B
Lity Lity sanoi:
Ja jag hoppas att de går med på att förstärka .

Tack! ☺️
ajattele, että heidän pitäisi ottaa tyyppi paksu plyfa ja tehdä siihen reikä, jonka läpi putki pujotetaan, levyn pitäisi olla vähintään 120 cm pitkä, väittäisin.. se ruuviliimataan sitten palkkiin, yksi kummallekin puolelle.

sinun täytyy saada kokonaisuus, joka menee putken ympäri.

Jos he olisivat poranneet reiän keskelle palkkia, se olisi luultavasti ollut rauhallista,

puusepät eivät ole lukeneet rakenteellista tekniikkaa ja taivutusvastusta jne.,
 
  • Tykkään
Daniel Barnaniel ja 1 muu
  • Laddar…
Nyt olet jo saanut paljon hyviä vastauksia reiän tekemisestä ja siitä, että se täytyy tehdä uudelleen. Meillä oli sama ongelma, kun kylpyhuoneemme remontoitiin vuonna 2018, isot aukot lattiapalkistossa. 2 vuotta sen jälkeen huomasin, että yksi keraaminen laatta rasahti, kun astuimme sen päälle. Pitkän selvittelyn jälkeen kävi ilmi, että vesieriste oli irronnut tasoitteesta. Luultavasti johtuen palkiston taipumisesta, koska se oli heikentynyt niin paljon aukkojen takia. Koko kylpyhuone purettiin ja tehtiin uudelleen aiemmin tänä vuonna vahvoilla vahvistuksilla palkistoon. Tällöin 15mm vanerilla, joka kiinnitettiin ruuviliimalla kuten yllä oleva vastaus sanoo.

Pitäkää puolenne, hankkikaa tarkastaja, joka tekee kylpyhuoneesta 3-vaiheisen tarkastuksen (rakennus, vesieristys ja lopputarkastus), niin voitte olla varmoja, että se on rakennettu kaikkien sääntöjen mukaisesti.
 
  • Tykkään
Lity
  • Laddar…
Parempi ratkaisu on porata läpi välipohjista,
Ja vahvistaa konstruktions plyfa:lla,

Bojor viemärinosille, jos ne tulevat horjuvaksi,
 
  • Tykkään
Lity
  • Laddar…
Minulla oli samanlainen kysymys kun kylpyhuoneeni uusittiin. He sanoivat, että se oli ok ilman vahvistusta, mutta minä päätin. He laittoivat useita kerroksia vaneria. Halusin myös uutta eristystä. Vastaus oli, että sitä ei tarvinnut, mutta minä päätin. Sitten oli pieniä lisätöitä, jotka he tekivät. Pitäisi olla muutaman tuhannen lisätöinä, mutta he eivät ole laskuttaneet siitä.
 
  • Tykkään
Lity
  • Laddar…
Heij83 Heij83 sanoi:
Ovatko lattiakaivot todella 200 mm seinästä?
Joo, ne ovat todellakin ainakin. Se on ainoa asia, josta heillä oli oikeasti tietoa, kun kysyin. Se on nyt noin 35 cm ulkona, mutta se siirretään niin, että se on 30 cm:n reunassa. Joten sen pitäisi olla kunnossa. Kunnolla kiinnitetään tällä kertaa.
 
  • Tykkään
Heij83
  • Laddar…
H Husärlivet sanoi:
Hei!

harmi etteivät tekemälläni siinä kellarissa. Meillä he tekivät sen, ainoa asia, jota pyysin ja he kiittivät. Mutta sinun tapauksessasi voit ehkä pyytää heitä vahvistamaan palkit kummallakin puolella liimaamalla ja ruuvaamalla uudet kuten 45x95 kehykset?? Tilaa pitäisi olla!!
Ruuvata kiinni rei'itetty levy yläpuolelle
 
  • Tykkään
Lity
  • Laddar…
lilytwig lilytwig sanoi:
Minulla oli samanlainen kysymys, kun kylpyhuoneeni uusittiin. He sanoivat, että se on kunnossa ilman vahvistusta, mutta minä olin se, joka päätti. He asettivat monikerroksisen vanerin. Halusin myös uutta eristystä. Vastaus oli, että sitä ei tarvittu, mutta päätin itse. Sitten oli pieniä lisätöitä, joita he tekivät. Pitäisi tulla muutama tuhannen ÄTA, mutta he eivät ole laskuttaneet siitä.
Kiitos! Joo, se on varmaan pahinta, mitä voi tapahtua, että veloittavat siitä, mutta tällä hetkellä he vain sanovat "ei, sitä ei tarvita". Eristyksestä emme ole vielä puhuneet, mutta aion ottaa senkin puheeksi heidän kanssaan. Se oli siellä ennen, joten sen pitäisi olla myös jälkikäteen. Olen myös hieman epävarma ulkoseinästä. Luin, että siellä pitäisi olla höyryjarru ja folio. Luulen, että se on samanlainen toiminto kuin sillä alumiinifoliolla, mutta se on ollut siellä vuodesta -67, kun talo rakennettiin. Lisäksi puuseppä on ilmeisesti kaatunut seinään, koska foliolle on nyt reikä, jota ei alun perin ollut.
 
S SCS0709 sanoi:
Nyt olet saanut paljon hyviä vastauksia reiän tekemisestä ja siitä, että se täytyy tehdä uudelleen, meillä oli sama ongelma, kun kylpyhuoneemme remontoitiin vuonna 2018, suuret aukot lattianiskassa. 2 vuotta sen jälkeen kun se oli valmis, huomasin, että laatta rutisi, kun kävelimme sen päällä. Paljon vääntöä ja kääntöä myöhemmin paljastui, että vedeneristys oli irronnut tasoitemassasta. Luultavasti, koska lattianiskan jousitus oli heikentynyt niin paljon aukkojen vuoksi.
Koko kylpyhuone purettiin ja tehtiin uusiksi aikaisemmin tänä vuonna, vahvistetuin lattianiskoin. Silloin 15mm vaneri ruuvisiivutettiin, aivan kuten yllä oleva vastaus sanoo.

Joten pitäkää puolenne, ottakaa tarkastaja, joka tekee kylpyhuoneen 3-vaihetarkastuksen (rakennus, vedeneristys ja lopputarkastus), jotta voitte olla varmoja, että se on rakennettu kaikkien sääntöjen mukaan.
Voi miten ikävää joutua tekemään uudelleen. Seisoiko urakoitsija siitä?

Kiitos!
 
J Jontha sanoi:
Kuten aiemmin mainittu, missä hitossa on kaivon rakenne?? Siihen pitäisi latoa vähintään 195 palkkia.

Reiät ovat todella karkeita. Näyttää siltä, että etäisyys huoneessa ei ole niin pitkä ja että ne sijaitsevat lyhyemmällä puolella. Voit/pitää vahvistaa ne palkit reijän kohdalla liimaamalla vaneria molemmin puolin reikää. Vain sahaa aukon profiili reiälle.

Sitten on vapaa tie lataamiseen ja palkkien vahvistamiseen.
Kiitos! Huone on noin 300x130, ja vasemmalla samalla palkistolla on keittiö (yhtä pitkä kuin kylpyhuone, joten kaikki paino on samalla palkistolla).
 
B Boan sanoi:
ajattele, että heidän pitäisi ottaa paksu vaneri ja tehdä siihen reikä, johon putki työnnetään läpi, levyn tulisi olla vähintään 120 cm pitkä voisin väittää.. se ruuvataan ja liimataan sitten palkkiin, yksi kummallekin puolelle.

sinun täytyy saada kokonaisuus, joka kiertää putken.

Jos he olisivat poranneet reiän suoraan palkin keskelle, se olisi ollut varmasti ok,

rakentajat eivät ole lukeneet rakennetekniikkaa ja taivutusvastusta jne.,
Kiitos!
 
N Nissetissetimmerman sanoi:
[kuva]
Kiitos! Mistä se on otettu? Se oli hyvä ☺️
 
Tässä on kuva tilanteesta kylpyhuoneessa. Siellä näette myös miten he olivat tehneet suihkun kaivon kehikon.

Vielä yksi kysymys. Mietin, onko okei, että he ovat sahaneet vesijohdoille niin kuin ovat tehneet siinä vaakasäädössä, joka kulkee lattian varrella, jonka varassa seinien säädöt ovat?

Säädös, joka on vessan vesijohtojen kohdalla, näyttää myös vähän kyseenalaiselta (mutta se on varmasti näyttänyt siltä jo ennen heidän aloittamistaan).
 
  • Badrumremontti: paljastetut rakenteet, eristysvillat, putkina lämmitys- ja vesiputket, näkyvissä kuivakaivo suihkun kohdalla.
Lity Lity sanoi:
Här är en bild på nuläget i badrummet. Där ser ni också hur de hade reglat för brunnen i duschen.

En till fråga. Jag undrar om det är okej att de sågat ur för vattenledningarna så som de gjort i den vågrätta regeln som går längs golvet som väggarnas reglar står på?

Regeln som är vid vattenledningen till toaletten ser ju också ut att vara lite tveksam (men den har säkert sett ut så redan innan de var i farten).
När jag gjorde mitt badrum var jag livrädd att skruvarna till golvspånskivan skulle gå ner i vattenledning eller avlopp. Därför hade jag betydligt större avstånd mellan toppen på regeln och hålen för vatten och avlopp.
 
A alexanderlukas sanoi:
Kun tein kylpyhuonettani, pelkäsin kuollakseni, että ruuvit lattialastulevyyn menevät alas vesijohtoon tai viemäriin. Siksi minulla oli huomattavasti suurempi etäisyys tukirakenteen yläosan ja veden sekä viemärin reikien välillä.
Totta kai... Onhan siihen suosituksia. Luin, että 6,5 cm on yläosasta, jotta ei aiheuteta vahinkoa viemärille. Mutta tuntuu siltä, että he ovat vain "wingat" ja toivoneet parasta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.