Bob_the_builder
Bob_the_builder: Ni som är kunder på Malmbergs - är de inte så nogräknande med vilka som handlar? Räcker det med ett org-nr "vilket-som-helst"?
17 svar · 18,6k läst
TLovskog
TLovskog: Håller naturligtvis helt med. Lite av andemeningen i mitt inlägg var just att det för tillfället nog krävs en väldigt intresserad och hängiven person för att det skall kännas som en vettig investering. Skulle nog inte heller beteckna mitt hus som intelligent, därav citattecken i mitt ursprungliga svar.
11 svar · 3,3k läst
4integration
4integration: De heter Noratel 300/1-EK http://www.noratel.com/se/index.htm Har 4 st (2 per sektion). 35 watts i köket och 20 watts i v-rum. Tror elektrikern köpte dom via Malmbergs. // Jocke
7 svar · 7,0k läst
G
GSM
Gp: Tack för tipset.
2 svar · 2,7k läst
G
GSM
2 svar · 2,7k läst
P
PEKA: Jag använder SPCS 3d-inredaren Plus för konstruktonen och för att modellera huset, fungerar mycket bra. programmet är väldigt enkelt och billigt och ger bra resultat. Det som fattas för att få till bygglovet är riktiga fasadritningar då 3d visar i just 3d. För situationsplan och fasad använder jag Adobe Illustrator men typ powerpoint funkar också. PK
36 svar · 15,2k läst
L
LB: Jag har dragit för att få satelit i alla rum. Nackdelen är att det blir vällans många meter kabel och stora signalförluster. Vi kör numera med bordsantenn! Går det att förstärka upp en signal från osebart till bra?
4 svar · 3,6k läst
C
Carl: Menar nog att fasadmätarskåpet inte är utrustat med låda som sitter längst ner till höger. Denna låda kan förses med låscylinder. Billigare, enklare fasadmätarskåp är inte utrustade med den. Antar att deras fkp, dvs. överlämningspunkt är i skåpet, och då i denna box.
0 svar · 2,5k läst
M
Misse_o_Mojje: Hittade även en fiiin timer där och jag behöver verkligen en, sedan den förra gav upp i en sås-skål :) (vad den nu hade där att göra ;D) /U
2 svar · 2,9k läst
E
Erica: Hej, Här sitter man och tycker lite synd om dig som inte kan få bredband >:( Tyvärr görs det inte så mycket nyutveckling av tillhörande 56k produkter idag. Du kan finna trådlösa analoga router modem, som egentligen inte är anpassade för vår svenska marknad. Vårt svenska bredband anses som stabilt och säkert, därför skalar man bort vissa fördyrande funktioner. Att jämföra med
17 svar · 7,0k läst
R
roer: Ännu ett inlägg på den här döda tråden. Jag har i 2-3 års tid fått internet via radiolan(1 Mbit båda vägar), det har ofta fungerat bra men det har även varit uselt långa tider, det är alldrig lika bra som kabel när det gäller funktion. Streaming tjänster fungerar uselt. Nu är det så att ett radio nät som man sätter upp hemma naturligtvis fungerar bättre eftersom man är
32 svar · 7,2k läst
S
Strisak: Vi kommer snart att vara uppkopplade via trådlöst bredband, har precis hämtat klientpaketet med alla delar. Det började med att en i vår by tog kontakt med olika företag som erbjöd bredband, en firma som heter Cut The Wire (www.cutthewire.nu) och som erbjöd trådlöst nappade och höll ett informationsmöte. De ville ha in 30 avtal innan de startade. De erbjöd 0,5 MB/S i hastighet
25 svar · 3,6k läst
Bob_the_builder
Bob_the_builder: Nej, inte på rak arm. Kan du förklara närmare hur de olika kontakterna ser ut (på blandaren och spisuttaget)?
4 svar · 4,0k läst
KarlXII
KarlXII: ;D
4 svar · 4,0k läst
KarlXII
4 svar · 4,0k läst
B
Berra_Bult: Köp Cat5e eller Cat6 direkt från start, Gigabit Ethernet är snart standard! :) Gigabit nätverkskort är billiga nu och switchar sjunker fort i pris. Det är givetvis 100% bakåtkompatibelt.
5 svar · 3,0k läst
C
Calle: Klart du kan plasta först och sedan trycka upp burkarna. I vårt fall så satte snickarna först upp plasten i taket i hela huset sedan ströläkten så för min del så var plasten på plats och välspänd. Det var i varje fall inga problem att få det tätt när jag tejpade sedan. När det gäller nyttan med burkar så blir det varmt ovanför spot:en så det behövs utrymme. Gå bara inte på
4 svar · 2,7k läst
M
MK: Har en följdfråga till experterna här. Har köpt lite småsaker på Clas Ohlsson för spotlights och det känns inte som om det kommer att "duga". Följande har inhandlats: 3 st 32-5384 http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=0q112q157q595&ic=N&sw=2364 1 st 32-3422 http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=0q112q157q592&ic=N&sw=5732 För det första så känner jag inte
11 svar · 4,5k läst
M
MK: Hej, Jag klantade mig vid elupphandlingen/elgenomgången och glömde bort att kolla upp antenndistributionen. Nu, med igenspikade väggar och spackel på plats så sitter där ett stärn-nät som distribuerar antennsignalen till alla rum på ett enhetligt sätt. Detta innebär, såvitt jag kan förstå, att jag inte kan återmata RF signalen från t.ex en boxerlåda till resten av huset. Min
0 svar · 2,6k läst
I
IngvarW: Köp B&O, deras linksystem fixar allt sånt, även en prisnivå som gör att man köper en grej vart femte år... mvh iw PS. B&O's Sub har 850 watts förstärkare, något för åskmuller
1 svar · 2,8k läst
G
General_Failure: [citat] Det skulle ju kunna fungera men det vill till att man ser till att använda vatten ofta för när vattnet väl blivit uppvärmt så kommer kylen att fungera väldigt dåligt.
28 svar · 6,1k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Och det är ju jättesynd eftersom så många av oss hemanvändare har disksystem som kontinuerligt kan läsa och skriva data i gigabitfart........:)
4 svar · 3,8k läst
H
hasse_f: De säger ju att "bra verktyg är halva jobbet". Själv tycker jag dock att "köpa verktyg är halva nöjet".
6 svar · 4,9k läst
B
BAS: Jag har en Black&Decker som går ända ut till kant på höger sida. Jag har haft den i 15 år, remmen bytt en gång annars inga problem.
1 svar · 3,6k läst
B
BAS: Nej för 17. Om du lägger ner så mycket jobb på kabeldragning så dra riktig kabel. Den ska vara skärmad även om det inte med 100% säkerhet ger problem nu. Hur kul är det på en skala att behöva dra om kabeln om några år då du kör 1 Gb hemma?
2 svar · 4,0k läst
KarlXII
KarlXII: Forcemottagarna finns just nu till riktigt bra priser på http://www.netto.nu/
26 svar · 9,1k läst
H
hasse_f: Koppla det hela till en fjärrkontroll också så blir det riktigt läckert.
2 svar · 3,3k läst
S
skogshuggarn: ;) Hej Fredrik! Har inte Tiscalisat själv men har varit inne på att skaffa det men blev besviken på överföringshastigheten och priset. Du kommer alltså inte upp i hastigheter som tex adsl men det är klart har du pengarna och inte lirar nätverks spel så fungerar det ju bättre än vanligt modem. Tänk på att instalations kostnaden är nära 16000 kr. mvh sebastian
2 svar · 3,3k läst
KarlXII
KarlXII: Det bästa jag kan rekommendera är faktiskt att skumma igenom alla trådar i det här forumet. Visst, det tar en stund men det finns diskussioner om i princip alla förekommande tekniska frågor. Du kommer aldrig att hitta den gyllene platsen där det ultimata systemet presenteras, men du kommer att kunna skapa dig en bra uppfattning om för och nackdelar.
1 svar · 3,1k läst
R
rich710: Men priset är verkligen lågt 398:- är ju tom 1 krona billigare än jag betalar för deras 2,5 Mbit tjänst...
2 svar · 3,2k läst
E
Elcon: Hej! Det är viktigt att skilja på de olika skydden! Bor du utanför tätort (vid luftledning)etc behöver du ett grovskydd. Det installeras i mätarskåp eller dylikt. Det tar de riktigt grova nedslagen. Ca. 50000-75000 Ampere Bor du inom tätort etc kan du börja med ett mellanskydd eftersom det ofta finns grovskydd på elnätet redan. Det leder bort strömmar upp till ca. 25000A Vid
4 svar · 3,7k läst
N
Nybyggare: Jag antar att en del av prisuppgifter för installation ovan är inklusive själva centraldammsugaren och dess tillbehör. Jag talade med en firma som tog 8.000 kr för installation och CD, av man kan väl tänka sig att 5-6.000 kr är själva CD'n och 2-3.000 kr är installation. Det är lätt att göra själv, problemet är ofta att man har svårt att veta hur mycket rör, krökar och
6 svar · 6,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.