Lity Lity sanoi:
Kiitos! Ei, reikien tekeminen ei näytä hyvältä missä tahansa luenkaan, mutta en ole insinööri ja en voi vannoa, että se on väärin... Joten ajattelin, jos joku varmasti tietää, että se on väärin tehty. Ainakin sitä pitäisi tukea. En todellakaan ymmärrä, miksi he eivät vain vahvista sitä, jotta emme joudu riitelemään siitä. Tuskin on aikaa vievää tai kallista tehdä se.

Kiitos vinkistä! Olen aivan unohtanut tarkistaa, mitä lattialämmityksen valmistaja sanoo, joten tarkastelen sitä. Mutta voiko sen asentaa 300 cc:n jaolla nyt, kun viemäriputket ovat palkkien välissä?
kuten ymmärrän, reiät pitäisi tehdä palkkien keskikohdan kohdalle. Joten vastaukseni on, että ei voi jälkiasentaa palkkeja jälkikäteen. Minun silmissäni viemäri täytyy poistaa.

En ole asiantuntija, mutta mistä tahansa luenkaan, palkkiin ei saa tehdä lovia ylä- eikä alapuolelle.
 
Dr Benz Dr Benz sanoi:
Mielenkiintoista. Sitten minun täytyy varmaan perääntyä tästä.
En kuitenkaan olisi koskaan uskaltanut ottaa riskiä ilman, että teemme cc 300 tai valamme uudestaan.
Sitten meillä on rei'itykset, jotka eivät näytä lainkaan hyviltä, jos lukee hieman turvallista vettä. Mutta joku, joka todella tietää, saa todennäköisesti lausua asiasta.

Näin LK kirjoittaa heidän lattialämmityksestään.
Näin lukee Ebecos asennusohjeissa. Se pitäisi tarkoittaa, että he tyytyvät poikkiniskoin vahvistamiseen, jos ymmärrän oikein (ja alusta tasoitteella tai heidän cable boardilla)?
 
  • Ebeco-lämmityskaapelien asennusohjeet ja alustan vaatimukset, mukaan lukien suositukset teholle eri lattiatyypeissä.
Dr Benz Dr Benz sanoi:
kuten ymmärrän sen, reiät täytyy tehdä suhteellisen keskellä palkkeja. Joten minun vastaukseni on, että ei voi jälkiasentaa palkkeja jälkeenpäin. Minun mielestäni viemäröinti on poistettava.

En ole asiantuntija, mutta kaikkialta missä luen, ei saa tehdä lovia kumpaankaan puoleen palkista.
Juuri niin, ja kun katsotaan, miten he ovat vetäneet vesijohtoja lähemmäksi ovea, luulen, että ne ovat liian lähellä sekä alapuolta että yläpuolta, liian tiheään ja liian monta? Mutta en aio edes riidellä noista aukoista, koska silloin se ei tule koskaan valmiiksi...

Ei, löydän tietoa siitä, että yläosan poistojen kanssa tulee olla varovainen, ja jos se tehdään, sen pitäisi olla tuetun alueen yläpuolella. On myös taulukoita siitä, kuinka suuri prosenttiosuus palkista saa poistaa ja kuinka leveäksi se saa tulla riippuen prosentista. WC:n lovi on ok, jos katsotaan prosenttimitoituksia jne., mutta kysymys kuuluu, voiko sitä todella laskea "tuetuksi alueeksi", jos se on 80cm päässä... Taulukossa suurin prosentti, jonka he näyttävät, on 50% korkeudesta, mutta tässä se on 60-65% korkeudesta ja melko leveä. Taulukossa sanotaan, että lovi voi olla 1,2 kertaa korkeus leveä, jos se on 50% syvyydeltään (eli 26cm leveä, jos se on 11cm syvä). Ei ole numeroita suuremmille loville prosentteina, mikä ehkä tarkoittaa, että se ei ole sallittua?
 
EBECO:n kohdalla se kuulostaa siltä, että se on ok ja se on hyvä.

Mutta kun on kyse rei'istä, haluan ehdottomasti antaa jonkun, joka oikeasti tietää tarkalleen, mitä voi tehdä ja mitä ei.

Olen ainakin erittäin varovainen niiden 28 mm reikien kanssa, jotka poraan lattialämmitystä varten lattian välikköön.
 
Dr Benz Dr Benz sanoi:
Ang EBECO Så låter det ju som att det är ok och det är ju bra.

Men när det kommer till hålen så vill jag nog låta någon som de facto vet exakt vad som gäller och inte.

Jag är iaf väldigt försiktig med dom 28mm hål som jag borrar till golvvärmen i bjälklaget.
Juuri niin, joten paitsi että heidän pitäisi vahvistaa, niin 600cc pitäisi olla ok.

Minulla on myös sama tunne... Odotan palautetta arkkitehdiltä ja tarkastajalta, mutta näyttää siltä, että en ehdi saada ketään paikalle ennen kuin he peittävät lattian ja seinät uudelleen... En haluaisi pakottaa heitä pysähtymään ja jättämään keskeneräiseksi kuukausiksi, jos yritys on varattu muualle myöhemmin. Aika on jo mennyt ylitse...
 
  • Tykkään
Dr Benz
  • Laddar…
Fredrik_T Fredrik_T sanoi:
Hei!

mielestäni myös lattiakaivo näyttää olevan virheellisesti asennettu. Sen on oltava kuin korotettu "laatikko" ympärillään.
Näyttää siltä, että putki on vain kiinnitetty, puuseppä ei ole ollut siellä putkiasentajan jälkeen säätelemässä uutta lastulevyä tai kaivoa, miltä se näyttää.
 
Lity Lity sanoi:
Juuri niin, joten niiden pitäisi paitsi vahvistaa, niin 600cc pitäisi olla kunnossa.

Minäkin tunnen niin... Odotan vastausta arkkitehdiltä ja tarkastajalta, mutta ei näytä kovin lupaavalta saada ketään paikalle ennen kuin he peittävät lattian ja seinät uudelleen... En halua pakottaa heitä pitämään taukoa ja jättämään projektin epätäydelliseksi useiksi kuukausiksi, jos yritys on jo sitoutunut muihin tehtäviin jälkeenpäin. Olemme jo ylittäneet aikataulun...
Cc 60 liimattu 22 lastulevy, tasoitemassa juuriverkolla vähintään 20mm on hyväksytty rakenne, mutta niiden tulisi vahvistaa poistoaukot.
 
  • Tykkään
Jontha ja 1 muu
  • Laddar…
P Patzie sanoi:
Cc 60 limat 22 lastulevy, tasoite rotnät vähintään 20mm on hyväksytty rakenne, kuitenkin niiden pitäisi vahvistaa pistorasiat.
Kiitos!
 
P Patzie sanoi:
Näyttää vain sekavalta, kiinnitä se, timpuri ei ole ollut siellä putkimiehen jälkeen säätelemässä uutta lastulevyä tai kaivoa mitä näyttää.
Olet oikeassa. Se oli aikaisessa vaiheessa prosessia. Siitä lähtien he ovat päällystäneet lattiat ja seinät, mutta sitten heidän piti purkaa kaikki uudelleen, koska he olivat tehneet paljon virheitä, ja kun kaikki tuli "paljaaksi" jälleen, huomasimme paljon lisää. Kaivo oli kuitenkin asennettu väärin joka tapauksessa. Nyt kulkee tukipalkki samalla linjalla kuin palkki, joten kaivoa tuetaan kahdelta puolelta, mutta ei kaikilta neljältä. Ajatuksena ei ollut, että heidän pitäisi purkaa lattiaa uudelleen, joten hän on varmaan ajatellut, että se oli riittävä.
 
Lity Lity sanoi:
Kiitos! Tarkoitatko ehkäisevänä toimenpiteenä, jos jotain tapahtuu myöhemmin, katsastajalle, vai halusitko nähdä lisää kuvia?

Kyllä, olen käyttänyt äänitysappia ollessani siellä ja puhuessani heidän kanssaan, ja loput hoidan tekstiviesteillä, jotta saan kaiken kirjallisena.
Tarkoitan ehkäisevänä ja katsastajalle.
 
M Mortsken sanoi:
Tarkoitin ennaltaehkäisyyn ja tarkastajalle.
Kiitos vinkistä! Olen jo ottanut paljon valokuvia, mutta aion ottaa vielä enemmän tulevaisuudessa.
 
Lity Lity sanoi:
Kaivo oli kuitenkin asennettu väärin. Onko sääntö samalla suunnalla kuin palkki nyt, niin kaivo on tuettu kahdelta sivulta, mutta ei neljältä..
Kaivo tulee olla tuettu kaikilta neljältä sivulta, jotta asennus on hyväksytty (oli näin kun asensin viimeksi). Lattiapalkkien heikennysten takia en tuntisi oloani turvalliseksi.
 
  • Tykkään
Heij83 ja 1 muu
  • Laddar…
Fredrik_T Fredrik_T sanoi:
Kaivo on tarpeen korottaa kaikilla neljällä puolella, jotta asennus on hyväksyttävää (oli niin, kun viimeksi asensin). Kun katsoo heikennyksiä lattiapalkkeissa, en tuntisi oloani turvalliseksi.
Juuri niin. Yritän pitää silmällä, että he tekevät oikein tällä kertaa. Tunnen itseni niin hemmetin ärsyttäväksi, kun mikromanageeraan heidän työtään, mutta en luota siihen, että he tekevät oikein...
Ei tunnu ollenkaan turvalliselta, mutta toivottavasti saamme ratkaisun maanantaina, kun he palaavat taas.
 
Heij83
Onko lattiakaivo todella 200 mm seinästä?
 
Kuten aiemmin mainittu, missä faan on kaivon rakenne?? Sen pitäisi lyhentää vähintään 195 palkin avulla.

Reiät ovat todella karkeita. Näyttää siltä, että etäisyys huoneessa ei ole kovin pitkä ja ne ovat lyhyemmän sivun yläpuolella. Niitä palkkeja reiän kohdalta voi/pitää vahvistaa liimaamalla vaneria reiän molemmille puolille. Vain sahaa reiän profiili.

Sitten on vapaata lyhentää ja vahvistaa palkkeja.
 
  • Tykkään
Lity
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.