155.660 lest ·
317 svar
156k lest
317 svar
Advarsel for Biltemas terrassebordskrue
S
Stego1
Utestengt
· Vetlanda kommun
· 643 innlegg
Stego1
Utestengt
- Vetlanda kommun
- 643 innlegg
Biltemas greier er for det meste helt utmerkede. Det finnes selvfølgelig ting av dårligere kvalitet, men det finnes det overalt. Jeg har f.eks kjøpt mye båtgreier der blant annet offeranoder som koster 25% av prisen hos Volvo Penta forhandlere som har fungert minst like bra, om ikke bedre. Jeg unngår gjerne den tvilsomme fornøyelsen å betale for et "merke". Valget er opp til hver og en.13th Marine skrev:
Det er det som er det lumske med Biltema. Noen ganger er det samme merke som de dyrere alternativene og noen ganger ren søppel. Mange firmaer "brandar" produktene sine til ulike firmaer, og akkurat som Biltema så er det noen andre som produserer, av og til premium og ofte ganske så dårlig kvalitet.Jonas Persson skrev:
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 12 434 innlegg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 12.434 innlegg
Det finnes en viss betydelig forskjell i et hjullager og en klump med sink.S Stego1 skrev:Biltemas greier er for det meste helt utmerkede. Det finnes selvsagt ting av dårligere kvalitet, men det gjør det overalt. Jeg har f.eks kjøpt mye båtgreier der bl.a. offeranoder som koster 25% av prisen hos Volvo Penta forhandlere som har fungert minst like bra, om ikke bedre. Jeg unngår gjerne den tvilsomme fornøyelsen av å betale for et "merke". Valget er opp til enhver.
Hvordan havnet en tråd om trallskruv, til å handle om hjullager???
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 838 innlegg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2.838 innlegg
Med tanke på at Biltema kun selger nonname eller sine egne merker må jeg si at de har bra kvalitet. Samtidig gjelder devisen at du får hva du betaler for.optimum skrev:
Det er det som er lurt med Biltema. Noen ganger er det samme fabrikat som de dyrere alternativene og noen ganger rent skrap. Mange bedrifter "brandar" sine produkter til ulike selskaper og akkurat som Biltema så er det noen andre som produserer og noen ganger premium og ofte ganske så dårlig kvalitet.
Impact driver og terrassebordskrue går ikke sammen. Treffer man i tillegg en knast, så går hvilken som helst skrue i disse tynne dimensjonene i stykker. Så skrur folk for dypt, skrått og sørger ikke for at skruen sitter riktig på bitsen, eller bytter ikke en slitt bits eller bruker riktig størrelse.
For mange øl i solen får hvilken som helst amatør til å skylde på terrassebordskruene for det dårlige resultatet. De skynder seg inn til datamaskinen og klager på Byggahus om hvor dårlig de synes om Biltema. Kanskje flere bør ringe inn proffene og holde seg til øl og grill i stedet.
For mange øl i solen får hvilken som helst amatør til å skylde på terrassebordskruene for det dårlige resultatet. De skynder seg inn til datamaskinen og klager på Byggahus om hvor dårlig de synes om Biltema. Kanskje flere bør ringe inn proffene og holde seg til øl og grill i stedet.
Hadde en samtale med en *selger fra en av de store produsentene der ute om dette *(velkledd stockholmer som reiser rundt og reklamerer for proff) . Han påstod at de ikke anbefalte slagskrutrekkere på i prinsippet all treskrue og definitivt ikke rustfrie uansett tykkelse. Rustfritt skal være for mykt og herdet stål liker tydeligvis ikke å bli slått på, men jeg har aldri funnet noen tydelig advarsel mot det.S DanielF skrev:
Hvis man begynner å lete rundt så er det faktisk veldig få skruer der slagskrutrekker faktisk anbefales, betongskruer er et unntak jeg har i hodet. For øvrig pleier det bare å stå en anbefalt hastighet, og det kan man tolke som man vil.
Jo, jeg handler en del der også. Men man må velge litt hva man kjøper og hva man skal ha det til. Skulle aldri kjøpe vitale motordeler eller bremsekomponenter der. Verktøy, som for eksempel pipeverktøysett, er virkelig bra. Nei, terrassebordskruer ville jeg ikke kjøpt der. For mye jobb hvis det blir feil kvalitet. Jeg feiger ut og kjøper gjerne Essve terrassebordskruer, dyre men skikkelig bra. Men når jeg gjør jobben for meg selv, gjør det ikke så mye med noen tusen ekstra for skruene.Jonas Persson skrev:
Som sagt oven man velger hva man kjøper på biltema. Trallskruv til trall som er et jævla jobb om det blir feil. Nei, knappast, da legger man til litt og får bra skruv fra essve ist. Verktøy ja. Motordeler og motorolje nei. Finnes mye bra greier på biltema men man velger sine kjøp etter formål. Og jeg sier ikke at deres motorolje eller motordeler er dårlige, bare ikke verdt risikoen for meg.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 838 innlegg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2.838 innlegg
Har samme syn som deg. Er dog verktøy fetisjist så det blir mye merkevarer.optimum skrev:
Jo jeg handler en del der også.
Men man må velge litt hva man kjøper og hva man skal ha det til.
Skulle dog aldri kjøpe vitale motordetaljer eller bremse deler der.
Verktøy er f.eks. pipesett riktig bra.
Nei terrasse skruer ville jeg ikke kjøpe der. For mye jobb hvis det blir feil kvalitet.
Feiger ut og kjøper gjerne Essve terrasse skruer, dyrt men skikkelig bra.
Men når jeg gjør jobben for meg selv, gjør det ikke så mye med noen tusen mer for skruene.
Men jeg nøler ikke med å kjøpe deres skiftnøkler eller deler til pipesett. Maskinskruer mm går også hjem. Har mobbet deres 45J meislemaskin og 10J SDS max borhammer i åtte år uten at de har gått i stykker.
ESSVE-skruer er dog litt vel overpriset for min smak, selv om de finnes i mitt sortiment.