blackarrow blackarrow sanoi:
Kuoliko tämä keskustelu sokista?
Jos on lukenut viestit tänne asti, ymmärtää paremmin ensimmäisen viestin kysymyksen...
Ei vaikuta optimaaliselta (lievä ilmaus), että on palkki kolmella puolella betonia.
Onko sinulla ehdotusta, mitä minun pitäisi tehdä?
 
Se, mikä on jo kosteusvahingoittunutta, on poistettava.
Jos haluat säilyttää seinät, eristyksen tulee olla ulkopuolella.
Vähintään 200 mm isodräni tai vastaava.
 
Maan pinnan yläpuolella voit pitää eristeen sisäpuolella.
 
No, en ole mikään asiantuntija, mutta siellä missä oli 16% kosteutta, se on hyväksytty, hylätty 17%:ssa, siellä missä oli 22% on hylätty.
Olisin tehnyt muutamia lisää reikiä ja mittauksia!
Onko vain "siellä alhaalla" kosteaa vai ovatko koolaukset kosteita ylempänä?

Jos tällä "ilmarako" on jokin ajatus taustalla, se on kai vähentää kylmäsiltaa lattian ja seinän välillä.
Onko se vain "kellariseinä", joka on tämän alajuoksun päällä? Eikö "reikää" voi vain täyttää kovaa painetta kestävällä styroksilla? Tai ehkä eristävällä betonilla, mutta se vastaa kai vain puolta siitä, mitä styroksi eristää.
 
Niin, ongelma on, että syntyy rako laattojen ja leca-seinän välille, kun koolatut seinät poistetaan. Olen ajatellut, että joko raon voi täyttää betonilla, tai sitten rakennetaan uusi sisäseinä lecaa olemassa olevan leca-seinän sisäpuolelle. En tiedä, mikä olisi paras ratkaisu.

Ulkopuolelta eristän isodrän/pordrän-materiaalilla, kun kuitenkin aion kaivaa puutarhassa myöhemmin syksyllä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.