Medlem
· Västra Götaland
· 219 inlägg
Hej ,
Om man får det för 1900-2000 kr är det billigt.
Anledningen till de höga priserna är enl min uppfattning, monopol.
Samt i viss mån råvarupriser som skjutit i höjden de senaste åren.
Om man får det för 1900-2000 kr är det billigt.
Anledningen till de höga priserna är enl min uppfattning, monopol.
Skälet till de höga priserna måste väl vara att ASSA får byta ut så många felaktiga lås att man inte får ekonomi i detta utan att låta kunden betala 2 lås redan vid första inköpet.... :Timmervikarn skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 219 inlägg
Skälet till de höga priserna måste väl vara att ASSA får byta ut så många felaktiga lås att man inte får ekonomi i detta utan att låta kunden betala 2 lås redan vid första inköpet.... :MathiasS skrev:
Ja, sanningen är nog inte långt borta.
Inom branschen är dom flesta eniga om att Assa tar ut utvecklingskostnaderna på de första tusen låsen. Sen är det bara vinst, resten.
Det är inte bara låskistor mm som dom har problem med. Leveransbeskedet på låssystemet jag beställde sist, var onsdag vecka 35.
OK, priser på runt 1900-2000 är altså vettiga.
Läste i en annan tråd att det har varit problem med kärvande lås, men som jag tolkade det hela så skulle det vara åtgärdat. Är det fortsatta problem? Om inte, är det efter något visst tillverkningsdatum som problemen har blivit åtgärdade?
Läste i en annan tråd att det har varit problem med kärvande lås, men som jag tolkade det hela så skulle det vara åtgärdat. Är det fortsatta problem? Om inte, är det efter något visst tillverkningsdatum som problemen har blivit åtgärdade?
Medlem
· Västra Götaland
· 219 inlägg
Skall vara åtgärdade. Men det har vi hört i ett år nu. 
Medlem
· Västra Götaland
· 219 inlägg
Varför inte komma med tips om andra låstillverkare, eller är ASSA alenarådande?saturnus2 skrev:
[/quote]
Ja, i princip.