Joo, vähän hankalaa se ehkä on, mutta niiden tarkoitus on saada lika pois portaista ja lattialta alapuolelta. Siitä ei ole apua, jos se valuu alas sen jälkeen kun olet raaputtanut sen pois. Jos on aukko portaikkoon päin, voi varmaan unohtaa ritilät kokonaan luulen.

Siinä, tässä tulee kuvamateriaalia... Olkaa nyt kilttejä kritiikin kanssa ^_^b...!

• Portaikko rakenteilla, puuta ja metallia käytetty tukemaan osia, valmistaudutaan rakentamiseen tai remontointiin ulkotiloissa.
  • Rakennustyöntekijöitä työskentelemässä betonin parissa aurinkoisena päivänä. Yksi työntekijä hymyilee kameraan betoniauton vieressä.
  • Yhdeksän miehen tiimi kaataa betonia valumuottiin portaikon kohdalla aurinkoisena päivänä, kun he työskentelevät yhdessä projektissa ulkona.
  • Portaikon rakentaminen, lapsi istuu ylhäällä leikkien. Rakenteet ovat keskeneräisiä, ja ympärillä on työkalut ja materiaaleja.
  • Betoniportaat, joissa on metallikaiteet; puinen tukirakenne oikealla.
  • Mies istuu vastarakennetuilla betonirappusilla talon edustalla, metallikaiteet molemmin puolin, taustalla harmaa seinä ja ikkuna.
  • Kaksikerroksisen harmaan omakotitalon etupiha, jossa terassi ja auto taustalla. Rakennustyövälineitä ja huonekaluja näkyvissä.
  • Tykkään
pappel ja 7 muuta
  • Laddar…
Täytyy nostaa tätä ketjua vähän. Huomasin juuri, että en saanut yhtään sanaa palautteena keneltäkään sen jälkeen, kun portaat valmistuivat!?!? Ketju vain KUOLI! Oliko se muka niin huono teidän mielestä ;) :)
Kaikki se vaiva, jonka näin, pitäisi kai olla jonkin arvoiset kannustushuudot va...? :) Haha!

Selvää kuin korvavesi, että siitä tuli hyvä! Näyttää todella hyvin tehdyltä, ja siksi varmaan kukaan ei jaksa kommentoida. Ei ole mitään, mistä valittaa.

Mutta... betoni näyttää hieman punaiselta ja mustalta paikoin (katso kuva DSC_0477.jpg).

:-)

Noin, ainakin YKSI, joka arvostaa vähän kuvanpäivityksiä...! ;) ;)

Punainen, joka näkyy, on maaliläikkiä muottivanerista. Musta laikukas, vete hiisi, luulen, että se on myös vanerista. Kaksi vanerilevyä oli ollut ulkona kesän ajan, ja niiden pinta oli hieman matta.

No niin, koko portaat hiotaan ja päällystetään epoksilla kesään mennessä, joten väri tulee katoamaan. Aion varmaan lisätä joitain ennen-ja-jälkeen-kuvia, kun viimeiset kaiteen osat ovat tulleet paikoilleen ja kaikki on valmista.

Hienoja portaita ja paljon ihanaa inspiraatiota. :) Hauska nähdä, miten muut ovat tehneet portaitaan!

Nyt haluan myös rakentaa portaat, pitää vain löytää paikka niille....
Todella tyylikästä

Nyt on portaat päällystetty epoksiolla tai maalattu (sivut), kaiteet ovat pylväissä kiinni ja kaikki on jälleen uudelleenmaalattu. Olemme todella tyytyväisiä lopputulokseen - se näyttää siistiltä ja kauniilta! :) Jäljellä on vain uuden parvekekaiteen kokoaminen. :S
Laitan pari kuvaa...:

• Ulkona oleva portaikko, jossa on harmaa epoksipinnoite ja mustat kaiteet, jota ympäröi betoniportaali. Portaiden vieressä koriste-esineitä ja kasveja.
  • Ulkokuva talon sisäänkäynnistä, jossa on uudet harmaat epoksipinnoitetut portaat ja mustat maalatut kaiteet pylväiden välissä.
  • Tykkään
Christer Lövback ja 14 muuta
  • Laddar…
Hyvää työtä Knicklas, olen lukenut ketjun vasta nyt alusta asti. Ehkä pitäisi hankkia uusi betonitrappa...

Kiitos sinulle isendahl!
Totta kai sinun pitää valaa itsellesi portaat! :) Todella hauskaa itse asiassa!

Kiitos kaikille hyvästä tekstistä ja kuvista! Tästä on suuri apu nyt kun aiomme tarttua hajoavaan betoniporrasemme vuodelta 1947! :-)

Hyvin tehty, todella tyylikästä.

mikä nosto siitä tuli, kun se oli maalattu! tosi siistiä!

Kiitos teille! :-)

Onnea Trollåsen! Itse asiassa todella hauskaa valaa! Viimeinen vaihe on tietenkin hauskinta - muotin irrottaminen! :-)

knicklas sanoi:
Kiitos teille! :-)

Onnea matkalle Trollåsen! Itse asiassa oikeastaan hauskaa valaa! Viimeinen vaihe onkin hauskinta - muotin poistaminen! :-)
Herättää eloon arvokkaan ketjun....

Miten portaiden kanssa menee 2 vuotta remontin jälkeen? Tuliko portaasta hieman liukas epoksilla vai sekoititko jotain siihen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.