M Mawe85 sanoi:
Tämä ei ehkä vastaa kysymykseesi, mutta eikö reglarna:n pitäisi olla 30cc?! Sinulla näyttää olevan 60cc.
Lukemieni mukaan tämä on vähän rajatapaus mittojen välillä. Löytämissäni dokumenteissa raja on 300cc kohdalla 3,6m uplagien välillä, kuten tässä, mutta täällä bjälkarna ovat paksumpia kuin dokumenteissa. Pitäisikö kuitenkin laittaa kortlingar bjälkarna:n väliin, mitä olen ymmärtänyt?
 
M
Luulen, että se on aika yleistä. Kun katson putkia kellarimme katossa, ne on ehdottomasti vedetty samalla tavalla meillä. (Remontoitu 2014 ennen kuin muutimme sisään)

Meillä on vain yksi putki vessasta, ei erillisiä lavuaarille/suihkulle/vessalle. On huomattavasti helpompaa vetää se näin kuin porata alas betonin läpi, epäilen.
 
M Modski sanoi:
Luulen todellakin, että se on melko yleistä toimia näin. Kun katson putkia kellarin katossa, he ovat varmasti vetäneet putket samalla tavalla meillä. (Remontoitu 2014 ennen kuin muutimme sisään)

Meillä on vain yksi putki vessasta, ei erillisiä pesualtaalle/suihkulle/vessalle. On huomattavasti helpompaa vetää se näin kuin porata betonin läpi, epäilen.
Okei, täällä ei kuitenkaan ole betonia katossa.
 
BirgitS
Jos he eivät halua korjata virheitä, voit ottaa tarkastajan esimerkiksi siitä toimialajärjestöstä (BKR/PER, GVK), johon he ovat liittyneet.
 
  • Tykkään
Lity
  • Laddar…
BirgitS BirgitS sanoi:
Jos he eivät halua korjata virheitä, voit kutsua tarkastusmiehen, esim. siitä toimialajärjestöstä (BKR/PER, GVK), johon he kuuluvat.
Kiitos! Ongelma tässä tapauksessa on se, että emme ole varmoja, onko kyseessä virhe, mutta aion kokeilla tehdä kuten kirjoitin aiemmin ketjussa pyytämällä heitä selittämään, miksi heidän mielestään se on ok. Ehkä (epätodennäköisesti) he ovat harkinneet asiaa ennen sahausta, ja siinä tapauksessa heillä pitäisi olla laskelmat kuormituksen vaikutuksesta.
 
Paljon kuvia kaikista mahdollisista kulmista. Mittanauhan kanssa, jotta voi nähdä, mitkä mitat ovat. Tallenna kaikki keskustelut, jotta sinulla on dokumentoituna, mitä he sanovat.
 
  • Tykkään
Lity
  • Laddar…
Jos wc:ssä on liian ahdasta. Täyttyvätkö esteettömyysvaatimukset? Se voi olla perustelu
 
M Mortsken sanoi:
Paljon kuvia kaikista mahdollisista kulmista. Puukkosahan kanssa, jotta voi nähdä mitä mittaa.
Tallenna kaikki puhelut, jotta voit dokumentoida mitä he sanovat.
Kiitos! Tarkoitatko ennaltaehkäisevästi, jos jotain tapahtuu myöhemmin, tarkastajalle, vai halusitko nähdä enemmän kuvia?

Kyllä, olen käyttänyt ääninauhoitusta, kun olen ollut siellä ja puhunut heidän kanssaan, ja loput hoidan tekstiviestillä, jotta kaikki on kirjattuna.
 
Onko wc:n viemäri todella 110 mm? Näyttää pienemmältä kuvassa.

Kun on kyse cc:stä, sen tulisi aina olla 300, jos aiotaan laittaa klinkkeri päälle. Tukipisteiden välinen etäisyys ei vaikuta. Minun tietääkseni myöskään palkin paksuudella ei ole suurta merkitystä. Mutta joku muu voi mielellään vahvistaa tämän.
 
M Mortsken sanoi:
Paljon kuvia kaikista mahdollisista kulmista. Mittanauhalla, jotta voi nähdä mitkä mitat ovat.
Tallenna kaikki keskustelut, jotta sinulla on dokumentoituna mitä he sanovat.
Jos he eivät voi siirtää sitä, wc joko törmää kylpyhuonekaappiin tai on noin 1 cm väliä kylpyhuonekaappiin, joten... Riski on silloin, että he keksivät jonkin ruman ratkaisun, jossa viemäri on näkyvissä, mitä emme todellakaan halua.
Suunnitelma on, että olisi noin 15-20 cm kylpyhuonekaappiin, ja toisella puolella on suihkuovi, joka käännetään sisään kun sitä ei käytetä.
 
Dr Benz Dr Benz sanoi:
Onko wc:n viemäri todella 110mm? Näyttää pienemmältä kuvassa.

cc:n suhteen sen pitäisi aina olla 300, jos laatoitus tulee päälle. Riippumatta tukipisteiden välisestä etäisyydestä. Käsittääkseni myöskään säännön paksuudella ei ole suurta merkitystä. Mutta joku muu voi mielellään vahvistaa tämän.
Perustin valintani GVK:n varmojen märkätilojen taulukkoon, mutta en ole löytänyt muuta hyvää listaa. Yhteinäisin palkki, jolle heillä on taulukko, on 45 leveä, ja tämä on 70.

Ei, viemäri ei ole 110. He sanoivat, ettei sen ratkaiseminen ollut mahdollista. Joten siellä pitäisi olla myllykäymälä tavallisen sijaan. Toalettia ei ole aiemmin ollut. Vain pesuallas ja suihku/kylpyamme.
 
Lity Lity sanoi:
Lähdin liikkeelle gvk:n taulukosta turvallisista märkätiloista, mutta en ole löytänyt mitään muuta hyvää listaa. Paksuin palkki, jolle on taulukko, on 45 leveä, ja tämä on 70.

Ei, viemäri ei ole 110. Se ei onnistunut, he sanoivat. Joten siellä pitäisi olla silppuriwc tavallisen sijasta. Siellä ei ole aiemmin ollut wc:tä. Ainoastaan pesuallas ja suihku/kylpyamme.
mutta palkin leveys ei korvaa k-k-mittaa…
Kaikkialla missä luen, sen pitäisi olla ainakin k300.

mitä tulee viemäriin, katsoin uudelleen ja se näyttää voivan olla 110 lattiassa, mutta kapeneminen 70:een? Vai onko se 70 lattiassa ja vielä pienempi ylös? Hui jos on.....‍
 
Dr Benz Dr Benz sanoi:
mutta palkin leveys ei korvaa cc-mittaa…
Joka puolella, missä luen, sen tulisi joka tapauksessa olla cc300.

mitä tulee viemäriin, katsoin uudestaan ja se näyttää olevan 110 lattialla, mutta supistus ylöspäin 70? Tai onko se 70 lattialla ja vielä pienempi ylöspäin? Huh, jos on…..‍
Ei, ehkä vain palkin korkeus vaikuttaa? Tässä on taulukko, jota katselin joka tapauksessa.

Ei, se on todennäköisesti karkea putki, joka tulee keittiöstä. Se, mikä menee suihkuun, on 75, ja arvelisin, että se, mikä menee wc:hen, on sama. Halkaisija, kun on jätteenkäsittely-wc, voisi olla aika pieni, joten en usko, että he ovat tehneet virhettä siinä. Mahdollisesti, että he ovat tehneet oikotien, jos oli mahdollista olla tavallinen wc, mutta se on vähän yhdentekevää niin kauan kuin se on hyvä. Kuten sanottu, siellä ei ole ollut wc:tä aiemmin, joten kaikki on parempi kuin ei mitään. (Talossa on wc-tilaa kahdessa paikassa ja yksi suihkutila, mutta ei täydellistä kylpyhuonetta.)
 
  • Dokumentin sivu näyttäen taulukon, jossa on tietoja puupalkkien keskivälistä ja kantavuudesta kosteissa tiloissa, eri puulaatuja C14 ja C24.
Viimeksi muokattu:
Lity Lity sanoi:
Ei, ehkä vain palkin korkeus vaikuttaa? Tässä on taulukko, jota katselin.

Ei, se on luultavasti paksu putki, joka tulee keittiöstä. Se, mikä menee suihkuun, on 75, ja veikkaisin, että wc:hen menevä on sama. Halkaisija, kun on silppurivessa, voisi olla melko pieni, joten en usko, että he ovat tehneet virhettä siinä. Ehkä he ovat oikaisseet, jos tavallinen wc olisi ollut mahdollinen, mutta se ei ole niin tärkeää, kunhan tulee hyvä. Kuten sanottu, wc:tä ei ole aiemmin ollut siellä, joten kaikki on parempi kuin ei mitään. (Talossa on kaksi wc-huonetta ja yksi suihkuhuone, mutta ei täydellistä kylpyhuonetta.)
Mielenkiintoista. Sitten minun on varmaan peräännyttävä tästä.
En kuitenkaan koskaan uskaltaisi ottaa riskiä, vaan aiomme tehdä cc 300 tai valaa uudelleen.
Sitten meillä on reiänporaukset, jotka eivät näytä lainkaan hyviltä, jos lukee vähän varovaisesta vedestä. Mutta joku, joka todella tietää, saa varmaan lausua.

Näin LK kirjoittaa heidän lattialämmityksestään.
 
  • Asennusohjeet märkätilojen ja kuivien tilojen keraamisille pinnoille lattialämmitysjärjestelmän asentamiseksi LK Heatfloor 22 goukaan.
Dr Benz Dr Benz sanoi:
Mielenkiintoista. Silloin joudun varmaankin perumaan tämän.
En kuitenkaan olisi koskaan uskaltanut ottaa riskiä ilman, että aiomme tehdä cc 300 tai valaa uudelleen.
Sitten meillä on reiät, jotka eivät näytä ollenkaan hyviltä, jos lukee turvallinen vesi -ohjeita. Mutta jonkun, joka todella tietää, täytyy varmasti lausua mielipiteensä.

Näin LK kirjoittaa, kun kyse on heidän lattialämmityksestään.
Kiitos! Ei, reiät eivät näytä hyvältä, missä ikinä luenkaan, mutta en ole insinööri enkä voi vannoa, että se on väärin... Ajattelin siis, jos joku tietää varmasti, että se on väärin mitä he ovat tehneet. Ainakin pitäisi tukea. En todellakaan ymmärrä, miksi he eivät vain vahvista, jotta voimme välttää riitaa. Se tuskin olisi ajallisesti vaativaa tai kallista tehdä.

Kiitos vinkistä! Olen täysin unohtanut katsoa, mitä lattialämmityksen valmistaja sanoo, joten aion tarkistaa sen. Mutta voiko sen asentaa 300 cc:llä nyt, kun lattian välissä on paljon putkia?
 
  • Tykkään
Dr Benz
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.