S
1 lager på stålregel står det klart och tydligt på hemsidan.

Fibercementskiva och skruvar för montering, text beskriver "1 lager på stålregel".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

För att fylla på:
Köp inte ankarskruv på Biltema!

Har använt dessa för att fästa takstolarna på vårt garage, och minst hälften av skruven har "tappat" huvudet och är således värdelösa.
Fruktar den dagen det kommer en ny Gudrun eller Gorm, då far väl garagetaket iväg :(

• Wow
mudder och 1 till
  • Laddar…
S
Det är en Heco-skruv, men den finns inte på Hecos hemsida.
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
För att fylla på:

Har använt dessa för att fästa takstolarna på vårt garage, och minst hälften av skruven har "tappat" huvudet och är således värdelösa.
Fruktar den dagen det kommer en ny Gudrun eller Gorm, då far väl garagetaket iväg :(
Jag har haft exakt samma problem med ankarskruv inhandlade på Hornbach. Livsfarligt.

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
S
Fibercementskruven är en Heco-skruv, men den verkar inte finnas i Hecos sortiment på deras hemsida.

• Gilla
Olaa89 och 1 till
  • Laddar…
A
Det där ser ut som en hårdgipsskruv. Cembriten är väl bara 9 mm har jag för mig. Gips är tjockare. Funktionsmässigt brukar det gå fint med hårdgipsskruv, men längden på gängan är anpassad för t.ex. golvgips.

• Gilla
leffe-e
  • Laddar…
För att spä på den generella debatten: Har köpt ankarskruv på byggmax där torxfästet hade fel dimensioner, fick inte i ett T25 bits, och ett T20 var för litet.

Vad göra? En sak som alla här som upplevt ngn brist borde göra är att reklamera. Och då även kräva ersättning för övriga kostnader man har haft. Något man har rätt till enligt konsumentköplagen. Övriga kostnader kan vara t.ex körersättning. Ersättning för förstört material mm

Det skall helt inte löna sig att sälja skit, vilket det uppenbarligen gör idag

• Gilla
a.non och 9 till
  • Laddar…
Jag har provat Byggmax några gånger men aldrig åkt därifrån nöjd. Har varit allt från gipsskivor som inte finns i vanliga dimensioner till klickgolv som inte alls stämmer överens med info på hemsidan.

Handlar numer allt på Hornbach. Trevlig och kunnig personal. Bra priser. Bra utbud av både budget och proffsprylar.

• Gilla
Anonymiserad 156538 och 1 till
  • Laddar…
K
S Snickerick skrev:
Jag har haft exakt samma problem med ankarskruv inhandlade på Hornbach. Livsfarligt.
Jag började med byggmaxs skruvar och upptäckte problemet, gick över till Gunnebos men upplede att även de skallarna släppte ibland. Nu är en del av mina takstolar fästa med 8 hederliga ankarspik 4 byggmaxskruvar och 4 från gunnebo.. Bygginspektören bara log åt tilltaget. 6 godkända skruvar hade räckt.

För att återgå till ämnet tycker jag överlag att byggmax skruvar är sämre och dyrare än konkurrenternas. Men personalen är trevligare och lokalerna ligger bättre så därför är jag ändå byggmax storkund. Skruv köper jag på xl-bygg.

Redigerat:
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
B
För att fylla på:

Va?! Normalt så kanske man sagt "jävla skräp" och gått vidare i livet, men ankarskruv är ju viktiga grejer. Speciellt om takstolar och förband inte är överdimensionerade. Drogs skruvarna på något speciellt sätt? Slagskruvdragare? Var spikplåtarna från biltema också?

• Gilla
mudder och 1 till
  • Laddar…
Trist!

Jag har använt Byggmax skruv, funkar fint.

• Gilla
Sturmtiger
  • Laddar…
A
För att fylla på:

Frågan är väl om du dragit med för stort moment?

• Gilla
leffe-e och 4 till
  • Laddar…
S Snickerick skrev:
Det är en Heco-skruv, men den finns inte på Hecos hemsida.

Erik_Hansson skrev:
Frågan är väl om du dragit med för stort moment?
Så är det!

• Haha
leffe-e
  • Laddar…
Alltså, hälften av en 70-regel är 35mm. Behöver man säga mer?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.