Referenser Hantverkare & Entreprenörer
dreamie: Hej! Söker entreprenörer för garagebygge norr om stockholm. Allt från grund till uppförande, el och vvs. Bygglov finns men ändringslov krävs för ny placering. Byggritningar finns. / P
Joukko: Jag måste ha tag på en Bobcat så jag kan köra bort grus och jordmassor och fylla igen litegrann efter dränering. Någon som vet något? Jocke
Pelle&Birgitta: Tar tacksamt emot tips på stensättare i Stockholmsområdet. Arbetet ska utföras i södra Ängby i Bromma (Stockholm).
laxon: Våra gjutare såkallat är J&R entreprenad, vad deras priser är vet jag ite, men under alla mina år i branchen har jag aldrig sett bättre gjutning.. Om man ex ser på badrum mm så behöver man aldrig flytspackla iaf. de kan sin sak.. riktiga proffs e dom, de lämnar aldrig över en platta om den inte är som om de själva skulle ha den.. men som sagt pris vet jag inte.. men ta du det
LinaoMarkus: Kan meddela att Norrlands Grundmontering är igång på vår tomt nu - otroligt seriösa killar. Super att ha att göra med.
gurra80: Nån som hört talas om/har erfarenheter av frykens byggmontage? ska visst vara ett bemanningsföretag med snickare osv..
Anonymiserad 23608: Dal-Flytström Byggnads AB jobbar uteslutande i Bromma. Att dom kan välja att göra så borde tyda på att dom sköter sina jobb bra. Bromma är ju inte såå stort, och ett dåligt rykte skulle sprida sig snabbt och tvinga dom att söka sig utanför postadressen.
Sjöbbe: Vi har renoverat ett hus nyligen i Västra Götalands-regionen. Tog hjälp av JA Måleri och FA Bygg från Lilla Edet. Bröder som är jätteduktiga och trevliga, med priser som inte skrämmer. Är jättenöjda med dessa och flera med oss i närheten.:cool:
knyttet: Vi använde Burman consultgroup Ab, allt fungerade perfekt.
jon_h: Det är nog ganska få som använder Rubbox, just för att det är så dyrt och bökigt, och fördelarna så små nu när det finns rollade tätskikt som är nästan lika ångtäta. Eventuellt kan Mataki kanske själva tipsa om någon som de känner till. Annars kan du säkert få en vettig plattis att använda Rubbox om du ber honom/henne.
Shaexan: Anlita inte detta företag. Det gjorde jag (grund + tagel) med ett katastrofalt resultat. Vet även grannar som anlitat företaget med tyvärr samma utfall :( Där sket han t.ex. i att gräva stenkistan vilket fick till följd att det alltid stod vatten undet huset - inte kul.
Sara_B: Får du inget svar så kontakta byggnadsantikvarierna på ditt länsmuseum, dom brukar ha koll.
mystic: Ari heikkilä heter han. byggari@punkt.se
JK: Någon som kan tipsa om sprängare i Sthlms-området? Vore också intressant att göra lite om prisbilden om någon har erfarenhet av detta. Jag ska planspränga för 145 kvm byggyta + VVS. mvh Joachim
Niggo: Hej! Nix, detta är i Stockholmstrakten. De har dragit igång och hittills ser det bra ut. /Niclas
Åttioettan: Var får man tag i en elektriker i Stockholm med kort varsel? Kan man ringa el-jouren för att få en ugn/häll inkopplad och hur mycket brukar jourtillägget vara på i så fall? Vi är trötta på att äta ute och take-away-mat och vill ha en fungerande ugn/häll nu ;)
Aji: Kan någon rekommendera en byggnadsingenjör/konstruktör som är verksam i södra Stockholm (Huddinge)? Ska renovera ett hus och behöver lite handgriplig hjälp bl a med att identifiera bärande delar men även någon som kan ge goda råd inför ombyggnation/renovering, utifrån hur huset ser ut idag.
volvo: Vanligast är att man blir oense om priset rör sig om fasta eller lösa massor. Fasta massor är packade massor och kostar således mer per kubik än lösa massor.
Stenper: Vi har en firma som är intresserad av att bygga vårat stenhus i Tyresö, firman heter Svanberg & Sjögren bygg i Haninge. Jag har absolut noll info om denna firma, någon som kan bidra med något? Allting är av intresse!!! Per
snysop: Söker rekomendationer för en firma som skall bygga den isolerade torpargrunden och ordna markarbete för vår Smålandsvilla Nybro. Någon som har tips på någon bra? Har fått ett pris som jag misstänker är för högt...
hejje: Hej Kan någon rekommendera en bra kvalitetsansvarig i Umeå?
LEO74: Är det någon som kan rekomendera någon av dom som finns på denna sidan? Behöriga]Behöriga personer personer Skall bygga med Hjältevad eller JB inom det närmaste året. Hadet L-G Hej L-G Om du skulle bygga med JB Villan så har han en kvalitet ansvarig som är frukansvärd tuff mot JB!! Vi kommer att bygga med JB med Start i September och det känns kanon att ha JB Villan!! //Leo
Cyborg: Tackar,fick liknande referenser från ett annat håll. Det märks verkligen att det boomar i byggsvängen här nere.
carleone: Skulle behöva tips på kvalitetsansvarig för en lägenhetsrenovering/förändrad planlösning i bostadsrätt i STHLM innerstan. Är det någon som har anlitat någon KA för liknande uppdrag eller någon som vet någon som skulle kunna göra det bra ändå.
Aji: Tar mycket tacksamt emot tips på personer/företag att kontakta för besiktning av elen inför husköp. Villan ligger i södra Stockholm. Tackar och bockar i förhand...
atelli: Nån som har rekommendationer på en KA i trakten Västerås- Köping-Eskilstuna?? // A