Vilket företag är att föredra? Skillnad i pris? Tacksam för era erfarenheter! Gäller bänkskiva till kök

Jag ställer mig på kö för att få läsa svaret... :)
Vi behöver en skiva till en köksö på 300x120cm samt en mer vanlig bänkskiva på 300x60cm. Vanliga stenhuggerier ligger runt 55000kr, Ikea runt 40000kr (då inkl hoar) och andrews granite ca 28000kr...

Sök på dem. I vart fall Diapol finns det flera trådar om.

Hej!

Jag valde Andrews Granite pga kostnaden (20000 istället för 25000)

De var här för mätning idag och de verkade verkligen väldigt seriösa. Mitt kök är rel komplicerat med flertalet vinklar och vrår och vi hade en bra diskussion kring det. Talar bättre engelska än mig.

Inväntar nu offert som kommer i övermorgon. Berättar hur det går.

MVH

Vi köpte från andrewsgranite i fjol och är mycket nöjda. 2 bänkskivor dryga 3m långa
i svart granit med hål för häll i den ena och ho i den andra infälld 15mm i skiva ,3cm tjock nero assoluto för 24000kr inkl franke ho och inkl 2 besök(mätning resp montering)

Nattriddaren skrev:
.
Är Nattriddaren anställd/ägare av RM granit? Hans enda 4 inlägg postades under 2h inatt. I inläggen sparar han 4000, 8000, i ett annat 10000. Tveksamt beteende

Redigerat av moderator:
dan-lind skrev:
Är Nattriddaren anställd/ägare av RM granit? Hans enda 4 inlägg postades under 2h inatt. I inläggen sparar han 4000, 8000, i ett annat 10000. Tveksamt beteende
Ja det stämmer, han arbetar där.

Kan bara ge min synpunkt på Andrews Granite...

Fick mina bänkskivor monterade igår.

Nu har jag inte dom exakta måtten i huvudet men ungefär.
1st på 600x620, 1st på 720x620 med uttag för häll, 1st på 1700x620 och 1st på 1800x62 med uttag för ho, kran och fasade kanter.
Dom kom till Dalarna och mätte och monterade. Det tog ca 16 dagar från mätning till montering.
Priset va(om fakturan stämmer när jag får den, annars lär ni få veta. ;)) ca 17000kr
Så fast vi inte fått fakturan än som sagt så är vi väldigt nöjda med allt.
Dom pratar Engelska men bra sådan så det är inga problem att göra sig förstådd eller förstå dom.

/Niklas

Hur funkar Andrews om man vill ha lite tjockare utseende, tex 30mm skiva med pålimmad 30mm kant så den ser 60mm ut? Nån som provat?

Gissar att det kan bli problem med våra önskemål, stor köksö med tjock skiva och uttag för jättebred häll...

Igår fick jag skivorna monterade och är verkligen helnöjd. Totalt 6 bitar mellan 3 m och 60 cm. 3 kritiska fogar. Fogarna ser riktigt bra ut. Finns egentligen ingenting att klaga på. Ena killen talar utmärkt engelska. Inga transportskador. Möjligen är deras nero Assulto lite mer färgsprängningar än adras helsvarta skivor.

Generellt helnöjd alltså!

MVH

Kan man köpa egna hoar med andrews? Det är ju typ halva priset på blanco om man köper från tyskland. Limmas hoarna i Estland eller Sverige eller hur funkar det?

Det blir nog andrews för oss också.

Vi hade diskhoar från Ikea och det va inga problem. Och jag tror inte det är några problem så länge du har hoarna hemma när dom kommer och mäter. Då kan du ju säga vart du vill ha dom. Tex mer mot vänstra hörnet eller centrerad.

/MrHoHa

steppen7:
Vi hade ingen vask när de kom från Andrews för att mäta. Vi hade kollat på deras hemsida och bestämt vilken modell vi ville ha. De sa att antingen köper vi genom dem eller så köper vi själva. Vi köpte själva. Det gick jättebra.
Det förutsätter naturligtvis att Andrews kan få de exakta måtten, i alla fall om man vill ha "flush-monterat. Det är inget problem om man köper ett känt märke.

För övrigt vill jag passa på att skriva att vi är mycket nöjda med Andrews!
Bra slutresultat, skapligt snabba och framför allt ett bra pris.
Det tog exakt två veckor från mätning till leverans. Det går troligen snabbare om man bor nära Stockholm. De har inte så många kunder där jag bor (Göteborg), så de samlar väl ihop några som de kan leverera samma dag.

Jag blec också helnöjd med Andrews!

Badkarl - Ni köpte alltså vask själva efter att dom hade varit där och mätt? Hur gick det till sen då? Skickade ni vasken nånstans?

Vi vill ha planlimmat helst, tycker det är snyggast, men problemet är att då kan man inte få avrinningsräfflor eller avrinningsyta. Kan inte bestämma oss vilket alternativ vi skall ta. Snyggt eller praktiskt...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.