Byggahus.se
BirgitS BirgitS skrev:
Det är välkänt att Fohm har haft täta kontakter med sina motsv. i de nordiska länderna och regelbundna kontakter med andra länder och EU-organ för diskussioner och erfarenhetsutbyte. Det är inget hemligt med det.
Diskussioner och kontakter kan man ha utan att motparten uppfattar det som påtryckningar /övertalningsförsök.

Nu slutade det ju lyckligt för flamländarna lät sig inte övertalas. Dessvärre gjorde britterna det.

Jag skulle gärna se större öppenhet från politiker och myndigheter i situationer som denna med det är väl en annan fråga.
 
G gaidin skrev:
Det resonemanget gäller ju alla viruspandemier.
Nej sedan långt tillbaks bromsar vi dem med vaccin i riskgrupper.

Det som inte går att vaccinera som tex SARS stänger man in och piskar ner.
 
Staffans2000
Ulltand Ulltand skrev:
Dessvärre gjorde britterna det.
Nu tror jag inte att vi skall överdriva vårt inflytande över vår omvärd. Det kan vara så att Engelsmännen inte förstår bättre, utan grundar sina beslut efter eget huvud. Nästa gång får vi skicka toppdiplomaten Jan Eliasson. Då blir den t nog liv i luckan.

Staffan
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Nu tror jag inte att vi skall överdriva vårt inflytande över vår omvärd. Det kan vara så att Engelsmännen inte förstår bättre, utan grundar sina beslut efter eget huvud. Nästa gång får vi skicka toppdiplomaten Jan Eliasson. Då blir den t nog liv i luckan.

Staffan

Det låter märkligt men britterna var lång förberedda på att stänga ner men efter ett möte med Tegnell så valde man att avvakta. (vad jag läst)

Sedan gick det ju rätt snabbt åt h-e och man stängde ner hård. Men då var det lite sent.
 
T
Ulltand Ulltand skrev:
Det låter märkligt men britterna var lång förberedda på att stänga ner men efter ett möte med Tegnell så valde man att avvakta. (vad jag läst)

Sedan gick det ju rätt snabbt åt h-e och man stängde ner hård. Men då var det lite sent.
Ja, det är helt sjukt vilken makt Tegnell har...
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Staffans2000
Här kan man se hur WHO bytt förklaring till hur immunitet kan uppnås. Före vaccinet fanns även immunitet via smitta. Efter vaccinet, är det bara via vaccin man kan bli immun. Ett lustigt sammanträffande, eller?


Skärmdump av WHO:s definition av flockimmunitet, jämför texten före och efter lanseringen av vaccin, visar ändrad formulering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


 
  • Gilla
  • Haha
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Precis som du skriver så har det forskats på vaccin till SARS och MERS tidigare. Så det fanns nog en hel del att fortsätta med inför detta vaccin.
Jag själv är inte minsta orolig för de stora tillverkarna här.
Känner du oro så finns de säkert mer information att hämta på 1177 mm.

Allt man gör finns risker med och här bedömer jag risken med coronan som ofantligt mycket större.
Jo, man ska alltid väga ”fördelar och nackdelar” mot varandra. I de allra flesta fall väger ju fördelarna tyngst.. (y)

Men man ska informera sig, inte bara tro på allt som sägs i tv/media rakt av. Kan man inte ”läsa mellan raderna” i det som sägs är det dömt att misslyckas redan från början, för de har alla olika agendor (alltså.. pressen vill sälja nyheter, regeringen vill att pressen på dem ska släppa och problemen försvinna, fhm vill försöka fösa massan åt ett håll innan de går åt helskotta helt osv).

Alla som är skeptiska till vaccinering är sunda människor, man ska inte hoppa utför ett stup bara för att andra gör det!

Att vara skeptiskt betyder heller inte att man inte kommer ta vaccinet när det erbjuds!

Man funderar helt enkelt på de där ”för och nackdelarna” bara, så länge man kan/tills det är dax.. :)

Ju fler som hinner ta det innan det kommer till skeptikerna.. desto bättre för dem - då ser de ju vad som hänt sedan första vaccinationerna .. har det inte hänt något nytt/värre så väger ju fördelarna fortfarande tyngst..
 
  • Gilla
brfbo och 2 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Nej sedan långt tillbaks bromsar vi dem med vaccin i riskgrupper.

Det som inte går att vaccinera som tex SARS stänger man in och piskar ner.
Där har man nått flockimmunitet via vaccin, annars hade ju de som inte vaccinerat sig blivit sjuka.
 
Snigla Snigla skrev:
Alla som är skeptiska till vaccinering är sunda människor, man ska inte hoppa utför ett stup bara för att andra gör det!
Jag har läst mycket av det vaccinmotståndarna skriver och att säga att alla är sunda människor är helt galet. Många av dem är ju helt kocko i huvudet och totalt verklighetsfrånvarande. Ofta är det fanatiska konspirationsteoretiker, som ju faktiskt bygger på psykiska problem och frånvaro av sunt förnuft.
 
  • Gilla
crappyusrname och 4 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Där har man nått flockimmunitet via vaccin, annars hade ju de som inte vaccinerat sig blivit sjuka.
Du missade kanske poängen med artikeln i Aftonbladet. Tegnell argumenterar runt flockimmunitet genom sjukdom som ett tilltalade sätt att ta sig an coronapandemin.
 
  • Gilla
brfbo
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Du missade kanske poängen med artikeln i Aftonbladet. Tegnell argumenterar runt flockimmunitet genom sjukdom som ett tilltalade sätt att ta sig an coronapandemin.
Ja, finns det inget vaccin så är ju det den enda vägen ur pandemin.
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
Finns det andra mRNA vaccin?
 
Ulltand Ulltand skrev:
Du missade kanske poängen med artikeln i Aftonbladet. Tegnell argumenterar runt flockimmunitet genom sjukdom som ett tilltalade sätt att ta sig an coronapandemin.
Eftersom Tegnell inte har din tidsmaskin, Captain hindsight, så kunde han väl inte veta annat den 16/3 2020....
 
  • Gilla
  • Haha
crappyusrname och 5 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Eftersom Tegnell inte har din tidsmaskin, Captain hindsight, så kunde han väl inte veta annat den 16/3 2020....

WHO och resen av världen visste bättre redan då.

Rådet från WHO var att slå ner sjukdomen så mycket som möjligt.

Corona är helt enkelt för dödlig för´att söka flockimmunitet genom sjukdom. Vaccinforskning på corona var redan ingång och långt framme i Oxford.

FHM chansade på att coronan skulle bete sig som ett influensavirus. Snabbt svepa fram och förbi och sedan lämna en immun befolkning.
 
  • Gilla
brfbo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.