S
1 lag på stålregel står det klart og tydelig på hjemmesiden.

Fibersementplate fra Cembrit med dimensjoner 9x900x2550mm, vekt 24,8 kg, og tilbehør som fibercementskrut på stålregel.

For å fylle på:
Ikke kjøp ankarskrue på Biltema!

Har brukt disse for å feste takstolene på garasjen vår, og minst halvparten av skruene har "mistet" hodet og er dermed verdiløse.
Frykter den dagen det kommer en ny Gudrun eller Gorm, da fyker vel garasjetaket av gårde :(

• Wow
mudder og 1 annen
  • Laddar…
S
Det er en Heco-skrue, men den finnes ikke på Hecos nettside.
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
For å fylle på:
Ikke kjøp ankerskrue på Biltema!

Har brukt disse for å feste takstolene på garasjen vår, og minst halvparten av skruene har "mistet" hodet og er således verdiløse.
Frykter den dagen det kommer en ny Gudrun eller Gorm, da drar vel garasjetaket av gårde :(
Jeg har hatt nøyaktig samme problem med ankerskrue kjøpt på Hornbach. Livsfarlig.

• Liker
KnockOnWood
  • Laddar…
S
Fibercementskruen er en Heco-skrue, men den ser ikke ut til å finnes i Hecos sortiment på deres hjemmeside.

• Liker
Olaa89 og 1 annen
  • Laddar…
A
Det der ser ut som en hårdgipsskruv. Cembriten er vel bare 9 mm har jeg for meg. Gips er tykkere. Funksjonsmessig pleier det å gå fint med hårdgipskruv, men lengden på gjengen er tilpasset for f.eks. golvgips.

• Liker
leffe-e
  • Laddar…
For å fylle på den generelle debatten: Har kjøpt ankarskrue på byggmax der torxfestet hadde feil dimensjoner, fikk ikke i en T25 bits, og en T20 var for liten.

Hva gjøre? En ting som alle her som har opplevd en eller annen mangel burde gjøre er å reklamere. Og da også kreve erstatning for øvrige kostnader man har hatt. Noe man har rett til i henhold til forbrukerkjøpsloven. Øvrige kostnader kan være f.eks kjøregodtgjørelse. Erstatning for ødelagt materiale mm

Det skal helt ikke lønne seg å selge skit, hvilket det åpenbart gjør i dag.

• Liker
a.non og 9 andre
  • Laddar…
Jeg har prøvd Byggmax noen ganger men har aldri dratt derfra fornøyd. Har vært alt fra gipsplater som ikke finnes i vanlige dimensjoner til klikkgulv som ikke i det hele tatt stemmer overens med info på hjemmesiden.

Handler nå alt på Hornbach. Hyggelig og kunnskapsrik personal. Gode priser. Bra utvalg av både budsjett og proffsprylar.

• Liker
Anonymiserad 156538 og 1 annen
  • Laddar…
K
S Snickerick skrev:
Jeg har hatt nøyaktig samme problem med ankarskrue kjøpt på Hornbach. Livsfarlig.
Jeg startet med byggmax-skuer og oppdaget problemet, gikk over til Gunnebo men opplevde at også de hodene løsnet noen ganger. Nå er noen av takstolene mine festet med 8 hederlige ankerspiker, 4 byggmax-skruer og 4 fra Gunnebo.. Bygginspektøren bare smilte av tiltaket. 6 godkjente skruer hadde vært nok.

For å gå tilbake til emnet synes jeg generelt at byggmax-skruer er dårligere og dyrere enn konkurrentenes. Men personalet er hyggeligere og lokalene ligger bedre så derfor er jeg likevel byggmax-storkunde. Skruer kjøper jeg på xl-bygg.

Sist redigert:
  • Liker
tobbbias
  • Laddar…
B
For å fylle på:
Ikke kjøp ankarskruer på Biltema!

Har brukt disse for å feste takstolene på vår garasje, og minst halvparten av skruene har "mistet" hodet og er således verdiløse.
Frykter den dagen det kommer en ny Gudrun eller Gorm, da flyr vel garasjetaket avgårde :(
Hva?! Normalt så kanskje man sagt "jævla skrap" og gått videre i livet, men ankarskruer er jo viktige saker. Spesielt om takstoler og forbindelser ikke er overdimensjonerte. Ble skruene dratt på en spesiell måte? Slagskrutrekker? Var spikerplatene fra Biltema også?

• Liker
mudder og 1 annen
  • Laddar…
Trist!

Jeg har brukt Byggmax skru, fungerer fint.

• Liker
Sturmtiger
  • Laddar…
A
For å fylle på:
Ikke kjøp ankarskrue på Biltema!

Har brukt disse for å feste takstolene på vårt garasje, og minst halvparten av skruene har "mistet" hodet og er således verdiløse.
Spørsmålet er vel om du har dratt med for stort moment?

• Liker
leffe-e og 4 andre
  • Laddar…
S Snickerick skrev:
Det er en Heco-skrue, men den finnes ikke på Hecos hjemmeside.

Jeg har hatt nøyaktig samme problem med ankarskrue kjøpt på Hornbach. Livsfarlig.
Erik_Hansson skrev:
Spørsmålet er vel om du har strammet med for stort moment?
Så er det!

• Haha
leffe-e
  • Laddar…
Altså, halvparten av en 70-regel er 35mm. Trenger man å si mer?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.