TheOddOne2
TheOddOne2: Titta under https://www.byggahus.se/taggar/ekologi där kan du kanske hitta något kul.
2 svar · 3,6k läst
J
Jeppe218: Snyggt
3 svar · 7,1k läst
·
J
3 svar · 7,1k läst
·
J
jontese: [citat] Japp det blir troligtvis att vi flyttar dit om 3-4 år :), hyr ut det så länge via förmedling. Måste bli klar med skolan där vi bor nu innan jag säljer det stället. :P
5 svar · 4,0k läst
·
K
Kan_allt: Billigaste lösningen för mig var en portabel ac ovanför sovrummet, hemmabyggd kåpa och vent rör ner till sovrummet, telldus z wave styr av och på via mobilen. Mvh Emil
7 svar · 4,3k läst
Andreas_kalmar
Andreas_kalmar: Vi har använt en matt vattenburen pu lack vet inte om du hittar det som privatperson
8 svar · 5,4k läst
·
L
largab: Ni kan söka bygglov för fasadändring.
2 svar · 2,4k läst
·
C
cpalm: [citat] Testa lacknafta eller avfettning. Kan dock behöva ligga och verka ett tag.
3 svar · 10,3k läst
W
www: Fönster - begagnad glaspaket i alu ram 300,-/st.
4 svar · 4,6k läst
·
findus42
findus42: Ja... det går att få en dörr som ser helt rätt ut och som passar i karmen. Normalt är vi underleverantörer till de stora som sätter in säkerhetsdörrar i gamla trapphus. En stor del av snickeriets verksamhet är att pallvis med säkerhetsdörrar kommer till oss. Vi åker till trapphuset och mallar profiler och utseende. Sedan klär vi säkerhetsdörrarna så att de ser ut som de som skall
5 svar · 3,1k läst
·
Anna_H
Anna_H: [citat] Till vardagsrum, pentry och två sovrum? :rofl:
7 svar · 3,1k läst
M
Mmoonniikkaa: Hej! Vi funderar på att bygga hus 103, MoveHome. Nyfiken hur det ser ut i verkligheten, tacksam för några bilder samt råd vad man borde tänka på när det gäller specifikt detta hus.
0 svar · 2,5k läst
Ramnemark
Ramnemark: [citat] Algot håller, men backarna/nätkorgarna man drar ut på skenor är väldigt rangliga. Men såpass mycket billigare som det var jämfört med Elfa så tycker jag det är ett bra system. Lite stökigare idag men det är såg ganska likt :)
49 svar · 81,4k läst
·
Cancerman_777
Cancerman_777: [citat] Jag har tre LLVP installerade (en för varje plan i huset). För att hålla 17-23 grader över hela huset drar de tre 6500-7000 kwh per år. 150 kvm, mitt i Skåne (inlandsklimat), byggt tidigt 50-tal, tilläggsisolerat vid renovering. Jag tror inte att det räckt med det dubbla om jag kört direktverkande el. Räknar du med att det kostar ca 1,75 kr per kwh (med nät och allt), så blir
54 svar · 9,3k läst
·
V
vanpire: Såpass smalt att det borde vara av metall så en smidesverkstad är mitt förslag att du kontaktar.
2 svar · 4,8k läst
·
Dan_Johansson
Dan_Johansson: Är det en gänga för anslutning mot kompressorn?
2 svar · 3,4k läst
·
Schwen92
Schwen92: [citat] Drömmigt hus :love:
26 svar · 34,4k läst
·
S
Stallbyggaren: [citat] Kolla https://Sydstall.se
22 svar · 56,2k läst
·
Manberg
Manberg: Brutalt snyggt! Helt i min smak! Gillar den liksom utdragna/rektangulära känslan samt färgerna och hur ni använt skafferi/kylfrys som en slags avdelare!
5 svar · 6,1k läst
·
O
OveRa: [bild] [bild] [bild] Tackar för åsikterna, så här ser det ut idag när naturen börjar närma sig och bäddar in huset i sommargrönskan. I ren glädje av att det blev så fint bygger vi nu ett nytt men med en källarvåning i suteräng, något annorlunda men lika personligt.:D
10 svar · 9,7k läst
·
M
Mawe85: Riktigt bra jobbat. Panelen på utsidan blev klockren!! Ska ni inte måla reglarna till taket vita också? Vi gjorde det i vårt uterum och det blev ett stort lyft bara det. [bild]
7 svar · 7,4k läst
·
V
Vissla: Fixat ett trappsteg till bron och väntar på att vårfloden ska dra över så vi kan få ut grus till gården och altanbygget...
13 svar · 6,4k läst
·
S
sonder: Vilken vy! Underbart!:surprised:
4 svar · 4,5k läst
·
C
c_olsson: [citat] Det ser ut som en trådlös siren. De brukar ha ett laddbart batteri som laddas med solpanelen. Röd undersida brukar betyda att det är kopplat till brandlarm. Blå är antagligen inbrottslarm. Men basenheten den är inkopplad mot har sannolikt både inbrottslarm och brandlarm.
6 svar · 3,2k läst
·
P
Pagno: [citat] Tack för svar, men det blir ingen lagning av sprickan som får vara kvar. Mvh P-A
59 svar · 27,3k läst
·
M
munge: [citat] Om ni inte har extremt hårda stadgar så kan du utgå ifrån att det är OK att göra ett hål utan att ens fråga styrelsen. Se Bostadsrättslagen 7 kap 7 §. Ett hål i en icke-bärande vägg är knappast en ”väsentlig förändring av lägenheten”.
11 svar · 10,4k läst
·
Bygger4me
Bygger4me: [citat] Om du lägger på ett annat material ovanpå, då försvinner väl hela poängen med att ha en betongskiva?
9 svar · 4,0k läst
·
Risehome.se
Risehome.se: Planerar att bygga sadeltak som skär över annat sadeltak. Det blir en kil. Byggtips att tänka på? se pdf.
0 svar · 2,8k läst
H
HouseHunter: Ok, antar att det är rätt mycket bärg som gör att det står stadigt utan risk för sättningar.
3 svar · 5,5k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Vilket lyft!
2 svar · 6,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.