451 lukukertaa ·
9 vastausta
451 lukukertaa
9 vastausta
Pora- ja ruuvivinkkejä kevytsoraan kiinnittämiseen?
Olen ostanut 1960 rakennettua taloa, ulkopuolella tiiliä ja myyntiesitteen mukaan seinissä kevytbetonia. Mietin, minkälaista poraa ja tulppaa minun pitäisi käyttää... olen googlannut ja kysynyt tekoälyltä ja saanut selville, että tarvitaan erityinen pora ja kone ilman iskuporaa (?). Mutta sitten näiden porien löytäminen Honbachista, Julasta, Biltemasta tai Clas Ohlsonilta on vaikeampaa... mikään (?) ei ole merkitty kevytbetoniporaksi, vaan aina vain "betonipora", "vasarapora", "kivipora" jne... Olen löytänyt linkin Bygghemmalta, onko tämä oikea?
Kiitos etukäteen vinkeistä !!! Toivottavasti tämä on oikea keskusteluosio?
https://www.bygghemma.se/verktyg-oc...kbzEkZzAkdDE3NzM0OTEzMDMkajQzJGwwJGgyODEzNjcw
Kiitos etukäteen vinkeistä !!! Toivottavasti tämä on oikea keskusteluosio?
https://www.bygghemma.se/verktyg-oc...kbzEkZzAkdDE3NzM0OTEzMDMkajQzJGwwJGgyODEzNjcw
Kevytbetoni on melko helppo porata, tavallinen betonipora yleensä toimii hyvin, varmista vain, ettei se ole SDS-pora (jos sinulla ei ole sellaista konetta). Luulen, että linkin tuote toimii hienosti, mutta voit löytää sopivan poran mistä tahansa rautakaupasta, Biltema, Jula tai Clas Ohlson myös.
Joten tavallinen betoniporanterä ilman iskutoimintoa pitäisi toimia hyvin? Se kuulostaa hyvältä siinä tapauksessa.
Luin jostain, että kevytbetoni vaatii tarkemman terän... Copilot ehdotti Alpenin "multicut poranterää" (kysyin erityisesti, mitkä Alpenin toimivat, koska Hornbachilla näyttää olevan paljon Alpenin poranteriä...) mutta olen vähän epäluuloinen monitoimityökaluille, jotka väittävät pystyvänsä moneen erilaiseen tehtävään. Tuntuu paremmalta omistaa erikoistyökalut. Kysyn mieluummin täällä ja googlaan/kysyn AI:lta kuin Hornbachilla, koska siellä tuntuu olevan puhdasta arpapeliä saada hyviä vastauksia...
Luin jostain, että kevytbetoni vaatii tarkemman terän... Copilot ehdotti Alpenin "multicut poranterää" (kysyin erityisesti, mitkä Alpenin toimivat, koska Hornbachilla näyttää olevan paljon Alpenin poranteriä...) mutta olen vähän epäluuloinen monitoimityökaluille, jotka väittävät pystyvänsä moneen erilaiseen tehtävään. Tuntuu paremmalta omistaa erikoistyökalut. Kysyn mieluummin täällä ja googlaan/kysyn AI:lta kuin Hornbachilla, koska siellä tuntuu olevan puhdasta arpapeliä saada hyviä vastauksia...
+1 siihen. Jokainen ripustuskoukku ja hylly autotallissa on kiinnitetty 130mm kevytbetoniruuvilla ilman pienintäkään huolta siitä, että se pettäisi. Vain pieni nopeus ja paljon vääntöä, kun ne menevät sisään.Matti_75 sanoi:
Käytä mielellään ruuveja suoraan! En ole vain kovin perehtynyt siihen, olen asunut puutaloissa, joissa on tavalliset kipsi- ja puurakenteet, joten minulla ei ole tästä juurikaan tietoa. Mitä ruuveja esimerkiksi TV:n kiinnittämiseen seinään? Tällä hetkellä se koskee sellaista käännettävää käsivartta, joten hieman suurempi kuormitus (mutta pienempi ja kevyt TV) eikä sitä ole tarkoitus asettaa kauas.Matti_75 sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi