkurat sånn er det! Jeg vet, for jeg har prøvd ;)

H
S Snickerick skrev:
Akkurat sånn er det! Jeg vet, for jeg har prøvd ;)
beklager. for at jeg ikke trodde på deg først

• Liker
Snickerick
  • Laddar…
S
I dag ringte en fyr fra min lokale Byggmaxbutikk. Han hadde tydeligvis blitt bedt av hovedkontoret om å kontakte meg, og var nok litt undrende til hvorfor han skulle ringe meg, for også han syntes jo at problemet var ganske åpenbart. Han hadde fått bildet av hovedkontoret. Han skulle skrive en reklamasjon tilbake til hovedkontoret, sa han.

• Liker
elpaco og 1 annen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.