155.663 lest ·
317 svar
156k lest
317 svar
Advarsel for Biltemas terrassebordskrue
Man kan ikke sammenligne med at Biltemas skruer fungerte bra for 5 eller 10 år siden da Biltema bytter leverandører og setter sitt varemerke på. Derfor kan kvaliteten på varene være alt fra dritt til premium.
Jo jeg vet visse varer de selger er nøyaktig det samme som premiumfabrikater. Kommer fra samme fabrikk og er nøyaktig det samme bare forskjellig emballasje. 100% samme.
Jo jeg vet visse varer de selger er nøyaktig det samme som premiumfabrikater. Kommer fra samme fabrikk og er nøyaktig det samme bare forskjellig emballasje. 100% samme.
Nja, disse rådene antyder at Biltemas skruer kan være bra, men det er de nok ikke. I tillegg lurer jeg på hvem som orker å forbore for alle skruene ved legging av tregulv? Ikke jeg, med mindre det er i unntakstilfeller.S Spikin skrev:Problemet er ikke bare skruens kvalitet, men også at hurtigvoksende søppelvirke av gran som suger mye vann og dermed beveger seg mye brukes samt dårlig montering. Også bjelker med riktig dimensjon og uten kvister mot gulvet skal brukes. Kjøp tettvokst helst furu og forbor med 2.5-3 mm og legg med 5-6 mm kantmål og få et fint gulv uten tørkesprekker og uten brukne eller dratte skruer. Til dette materialet kan man bruke rustfri eller herdet skrue da bevegelsen i bjelker og gulv blir mye mindre. Forboringen reduserer belastningen på skruen samt spenningen i virket rundt innfestingen og gir virket mulighet å bevege seg litt. Bruk kvalitetsskrue i riktig lengde og maskin uten slag. Skru ned skruehodet jevnt med planken med maskin, skru deretter for hånd med maskinen ytterligere 1-1.5 mm, dette forhindrer for høyt dreiemoment på skruen. Bruk aldri 22 mm, men minst 28 mm virke som normalt er i bedre kvalitet. Alt dette koster 30-50 % mer, men gir et bekymringsfritt terrassegulv. Før bygging les om virkes- og sortering. Har brukt skrue av alle merker uten problemer.
Mail og fortell hvilket kort du har handlet fra og om du husker hvilken dag. De har hjulpet meg med å fikse frem kvittering til bokføring på den måten! Ordner seg!J Johan byggare skrev:
Hva skrudde du fast med den?R ragball skrev:
Har dessverre skrudd en del panel på en gavl med den når mine andre skruer tok slutt, ingen gikk i stykker men lurer de om går i stykker av seg selv snart?
Hender ofte med esseve's skruer også.J Johan byggare skrev:Jeg vil bare dele en advarsel for Biltemas trallskruer, se bilder nedenfor. Jeg la 20kvm trall våren 2018, de første 15 med skruer av ukjent merke og ca 5 kvm med Biltemas skruer.
Det ukjente merket er det ingen problemer med, men nå merker jeg at ca 90% av Biltemas skruer har rett og slett gått av.
Dårligere skit skal man lete lenge etter, og jeg håper det ikke er mange av dere som har kjøpt og brukt samme søppel!
[bilde] [bilde]
Jeg bygde en provisorisk stillas opp til skorsteinstoppen for å renovere den for et år siden og rev den nå. Jeg brukte også skruer fra Jula Hard Head til dette bygget og ikke en eneste hadde knekt. Jeg brukte en vanlig drill som vedvarer og ikke slår eller banker.Jonas Persson skrev:
At over 75% knekker er ekstremt, det må finnes en fellesnevner bak som øker risikoen for at de knekker. Tror samtlige nevnte merker har rammet noen i tråden så det er ikke merke-relatert og ingen ÅF vil selge sånn dritt. Byggmax hadde for to år siden et eget merke, blå esker. De skruene var krokete i esken og forsvant fra sortimentet ganske raskt.
Jeg skrudde i 6-7000 terrasse-skruer fra Grabber i bassengdekket 2017 og nå etter tre år er alt intakt. Nærmest bassenget rustfritt 2000 stk og øvrig C4. Grabbers egen skruehode var dog dritt.
Men hvorfor knekker de, en tanke, hvor mange av dere har skrudd med en drill som har slag og ikke vedvarende? Slagene gir betydelig større belastninger på skruen som svekkes.
Videre, var det kald skrue som ble skrudd i eller sommervarme?
Jeg har lagt terrassebord med såkalt skjult skrue, dog ikke ESSVEs men Heco og med deres verktøy. Ingen skruer har brukket ved montering, men jeg vet ikke hvordan det vil være om noen år siden jeg la noen terrassebord i fjor, og noen nå i år. Terrassebordene er 28x120.S seleijan skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 348 innlegg
Men hvem i all verden er så dum at den kjøper trykkimpregnerte lektere og terrassebord for store penger og deretter gir blaffen i kvalitet og kjøper dårlige skruer for å spare litt penger? I tillegg legger ned stort arbeid med å kappe lektere og terrassebord og montere alt med drittskruer.
Høres helt vanvittig ut.
Høres helt vanvittig ut.
Kvittering trengs aldri ved reklamasjon så lenge du som kunde kan oppvise at det er som nå f.eks. biltemas skruer altså at du har kjøpt varen hos den kjeden du skal reklamere varen til. Og det er jo ikke så vanskelig da de har sitt utseende pluss emballasjen om du har den fortsatt. Derimot kan du bli nektet retur om du mangler kvittering, men det er jo en helt annen sak.J Johan byggare skrev:
j.f.s
Elektronikkentusiast
· Dalarna
· 1 241 innlegg
j.f.s
Elektronikkentusiast
- Dalarna
- 1.241 innlegg
Reklamerte for noen uker siden en aksofa til båt som ble kjøpt på Biltema. Ingen kvittering, men det gikk bra å vise frem telefonen med kontoen oppe der man så beløpet (vi hadde kjøpt flere ting). De lette deretter på datoen i kassen og matchet beløpet vi viste frem, og vipps så ble transaksjonen funnet. Tok deretter typisk to bankdager så var summen tilbakebetalt.J Johan byggare skrev:
De vil sikkert erstatte de dårlige skruene. Men det kjedelige er at arbeidet må gjøres om og det vil de nok ikke erstatte. Dette støter man på altfor ofte. Jeg synes at de som selger skal ha kvalitetskontrollert produktene sine, ellers skal de erstatte også omgjøringen.J Johan byggare skrev:
Huseier
· Jönköping
· 5 857 innlegg
Tja, vi vanlige arme fattige syndere som inntil vi leste denne tråden trodde at A4 kun var et papirark og at C4 bare var en type sprengstoff. For eksempel.optimum skrev:
Men hvem i hele verden er så dum at den kjøper trykkimpregnerte bjelker og terrassebord for store penger og deretter gir blaffen i kvalitet og kjøper undermålige skruer for å spare litt penger?
Dessuten legger ned stort arbeid med å kutte bjelker og terrassebord og montere alt med drittskruer.
Høres helt vanvittig ut.
Jeg har hittil også stol på det som står med tekst på boksen. Trodde at det liksom var derfor den var der.
Aj aj, denne advarselen skulle kommet for 2 måneder siden, nå er min terrasse skrudd med de skrueneJ Johan byggare skrev:Jeg vil bare dele en advarsel for Biltemas terrassebordskrue, se bilder nedenfor. Jeg la 20 kvm terrassebord våren 2018, de første 15 med skruer av ukjent merke og ca 5 kvm med Biltemas skruer.
Det ukjente merket er det ingen problem med men nå merker jeg at ca 90% av Biltemas skruer har rett og slett gått av.
Dårligere skit skal man lete etter og jeg håper det ikke er mange av dere som har kjøpt og brukt samme søppel!
[bilde] [bilde]