Oi. Da har noen fra BMax lest denne tråden :)
For vanligvis pleier 1st line support bare være dressert til å holde alle spørsmål unna med litt standardsvar etterfulgt av: "håper du er fornøyd og ha en fin dag"
Gjelder de fleste bedrifter...
 
T Tommynorskens skrev:
Som sagt Rustfri skruv er mer følsom, spesielt hvis du bruker den i Lerk eller lignende edlere tre hvor det pleier å være krav på Rustfritt akkurat. Til vanlig terrassebord (Trykkimpregnert furu) pleier de å anbefale behandlet skrue f.eks. Corrseal fra Essve eller tilsvarende. Pluss at man alltid skal være bevisst på at man må justere momentet avhengig av hvor hardt underlaget er på de første skruene man drar.
skrudde vanlige 45 bjelker
tar dog min 5.2 neste gang
 
Vært snekker i 25 år...

Bare et raskt spørsmål?
Kjennes som at du bruker Cembritskiver pga fuktfølsom miljø?
I så fall bør du ikke bruke den skruen i det hele tatt, gulkrom?? Bytt til riktig klasse, lengde og skrue for plåtregel...

Ang. ankarskrue har jeg ikke brukket av noen på mange år med mindre jeg har fått dem i en kvist, dratt i 1000-talls hvert år.
Bruker alltid proffskruer som VSB.
Dette er bare et lite tips, man får det man betaler for..
Legg heller noen tiere ekstra per eske så slipper du å kjøre frem og tilbake eller enda verre, konstruksjonen raser.

Bare en tanke.......................
 
  • Liker
magnu og 1 annen
  • Laddar…
J jonatanwahlberg skrev:
Vært snekker i 25 år...

Bare et raskt spørsmål?
Føles som du bruker Cembritplater på grunn av fuktfølsom miljø?
I så fall bør du ikke bruke den skruen i det hele tatt, gyllen krom?? Bytt til riktig klasse, lengde og skrue for metallstender...

Angående, ankerskrue har jeg ikke brugt av noen på mange år hvis jeg ikke har truffet dem i en kvist, brukt i tusentalls årlig.
Bruker alltid proffskrue som VSB.
Dette er bare et lite tips, man får hva man betaler for...
Legg heller noen tiere ekstra per boks så slipper du å kjøre frem og tilbake eller enda verre, konstruksjonen faller sammen.

Bare en tanke.......................
Kan bare være enig. VSB har bra skruer og spesielt ankerskruen er veldig robust. Brukte litt over 1000stk da jeg bygget terrassen og ikke en eneste gikk av eller har gått av. Mye mer robust i nakken enn for eksempel Byggmax. Eventuelt kan jeg synes at terrassebordskruen i A4 er litt vel sprø (for hardt herdet).
Byggmax allround treskrue i C4 er dog som påpekt veldig bra.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
For å fylle på:
Kjøp ikke ankarskruer på Biltema!

Har brukt disse for å feste takstolene på vår garasje, og minst halvparten av skruene har "tapt" hodet og er således verdiløse.
Frykter den dagen det kommer en ny Gudrun eller Gorm, da flyr vel garasjetaket av :(
De er verdiløse, har testet dem også. Men treskruene de har på biltema er blant de bedre.
 
S Snickerick skrev:
Byggmax er som vanlig, ikke verdt bryet.
[bilde]
Litt unødvendig å overdrive, kanskje? Jeg har bygget tre bygninger fra grunnen med 80-90% virke og materiale fra Byggmax og aldri hatt noen problemer i det hele tatt. Ifølge meg Norges beste kjede noensinne. Deres sammenlignet med små butikker har nesten alltid alt man trenger når man trenger det. Og nei, jeg jobber ikke på Byggmax...
 
Z zingo skrev:
jeg jobber ikke på Byggmax...
og ingen annen heller har det føltes som iblant når man har fått vente en kvart på at noen ansatt skal komme til kassen... :surprised:
 
  • Haha
  • Liker
LRSvensson og 6 andre
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
og ingen annen heller har det føltes som iblant når man har måttet vente et kvarter på at noen ansatte skal komme til kassen... :surprised:
Det har skjedd meg to ganger på 10 år med fem-ti besøk i uken. Kan jo komme an på hvilken butikk man handler i, når på døgnet og hvilken tid på året. Kan ikke påstå at det er mer tilgjengelig personale i de andre byggevarehusene. Og der må man jo gå et kvarter for å komme fra en avdeling til en annen.
 
Z zingo skrev:
Kan ikke påstå at det finnes mer tilgjengelig personale i de andre byggevarehusene.
Byggmax er nok den eneste butikken i alle kategorier der jeg flere ganger har måttet vente på at noen skal komme og betjene utgangskassen.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Byggmax er nok den eneste butikken i alle kategorier der jeg flere ganger har måttet vente på at noen skal komme og betjene utgangskassen.
Sånn er det jo iblant og det er synd på personalet som må løpe hit og dit. Men jeg synes det har funket bra. Og bare det å slippe å virre rundt i 100 meter lange ganger for å finne ting som BM har fem meter fra kassen veier jo opp for den ventingen man iblant opplever der. Ti besøk på Byggmax, ett på Hornbach og ett på Bauhaus. De proporsjonene har fungert for meg i alle år.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Byggmax er nok den eneste butikken i alle kategorier hvor jeg flere ganger har måttet vente på at noen skal komme og betjene utgangskassen.
Først må man jo vente ved bommen før de måler og teller alt man har plukket med seg "ute" .. :dizzy:
 
N nilton61 skrev:
For å øke på den generelle debatten: Har kjøpt ankarskrue på byggmax der torxfestet hadde feil dimensjoner, fikk ikke i en T25 bits, og en T20 var for liten.

Hva gjøre? En ting som alle her som har opplevd en mangel burde gjøre er å reklamere. Og da også kreve erstatning for øvrige kostnader man har hatt. Noe man har rett til ifølge forbrukerkjøpsloven. Øvrige kostnader kan være f.eks kjøregodtgjørelse. Erstatning for ødelagt materiale mm

Det skal helt ikke lønne seg å selge dritt, noe det åpenbart gjør i dag
1 st t 23 har vel alle i sin bitssats
 
tror at problemet er at Byggmax selger en skrue som er ment for produktkategorien, men ikke akkurat denne produktdimensjonen. om bildet viser en 28 mm skrue så bør det være byggmax fibercementskive 6mm. Jeg tror at det er helt feil skrue for den tykkelsen. Skulle tro at man tenker seg spon, osb, playwood, fibercement 9-15.
 
S Snickerick skrev:
Jeg må dessverre utstede en advarsel for skruene som Byggmax anbefaler og selger til Cembrit Multiforce plater. Skruene fungerer ikke på stålregel, selv om de ifølge Byggmax er anbefalt for dette.

Gjengen er rett og slett for kort, og hele gjengen går gjennom stålreglen før platen er trukket fast mot reglen. Fryktelig dårlig og klønete av Byggmax å selge slik "dritt". Og dette til tross for at Cembrit selv tilbyr spesialtilpasset skrue i samme prisklasse som Byggmax feilaktige dårlige skruer. (I alle fall er prisen på Cembritskruene hos Beijerbygg i samme prisklasse...)

De påstår også at den er selvborende, noe den heller ikke er.

Byggmax er som vanlig, ikke verdt bryet.

[bilde]
Da passer jeg på å advare for Byggmax varmforsinket gjengete stenger og varmforsinket muttere! Rent skrot!
Festet gjerdestolper mot inngrunnede stolpejern i sommer, men ble nødt til å kjøpe nytt materiale fra en ordentlig firma som selger på nett. Holdfastheten var dårlig, det gikk ikke å dra mutterne, og gjengene brakk hele tiden, eller mistet forspenningen. Prøvde å redde med doble muttere per side, men det var nytteløst.
Klaget i butikken, men personalet forsto ingen teknisk prat i det hele tatt. Måtte bytte ut for 20m gjerde! De ordentlige skruene (som også hadde en materialspesifikasjon beskrevet) kunne man dra etter behov. Tapte 3-400 kr og ca 15 timer på dette.
Mye arbeid
 
  • Trist
civilingenjören
  • Laddar…
De stenger de selger som har en holdfasthetsmerking er bare klasse 4.6. De som mangler angitt klasse er sannsynligvis dårligere. Swedol f.eks. selger stenger i klasse 8.8.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.