Jag står inför fasadbyte med tilläggsisolering (45 mm linisolering). Utanpå isoleringen vill jag ha en luftspalt innan fasadbrädorna.
Min fundering är då om det skulle räcka att ha en luftspalt på 16 mm eller om det "skall" vara minst 22 mm.
Vinsten i detta skall framförallt vara att fönstren blir insjunkna 16 mm istället för 22 mm (har nyligen installerat nya fönster och fått dessa utsatta 45 mm).
/Henrik