P
poba53
2 621
Poäng
560
Medlem i
5
Startade trådar
3 aug 2006
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
Ppoba53 svarade i tråden Dagens verktygsinköp!.En köpresa som började med reklam för en Parkside nätdriven stånghäcksax för 799:- för några månader sedan. Efter lite sökningar på YT...
-
PJag kör på som jag brukar. Först kommer jag på någon form eller teknik jag vill prova på, sedan hittar jag några träslag som skulle...
-
Ppoba53 svarade i tråden Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!.Om man råkar se ett erbjudande som detta så gäller det att handla snabbt. Mitt kitt är på väg med Postnord. Från det att jag såg det...
-
Ppoba53 svarade i tråden Har någon testat jet mässingsmunstycke. Skruvas på trädgårdsslangen..
-
Ppoba53 svarade i tråden Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!.Vad får man för 2105:- + frakt idag? För oss som har Stihl trädgårdsmaskiner med AK-batterier är det här nog dagens klipp. Finns även på...
-
Ppoba53 svarade i tråden Lidl verktyg denna vecka..https://www.byggahus.se/forum/threads/lidl-verktyg-denna-vecka.72018/page-385#post-5922253
-
Ppoba53 svarade i tråden Lidl verktyg denna vecka..Jag har denna samt gett bort ett antal. Funkar men jag hittade en annan variant i Helsingfors hösten 2024 som är suveränt bra PKIK 4.3...
-
Ppoba53 svarade i tråden "Laga" bränsleslang med krympslang?.Krympslang har ingen elasticitet och skall värmas för att anta rätt form. Så lycka till att värma på den så orsakar Du en bensinexplosion
-
Ppoba53 svarade i tråden Eldragning via krypgrund.Min elfirma gjorde detta för mig för 2 år sedan i min krypgrund med 1 meters takhöjd. Ny matning till ångdusch placerad på 15 meters...
-
Ppoba53 svarade i tråden Tips på trimmer?.Jag kör med Husqvarna 215iL med plastsnöre. Fungerar utmärkt men jag saknar sele. Just nu på bra pris från Duab och systerfirmorna. Hade...
-
Ppoba53 svarade i tråden Rostfri dyckert till Einhell fixetto.Om man läser Einhells tyska hemsida så anges det att dyckerten som de säljer är av typ J. Jag sökte på typ J och fick flera svar likt...
-
PAlldeles rätt den är vänster gängad
-
PMed alla sina begränsningar så vinner spårskruven fortfarande på en punkt. Du kan med kniv och gamla stämjärn rensa dem från sjuttio...
-
PTråkigt, men inte ovanligt. Vi hat t.ex haft en stavmixer uppe på forumet som tog död på bänkbelysningen, och det var reproducerbart :)...
-
Ppoba53 svarade i tråden Såg till tillverkning för staketribba av överbliven trall.Om man läser tillverkarnas instruktioner om NTR A eller AB som förlorar Du livslängen på virket efter bearbetning i längsled: Ett...
-
Ppoba53 svarade i tråden Nyheter - Bosch 18V.Bra om detta gäller. Jag baserade min kommentar på följande text i Bosch villkor: " Köp en eller flera Bosch Professional 18V...
-
PTvå arbetsbockar. Har länge suktat efter något rejält. Dessa skall klara nästan 0,6 ton styck. Det duger!
-
Ppoba53 svarade i tråden Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!.Stihl.se har 15% på trädgårdsmaskiner med AK-batterier denna veckan. Ingen kampanj hos handlare vad jag kan se för detta. Däremot har en...
-
Ppoba53 svarade i tråden Nyheter - Bosch 18V.Skillnaden denna gång verkar vara att alla prylar måste finnas på samma faktura och inte kombineras från olika. Vilket verkar ha...
-
Ppoba53 svarade i tråden Nyheter - Bosch 18V.Väggscannern Bosch D-tect 120 tycks ha lagts ner. Om man söker på Bosch hemsida får man svaret att produkten utgått. Det finns just nu...
-
PMassa tjafs raderat, åter till ämnet. Ok m olika åsikter men högre nivå krävs. //mod
-
PJag instämmer, har både sänksåg och gx, sedan jag köpte gx:en som ersatte min g har jag knappt rört sänksågen. Mycket smidigare till...
-
Ppoba53 svarade i tråden Lidl verktyg denna vecka..Synd att Lidl inte sätter ut modellbeteckning i sina reklamblad i Sverige men utifrån pris och bild är det nog en PPAKH 20-Li A1 med 1.9...
-
Ppoba53 svarade i tråden Bosch borrskruvdragare - rasslar och fel maskin?.Jag har en GSR18V-65 som är identisk med din vad gäller utförande och färg. Bilden på lådan är också likadan som din bild dvs inte exakt...
-
PDagen Bacho VDE-isolerade mejslar är fullständigt skit!!! Mycket dåligt stål i dem nuförtiden, och billig produktion där man bara...
-
Ppoba53 svarade i tråden Dagens verktygsinköp!.Bahco gör fortfarande i vissa segment mycket bra verktyg. Ingen kommer i närheten av deras skiftnycklar. Vad gäller avbitare normala...
-
PBosch köpte Dremel 1993...
-
Ppoba53 svarade i tråden Reservdel Kärcher terrasstvätt sökes.Du skrev inte vilken modell Du har vilket skulle underlätta. Ser dock ut som Du behöver en ny spolarm. Jag skulle dock rekomendera att...
-
PSnyggt! 👍 Eftersom du bad om tips så får du två. Större hjul med två fasta i ena änden och två länkhjul i andra gör en vagn stabilare...
-
PMen det står dig fritt att köra vidare på Meec. Att inte begripa eller fatta att det är kvalitetsskillnader på tex Festool eller andra...
Bilder
Visa mer
poba53 har laddat upp 170 bilder.
Filmer
poba53 har laddat upp 6 filmer.
Allmän info
- Kön
- Man
- Sysselsättning
- Pensionär