Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Antar at det gikk ganske bra med denne.
Bra er nok et relativt ord. :) Men jeg har brukt lignende og de var absolutt nyttige en gang i tiden før skrumaskiner ble hvermannsens første elverktøy. Har nok fortsatt noen varianter av disse, men nå ses de nok mer som museumsgjenstander enn noe jeg faktisk bruker.

Jonas Persson
Alfredo Alfredo skrev:
Bra er nok et relativt ord. :) Men jeg har brukt lignende og de var nyttige en gang i tiden før skrutrekkere ble enhvers første elektroverktøy. Har nok fortsatt noen varianter av disse, men nå anses de mer som museumsgjenstander enn noe jeg faktisk bruker.
Tror mange ikke vet hva det er for en merkelig gjenstand. Men at man trykket og ikke vred innebar at det gikk litt bedre. Men neppe for små skruer.

Men knappast for små skruer.
Og heller ikke for "tungdragna". Men snakker vi typ maskinskruer som skal "gjenges langt" gikk det rett geschwint, om nå noen vet hva ordet betyr?

Jonas Persson
Alfredo Alfredo skrev:
Og heller ikke for "tungdragede". Men snakker vi type maskinskruer som skal "gjenges langt" gikk det rett geschwint, om nå noen vet hva ordet betyr?
Genau(y)

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Tror mange ikke vet hva det er for merkelig grunka. Men at man trykket og ikke vred innebar at det gikk litt bedre. Men neppe for små skruer.
yankee meisel, spørsmålet var når man brukte de om man skulle ha fjæren igjen eller ta bort den

• Liker
Jonas Persson
  • Laddar…
Smør skruene med treolje eller voks.

S
F fsn skrev:
Det er en viss betydelig forskjell mellom et hjullager og en klump med sink.
Det er store forskjeller også der. Sinkinnholdet varierer stort. Hjullager holder man seg til kjente merker uansett hvor de selges. Biltema selger mange produkter, og ikke alle holder mål, men det meste fungerer helt utmerket. Så er det opp til hver og en. Vil man betale dyrt for et likverdig produkt, så amen i tabernaklet på det.

S
K Klicka skrev:
Smør skruene med treolje eller voks.
Fast såpe går bra.

F
S Stego1 skrev:
Det finnes store forskjeller også der. Sinkinnholdet varierer stort. Hjullager holder man seg til kjente merker uansett hvor de selges. Biltema selger mange produkter og ikke alle holder mål, men det meste fungerer aldeles utmerket. Siden er det opp til hver enkelt. Vil man betale dyrt for et likverdig produkt så amen i tabernaklet på det.

Men generelt når det gjelder bildeler så anbefaler jeg de Tyske nettforhandlerne (som finnes på svensk) der man kjøper ekte produkter til litt under Biltemapriser. Utvalget er overlegen, det er bare det at man må være forberedt på 3-4 dagers leveringstid og dekke opp for 17-20€ i frakt. DER HAR DU BEDRE PRODUKTER TIL BETYDELIGT BEDRE PRIS.

• Liker
1
  • Laddar…
F fsn skrev:
Men generelt hva gjelder bildeler så anbefaler jeg de Tyske nettselgerne (som finnes på svensk) der man kjøper ekte produkter til litt under Biltemapriser. Utvalget er overlegent, det er bare det at man får være forberedt på 3-4 dagers leveringstid og dekke opp for 17-20€ i frakt. dÆR HAR DU BEDRE PRODUKTER TIL BETYDELIG BEDRE PRIS.
Jeg handler fra forskjellige Tyske sider men det finnes også svenske sider som er veldig billige og leverer fra lager i EU eller her hjemme. Det jeg har merket er at det ofte er samme fabrik som lager både Autodoc og Biltemas ting for eksempel. Jeg leter opp det billigste for dagen på alle sider jeg vet om, og legger så det billigste i handlekurven som jeg har åpen i nettleseren og venter noen dager siden de hele tiden leser cookies og sender tilbud i hytt og gevær. Nå sist for en uke siden gjorde jeg et sinnssykt kupp på en ny turbo til bilen min, jeg lette på sidene og slo så til på den direkte fordi den kostet 2500kr og når jeg kjøpte den så endret prisen seg til 4500kr så den gikk opp 2000 kr 1 sekund etter jeg kjøpte den. Dere som jakter priser osv skal definitivt gjøre som jeg og lete, google gjerne også, det gjorde jeg på oljen til bilen og det ble 500kr i stedet for 1050kr og det var på en svensk side som ikke finnes som fysisk butikk, bare jobber med nettsalg. Som noen skrev tidligere så må man jo vente en dag eller 2-3, men det synes jeg man må gjøre uansett om man handler hos merkeforhandlere eller noen av de større bildelbutikkene, da de har utrolig dårlig lagerhold på ikke-forbruksdeler som filter og plugger osv. men det vet man på den annen side omtrent når man trenger, så der kan man spare masse, for eksempel filteret mitt til automatkassen koster litt over 300kr hos Mekonomen og jeg betalte 86kr hos Autodoc og det fantes for 188kr på Skruvat.no. Biltema kjøper jeg ikke filter på lenger, så der tittet jeg ikke engang, men sjekket nå og de har ikke det filteret og de andre filtrene er dobbelt så dyre som mitt "Tyske pris".

Så til det egentlige spørsmålet fra starten angående skruen synes jeg den er middels i beste fall men virker å være ustabil i kvalitet om man leser her i tråden, men det er mange skrue-merker som er dårlige og ikke burde bli solgt selv om de ønsker å gi inntrykk av at det er merkeprodukter med en gal prislapp. Så jeg handler mine på Proffsprodukter.no til Norges billigste priser, sier de, og jeg har ikke funnet noe billigere som ser ut til å være noe å ha. Drar du av deres terrasse-skrue så gjør du galet feil for de holder garantert minst dobbelt hva den skal tåle, og et pluss er at man kan gjøre mengdebestillinger på forskjellige skruer og sette ned prisen ytterligere, dette er bra om nabolaget bestiller samtidig og da får en pall med skruer for en slikk og ingenting. Jobbet som gulvlegger før og vi la en hel del terrasser og var tvunget av sjefen til å forbore for at det ikke skulle flise seg opp ved skruehodet og det tok ikke så utrolig lang tid som man kanskje skulle tro, kanskje 20% lengre, men penere, og det gikk dessuten smidigere å skru skjeve planker. Så må man jo uansett holde på med en mal før man skrur så man hele tiden skrur på samme måle i planken og i en rett linje, det verste jeg vet er når det ser ut som man har skrudd terrasse med maskinpistol, skjevt og krokete uansett, med flis-skader ved hver skrue.

S
F fsn skrev:
Men generelt hva gjelder bildeler så anbefaler jeg de Tyske netselgerne (som finnes på svensk) der man kjøper ekte produkter til litt under Biltemapriser. Utvalget er overlegent, det er bare det at man må være forberedt på 3-4 dagers leveringstid og dekke 17-20€ i frakt. DER HAR DU BEDRE PRODUKTER TIL BETYDELIG BEDRE PRIS.
Sier ikke imot.

Jeg vil gjøre en hyllest til årets utgave av biltemas terrassebordskrue.

Satte hele forrige terrasse med Essve (fornøyd også med den skruen). Fikk virkelig bra rabatt, men den personen har byttet jobb, og på grunn av uteblitt rabatt testet jeg biltemas.
Ca 2500 skruer ble dratt ned med min skrutrekker fra Makita (passe fornøyde naboer), og det var godt grep i samtlige skruer, ingen knakk.
Terrassesesongen er vel over for i år, men finnes det noen etternølere uten superrabatt anbefales årsmodell 2021!

• Liker
john.h
  • Laddar…
S
Gizmokvack Gizmokvack skrev:
Jeg vil gjøre en hyllest til årets utgave av biltemas terrassebordskrue.

Satte hele forrige terrasse med Essve (fornøyd også med den skruen). Fikk skikkelig bra rabatt, men den personen har byttet jobb, og på grunn av uteblitt rabatt testet jeg biltemas.
Ca 2500 skruer ble skrudd ned med min knackare fra Makita (passe fornøyde naboer), og det var bra bitt i samtlige skruer, ingen gikk av.
Terrassesesongen er vel over for i år men finnes det noen etterslengere uten superrabatt anbefales årsmodell 2021!
Jeg har satt 2500-3000 stk av biltemas 4,5 x 55mm terrassebordskrue i år, som selges i 1000-pakning uten et eneste problem. Jeg har dog forboret og brukt vanlig skrumaskin.

Skrudd i ca 1500 av Biltemas terrassekrue med Makitas børsteløse slagskrutrekker uten forboring i 28*120 uten problem. Et titalls av disse var skjeve så kvalitetssorteringen er ikke den beste. Enn så lenge sitter alle skruene igjen og ingen brakk under byggingen. (y)

Off-topic, noen som har testet Julas "Hard Head" terrassekrue, 500 stk. for 99:-?

Degerlunden Degerlunden skrev:
Skudd i ca 1500 av Biltemas terrassebordsskruv med Makitas børsteløse slagtrekker uten forboring i 28*120 uten problem. Et titalls av disse var skjeve så kvalitetssorteringen er ikke den beste. Enda sitter alle skruene igjen og ingen ble brutt av ved bygging. (y)

Off-topic, noen som har testet Julas "Hard Head" terrassebordsskruv, 500 stk. for 99:-?
Hadde lengre gjenge enn Essve så de skudd dårligere for meg. skal du skru tynnere terrassebord lærer de fungere.

/ATW

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.