Olen ostanut 1960 rakennettua taloa, ulkopuolella tiiliä ja myyntiesitteen mukaan seinissä kevytbetonia. Mietin, minkälaista poraa ja tulppaa minun pitäisi käyttää... olen googlannut ja kysynyt tekoälyltä ja saanut selville, että tarvitaan erityinen pora ja kone ilman iskuporaa (?). Mutta sitten näiden porien löytäminen Honbachista, Julasta, Biltemasta tai Clas Ohlsonilta on vaikeampaa... mikään (?) ei ole merkitty kevytbetoniporaksi, vaan aina vain "betonipora", "vasarapora", "kivipora" jne... Olen löytänyt linkin Bygghemmalta, onko tämä oikea?
Kiitos etukäteen vinkeistä !!! Toivottavasti tämä on oikea keskusteluosio?

https://www.bygghemma.se/verktyg-oc...kbzEkZzAkdDE3NzM0OTEzMDMkajQzJGwwJGgyODEzNjcw

Kevytbetoni on melko helppo porata, tavallinen betonipora yleensä toimii hyvin, varmista vain, ettei se ole SDS-pora (jos sinulla ei ole sellaista konetta). Luulen, että linkin tuote toimii hienosti, mutta voit löytää sopivan poran mistä tahansa rautakaupasta, Biltema, Jula tai Clas Ohlson myös.

• Tykkään
tergo
  • Laddar…
Karrock
Kevytbetoniin käytän yleensä betoniporaa ja konetta, mutta sammutan iskun, joten se vain pyörii. Iskulla on riski, että 8mm-pora tekee melkein 12mm reiän.

Joten tavallinen betoniporanterä ilman iskutoimintoa pitäisi toimia hyvin? Se kuulostaa hyvältä siinä tapauksessa.

Luin jostain, että kevytbetoni vaatii tarkemman terän... Copilot ehdotti Alpenin "multicut poranterää" (kysyin erityisesti, mitkä Alpenin toimivat, koska Hornbachilla näyttää olevan paljon Alpenin poranteriä...) mutta olen vähän epäluuloinen monitoimityökaluille, jotka väittävät pystyvänsä moneen erilaiseen tehtävään. Tuntuu paremmalta omistaa erikoistyökalut. Kysyn mieluummin täällä ja googlaan/kysyn AI:lta kuin Hornbachilla, koska siellä tuntuu olevan puhdasta arpapeliä saada hyviä vastauksia...

A ABBD sanoi:
Joten tavallisen betoniporan käyttäminen ilman iskutoimintoa pitäisi onnistua? Kuulostaa hyvältä siinä tapauksessa.
KYLLÄ

Miksi vaivautua poran ja tulpan kanssa, kun on olemassa kevytsoraharkkoruuvi, joka vetää paljon paremmin kuin kaikki tulpat ja ruuvit, jotka ovat saatavilla.

• Tykkään
Bothnia
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 sanoi:
Miksi vaivautua käyttämään poraa ja tulppaa, kun on olemassa kevytbetoniruuvit, jotka kiinnittyvät paljon paremmin kuin mikään tulppa ja ruuvi.
+1 siihen. Jokainen ripustuskoukku ja hylly autotallissa on kiinnitetty 130mm kevytbetoniruuvilla ilman pienintäkään huolta siitä, että se pettäisi. Vain pieni nopeus ja paljon vääntöä, kun ne menevät sisään.

Matti_75 Matti_75 sanoi:
Miksi käyttää porakonetta ja tulppia, kun on olemassa kevytbetoniruuveja, jotka pitävät niin paljon paremmin kuin kaikki tulpat ja ruuvit.
Käytä mielellään ruuveja suoraan! En ole vain kovin perehtynyt siihen, olen asunut puutaloissa, joissa on tavalliset kipsi- ja puurakenteet, joten minulla ei ole tästä juurikaan tietoa. Mitä ruuveja esimerkiksi TV:n kiinnittämiseen seinään? Tällä hetkellä se koskee sellaista käännettävää käsivartta, joten hieman suurempi kuormitus (mutta pienempi ja kevyt TV) eikä sitä ole tarkoitus asettaa kauas.

Kaikki riippuu siitä, kuinka paksu seinä on. Yleensä tarvitaan pidempiä ruuveja kuin mitä puussa vaaditaan. Mene oikeaan rakennusliikkeeseen, niin he auttavat sinua oikean ruuvin kanssa.

Matti_75 Matti_75 sanoi:
Kaikki riippuu siitä, kuinka paksu seinä on. Yleensä tarvitaan pidempiä ruuveja kuin mitä puussa vaaditaan. Mene oikeaan rautakauppaan, niin he auttavat sinua oikean ruuvin valinnassa.
Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta! Kiitos avusta!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.