Har hört att Cellplast är mycket billigare i Finland.
Är det nån som kan bekräfta det?
Då men bor bara 17 mil från gränsen kan det ju fort löna sig att ta en tripp!
Bästa priset jag hittat häromkring är cirka 80kr/m2 för 10cm.

1200*600*100 mm kostar 49 spänn på Hornbach i Gbg. Om min matte är korrekt blir det 70 kr per kvadrat.
/CC

Köper du stora mängder så rekomenderar jag beijer. 75:-/m2 för dorotherm plus fick jag förra veckan när jag köpte 135 m2

Har fått pris på 47+m vid 700m2

På BAT i Polen:
100 mm 100 kPa: 12,46 Zloty/kvm + 22% moms
100 mm 300 kPa: 29,70 Zloty/kvm + 22 % moms

mvh
David

Tänk bara på att kolla värdena på cellplasten innan du handlar! Köp inget skit!

Vad är det för värden man skall kolla? Belastning?

kire skrev:
Ja, och U-värde/lambda-värde, dvs. isoleringsförmågan.
Vad är rekomenderade värden? Plattan som jag tänker gjuta kommer inte att bära några väggar då jag gjuter på uppfylld torpargrund. Jag kommer att ha vatenburen golvärme också. Tack för hjälpen

S100 tror jag att man brukar köra med som standard. Köper du stora mängder ex som jag 150 m2 så kan du lätt få ner priset en del. Vi köpte vår cellplast på beijer för 79:-/m2 utpris är 92:- men då köpte vi även hela grundpaketet av dem. Men lite kan du nog pressa priset...

MegaZap skrev:
Vad är rekomenderade värden? Plattan som jag tänker gjuta kommer inte att bära några väggar då jag gjuter på uppfylld torpargrund. Jag kommer att ha vatenburen golvärme också. Tack för hjälpen
Du kommer att klara dig med S80.

Fick pris från min lokala Woody på 190m2 1200x2400x100 med "fasade" kanter 62:- m2 inklusive moms och transport. Vet dock ej vad det var för fabrikat eller värden... återkommer med det senare i nästa vecka då jag beställer..

Jag köpte S80 på Beijer och det kostade 60kr per kvadrat inklusive moms. (Jag köpte runt 800kvm, en hel långtradare blev det med kantelementen och allt.)

Billigaste jag hittat till dagens datum är Bewi cellplast S100 (100mm) 66:- Kvm

Är det någon som kan svara på varför vissa använder falsade cellplastmodeller? Dom man lägger omlott om varandra så att säga?

Lånar tråden lite... vad tror ni om XPS200 för 89.50kr/kvm på Byggmax?
Någon som vet fabrikat, kvalitet på den?
Är priset ok för den standarden?

Snailman
monsterbyggare skrev:
Billigaste jag hittat till dagens datum är Bewi cellplast S100 (100mm) 66:- Kvm

Är det någon som kan svara på varför vissa använder falsade cellplastmodeller? Dom man lägger omlott om varandra så att säga?
det jag läst är att om man har nåt ensaka lager så kör man med falsade skivor, men har man flera lager så lägger man dem omlott istället.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.