22 625 lukukertaa ·
86 vastausta
23k lukukertaa
86 vastausta
Viemäri kantavan välipohjan läpi?
Lukemieni mukaan tämä on vähän rajatapaus mittojen välillä. Löytämissäni dokumenteissa raja on 300cc kohdalla 3,6m uplagien välillä, kuten tässä, mutta täällä bjälkarna ovat paksumpia kuin dokumenteissa. Pitäisikö kuitenkin laittaa kortlingar bjälkarna:n väliin, mitä olen ymmärtänyt?M Mawe85 sanoi:
Luulen, että se on aika yleistä. Kun katson putkia kellarimme katossa, ne on ehdottomasti vedetty samalla tavalla meillä. (Remontoitu 2014 ennen kuin muutimme sisään)
Meillä on vain yksi putki vessasta, ei erillisiä lavuaarille/suihkulle/vessalle. On huomattavasti helpompaa vetää se näin kuin porata alas betonin läpi, epäilen.
Meillä on vain yksi putki vessasta, ei erillisiä lavuaarille/suihkulle/vessalle. On huomattavasti helpompaa vetää se näin kuin porata alas betonin läpi, epäilen.
Okei, täällä ei kuitenkaan ole betonia katossa.M Modski sanoi:Luulen todellakin, että se on melko yleistä toimia näin. Kun katson putkia kellarin katossa, he ovat varmasti vetäneet putket samalla tavalla meillä. (Remontoitu 2014 ennen kuin muutimme sisään)
Meillä on vain yksi putki vessasta, ei erillisiä pesualtaalle/suihkulle/vessalle. On huomattavasti helpompaa vetää se näin kuin porata betonin läpi, epäilen.
Kiitos! Ongelma tässä tapauksessa on se, että emme ole varmoja, onko kyseessä virhe, mutta aion kokeilla tehdä kuten kirjoitin aiemmin ketjussa pyytämällä heitä selittämään, miksi heidän mielestään se on ok. Ehkä (epätodennäköisesti) he ovat harkinneet asiaa ennen sahausta, ja siinä tapauksessa heillä pitäisi olla laskelmat kuormituksen vaikutuksesta.BirgitS sanoi:
Kiitos! Tarkoitatko ennaltaehkäisevästi, jos jotain tapahtuu myöhemmin, tarkastajalle, vai halusitko nähdä enemmän kuvia?M Mortsken sanoi:
Kyllä, olen käyttänyt ääninauhoitusta, kun olen ollut siellä ja puhunut heidän kanssaan, ja loput hoidan tekstiviestillä, jotta kaikki on kirjattuna.
Onko wc:n viemäri todella 110 mm? Näyttää pienemmältä kuvassa.
Kun on kyse cc:stä, sen tulisi aina olla 300, jos aiotaan laittaa klinkkeri päälle. Tukipisteiden välinen etäisyys ei vaikuta. Minun tietääkseni myöskään palkin paksuudella ei ole suurta merkitystä. Mutta joku muu voi mielellään vahvistaa tämän.
Kun on kyse cc:stä, sen tulisi aina olla 300, jos aiotaan laittaa klinkkeri päälle. Tukipisteiden välinen etäisyys ei vaikuta. Minun tietääkseni myöskään palkin paksuudella ei ole suurta merkitystä. Mutta joku muu voi mielellään vahvistaa tämän.
Jos he eivät voi siirtää sitä, wc joko törmää kylpyhuonekaappiin tai on noin 1 cm väliä kylpyhuonekaappiin, joten... Riski on silloin, että he keksivät jonkin ruman ratkaisun, jossa viemäri on näkyvissä, mitä emme todellakaan halua.M Mortsken sanoi:
Suunnitelma on, että olisi noin 15-20 cm kylpyhuonekaappiin, ja toisella puolella on suihkuovi, joka käännetään sisään kun sitä ei käytetä.
Perustin valintani GVK:n varmojen märkätilojen taulukkoon, mutta en ole löytänyt muuta hyvää listaa. Yhteinäisin palkki, jolle heillä on taulukko, on 45 leveä, ja tämä on 70.Dr Benz sanoi:
Ei, viemäri ei ole 110. He sanoivat, ettei sen ratkaiseminen ollut mahdollista. Joten siellä pitäisi olla myllykäymälä tavallisen sijaan. Toalettia ei ole aiemmin ollut. Vain pesuallas ja suihku/kylpyamme.
mutta palkin leveys ei korvaa k-k-mittaa…Lity sanoi:
Lähdin liikkeelle gvk:n taulukosta turvallisista märkätiloista, mutta en ole löytänyt mitään muuta hyvää listaa. Paksuin palkki, jolle on taulukko, on 45 leveä, ja tämä on 70.
Ei, viemäri ei ole 110. Se ei onnistunut, he sanoivat. Joten siellä pitäisi olla silppuriwc tavallisen sijasta. Siellä ei ole aiemmin ollut wc:tä. Ainoastaan pesuallas ja suihku/kylpyamme.
Kaikkialla missä luen, sen pitäisi olla ainakin k300.
mitä tulee viemäriin, katsoin uudelleen ja se näyttää voivan olla 110 lattiassa, mutta kapeneminen 70:een? Vai onko se 70 lattiassa ja vielä pienempi ylös? Hui jos on.....
Ei, ehkä vain palkin korkeus vaikuttaa? Tässä on taulukko, jota katselin joka tapauksessa.Dr Benz sanoi:
Ei, se on todennäköisesti karkea putki, joka tulee keittiöstä. Se, mikä menee suihkuun, on 75, ja arvelisin, että se, mikä menee wc:hen, on sama. Halkaisija, kun on jätteenkäsittely-wc, voisi olla aika pieni, joten en usko, että he ovat tehneet virhettä siinä. Mahdollisesti, että he ovat tehneet oikotien, jos oli mahdollista olla tavallinen wc, mutta se on vähän yhdentekevää niin kauan kuin se on hyvä. Kuten sanottu, siellä ei ole ollut wc:tä aiemmin, joten kaikki on parempi kuin ei mitään. (Talossa on wc-tilaa kahdessa paikassa ja yksi suihkutila, mutta ei täydellistä kylpyhuonetta.)
Viimeksi muokattu:
Mielenkiintoista. Sitten minun on varmaan peräännyttävä tästä.Lity sanoi:
Ei, ehkä vain palkin korkeus vaikuttaa? Tässä on taulukko, jota katselin.
Ei, se on luultavasti paksu putki, joka tulee keittiöstä. Se, mikä menee suihkuun, on 75, ja veikkaisin, että wc:hen menevä on sama. Halkaisija, kun on silppurivessa, voisi olla melko pieni, joten en usko, että he ovat tehneet virhettä siinä. Ehkä he ovat oikaisseet, jos tavallinen wc olisi ollut mahdollinen, mutta se ei ole niin tärkeää, kunhan tulee hyvä. Kuten sanottu, wc:tä ei ole aiemmin ollut siellä, joten kaikki on parempi kuin ei mitään. (Talossa on kaksi wc-huonetta ja yksi suihkuhuone, mutta ei täydellistä kylpyhuonetta.)
En kuitenkaan koskaan uskaltaisi ottaa riskiä, vaan aiomme tehdä cc 300 tai valaa uudelleen.
Sitten meillä on reiänporaukset, jotka eivät näytä lainkaan hyviltä, jos lukee vähän varovaisesta vedestä. Mutta joku, joka todella tietää, saa varmaan lausua.
Näin LK kirjoittaa heidän lattialämmityksestään.
Kiitos! Ei, reiät eivät näytä hyvältä, missä ikinä luenkaan, mutta en ole insinööri enkä voi vannoa, että se on väärin... Ajattelin siis, jos joku tietää varmasti, että se on väärin mitä he ovat tehneet. Ainakin pitäisi tukea. En todellakaan ymmärrä, miksi he eivät vain vahvista, jotta voimme välttää riitaa. Se tuskin olisi ajallisesti vaativaa tai kallista tehdä.Dr Benz sanoi:
Mielenkiintoista. Silloin joudun varmaankin perumaan tämän.
En kuitenkaan olisi koskaan uskaltanut ottaa riskiä ilman, että aiomme tehdä cc 300 tai valaa uudelleen.
Sitten meillä on reiät, jotka eivät näytä ollenkaan hyviltä, jos lukee turvallinen vesi -ohjeita. Mutta jonkun, joka todella tietää, täytyy varmasti lausua mielipiteensä.
Näin LK kirjoittaa, kun kyse on heidän lattialämmityksestään.
Kiitos vinkistä! Olen täysin unohtanut katsoa, mitä lattialämmityksen valmistaja sanoo, joten aion tarkistaa sen. Mutta voiko sen asentaa 300 cc:llä nyt, kun lattian välissä on paljon putkia?

