155.663 lest ·
317 svar
156k lest
317 svar
Advarsel for Biltemas terrassebordskrue
T thomaslj skrev:
Var nettopp til Biltema. De anbefaler skademelding. Å sammenstille kostnad for skaden, merarbeid, kostnad for de dårlige skruene mm. Deretter skal de ta dette sentralt og se på eventuell erstatning. Håper du også gjør en skademelding så de får inn flere slike.optimum skrev:
Men hvem i all verden er så dum at den kjøper trykkimpregnerte bjelker og terrassebord for store penger og deretter ignorerer kvalitet og kjøper dårlige skruer for å spare litt penger? Dessuten legger ned stort arbeid med å kutte bjelker og terrassebord og montere alt med drittskruer. Høres helt vanvittig ut.
Trekonstruksjonsbygger
· Karlstad
· 287 innlegg
En kompis av meg brukte Essves terrasseskrue og en stor andel hadde gått av allerede etter første vinteren. Byggevarehandelen hadde fått masse reklamasjoner, men Essve skyldte bare på andre og tok ingen reklamasjoner så byggevarehandelen kastet ut Essve helt fra sortimentet blant terrasseskrue.
Nå som jeg selv bygger har jeg kun brukt Gunnebos rustfrie terrasseskrue. Byggevarehandelen hadde dem til kjempepris dessuten! Enkelte ting skal man rett og slett ikke spare inn på, spesielt ikke slikt som utsettes for vær og vind.
Nå som jeg selv bygger har jeg kun brukt Gunnebos rustfrie terrasseskrue. Byggevarehandelen hadde dem til kjempepris dessuten! Enkelte ting skal man rett og slett ikke spare inn på, spesielt ikke slikt som utsettes for vær og vind.
optimum skrev:
Men hvem i huleste er så dum at den kjøper trykkimpregnerte regler og terrassebord for store penger og så gir blaffen i kvalitet og kjøper dårlige skruer for å spare litt penger?
Dessuten legger ned stort arbeid med å kappe regler og terrassevirke og montere alt med drittskruer.
Høres helt vanvittig ut.
Du vet vel at alt er ikke topnotch bare fordi det er dyrt, finnes mye på biltema som er likverdig i kvalitet men til betydelig billigere pris. Tar vi for eksempel ankermuttere og masse andre bolter som også flere har skrevet om så er det i mange av tilfellene skrudd med for mye moment. Altså folk som ikke kan lese hva som står i tekstbeskrivelsen mer enn at det skulle være "ren dritt" bare fordi det er biltema.optimum skrev:
Men hvem i huleste er så dum at den kjøper trykkimpregnerte regler og terrassebord for store penger og så gir blaffen i kvalitet og kjøper dårlige skruer for å spare litt penger?
Dessuten legger ned stort arbeid med å kappe regler og terrassevirke og montere alt med drittskruer.
Høres helt vanvittig ut.
Så kan man jo lure på i stedet hvem som gidder å sette seg og idiotforklare folk med dumt formulerte og helt irrelevante innlegg da det som du sikkert har kunnet lese deg til er noe som er gjort bakover i tid og altså ikke går an å endre på slik det er nå i mer enn å som normalt gå inn til berørt butikk og gjøre reklamasjon på tingene og eventuelt sjekke opp erstatningskrav. Men jeg gjetter på at du aldri har kjøpt "dritt" selv noensinne så da er det bare å gratulere at du aldri har trengt å gjøre lignende operasjoner, men hold gjerne slike nedlatende kommentarer for deg selv heretter.
Ofte så skriver de at skruene følger en norm eller standard i henhold til et nummer etc.J jani_m70 skrev:
Men HVEM kontrollerer at de virkelig klarer og oppfyller den normens krav? Ingen i mange tilfeller.
Vet ikke om noen har tatt opp dette men tror nok det er treverket det er feil på om man får skruer som knekker.
Skrudd 100talls kvm terrassebord de siste årene og vi bruker stort sett alltid essve C4 på bånd, noen ganger bruker vi XL skruer husker ikke navnet.
Vi har aldri problemer med at skruer knekker eller å fjerne skruer etter noen år.
Skrudd 100talls kvm terrassebord de siste årene og vi bruker stort sett alltid essve C4 på bånd, noen ganger bruker vi XL skruer husker ikke navnet.
Vi har aldri problemer med at skruer knekker eller å fjerne skruer etter noen år.
Spiller ingen rolle... Står det at skruen skal klare visse ting så må man som forbruker forvente den informasjonen. Det er som når man kjøper en bil, Hvis jeg kjøper en ford istedenfor en BMW. Skal man forvente at forden kan gå i stykker raskere bare fordi den ikke klassifiseres som "Premium bil". Spiller ingen rolle om man kjøper skruer eller takstein mm. Man kan alltid få en dårlig batch, med største sannsynlighet har dette skjedd her. Jeg vet ikke hvor mange hundre millioner skruer de spytter ut men alle kan jo ikke være dritt.optimum skrev:
Men hvem i hela friden er så dum at den kjøper trykkimpregnerte regler og terrassebord for store penger og så gir blaffen i kvalitet og kjøper undermålige skruer for å spare litt penger?
Dessuten legger ned stort arbeid med å kappe regler og terrassebord og montere alt med drittskruer.
Høres helt vanvittig ut.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 582 innlegg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5.582 innlegg
Tenkte å nevne at man ikke skal skru sammen en stilling, men man skal spikre den sammen, spikerne pleier liksom å advare før de tenker å gi opp.Fario skrev:
Jeg er enig. Nå vet jeg at C4 er et dårligere valg, men da jeg på byggmax kjøpte:
”Herdet treskrue med forsenket hode for bruk både innendørs og utendørs. Overflatebehandlet med Protect 4 for å motstå tøffe miljøer.”
hadde jeg ikke en tanke på at flere skruer skulle knekke da jeg bygde en midlertidig stilling med liten belastning. Jeg skrudde plankene tett mot bjelkene, og når jeg demonterte var det mange skruer som hadde knekt, noe jeg ikke merket da jeg skrudde dem inn
Har akkurat samme jævla problem, et stort antall har gått rett avJ Johan byggare skrev:Jeg vil bare dele en advarsel for Biltemas terrassebordskruer, se bilder nedenfor. Jeg la 20 kvm terrassebord våren 2018, de første 15 med skruer av ukjent merke og ca 5 kvm med Biltemas skruer. Det ukjente merket har det ikke vært noen problemer med, men nå merker jeg at ca 90% av Biltemas skruer rett og slett har gått av. Dårligere skit skal man lete lenge etter, og jeg håper det ikke er mange av dere som har kjøpt og brukt samme søppel!
[bilde] [bilde]
Kjøpte skruene i løpet av sommeren. I Gävle.
Litt OT kanskje men jeg vil også advare mot Biltemas kabelklammer i plast. Etter 2 år har de fleste bare gått av og kablene sitter nå bare på et fåtall klammer. Men de er billigst... ☹