T Thörre sanoi:
Ei ole koskaan hyvä idea käyttää sääntöpalikoita terassin päälle asettamiseen.
Vuoden kuluttua, kun ne ovat kuivuneet, niistä tulee useita cm pienempiä, ja on riski, että useat palikat jäävät ilmaan ja terassi huojuu. Erityisesti jos terassi on kiinni talon seinässä yhdeltä puolelta eikä ole vapaasti seisova.

Minä ostin sen sijaan terassijalkoja Biltemasta, jotka ovat helppoja säätää.
[linkki]
useita mm ennemmin kuin cm ;)

• Tykkään
ARJU
  • Laddar…
Olen tehnyt näin:
Puu- ja metallirakenteiden liitoskohta, jossa näkyy kaksi metallilevyä ja sorapinta, kuvaa 18-vuotisen kestävyyden toteutusta.
Kestänyt 18 vuotta. On helppo naputella kasaan.

• Tykkään
Fartland ja 5 muuta
  • Laddar…
GreenYoda
Cruzze Cruzze sanoi:
Olen tehnyt näin:
[kuva]
Kestänyt 18 vuotta. On helppo naputella yhteen.
Tuo näyttää hienolta ja on basically sama ratkaisu kuin kevyemmät muovikiilat. Ei ole oikein tilaa kaksoiskiinnitykselle nykyisillä puukiiloilla, joten ne on varmaankin korvattava...ehkä tehdään yhdistelmä muovikiiloista ja puujaloista.

GreenYoda
T Thörre sanoi:
Ei ole koskaan hyvä käyttää sääntöpalikoita terassin alla.
Kun ne kuivuvat vuoden kuluttua, ne kutistuvat useita senttimetrejä, ja on riski, että useat palikat jäävät ilmaan ja terassi huojuu. Erityisesti, jos terassi on kiinnitetty yhdeltä puolelta talon seinään eikä ole itsenäinen.

Ostin sen sijaan säädettävät terassijalat Biltemasta, jotka on helppo säätää.
[linkki]
Ihan kiva pieni ratkaisu, mutta minulla ei ole tarpeeksi luottamusta Biltemaan uskoakseni, että heidän muovirakenteensa kestävät vuosia. Jos tämä olisi budjettiprojekti, olisi sen kuitenkin kannattanut kokeilla, mutta nyt tunnen, että haluan hieman enemmän turvallisuutta reppuun.

• Tykkään
Klintemo
  • Laddar…
GreenYoda
H Harald Blåtumme sanoi:
Yleensä on hyvin helppoa purkaa / asentaa terassi, vaikka monta vuotta myöhemmin, jos ne on asennettu ruostumattomilla ruuveilla. Täysin ilman vahinkoa, mutta tietysti niiden täytyy olla kohtuullisesti kiristetyjä. Miten on niin kutsutulla "näkymättömällä" asennuksella ja viistosti ruuvatuilla, jotka ovat nyt muodissa, siitä minulla ei ole aavistustakaan, en ole koskaan kokeillut sitä. En todennäköisesti koskaan teekään niin, jos voin aavistaa tarpeen nostaa/vaihtaa terassi sen elinkaaren aikana.
Jep, kuten sanottu, tämä ei ole budjettiprojekti, joten käytetään A4-ruuveja suoraan läpi, joten niiden pitäisi kestää ruuvaaminen irti. Ymmärrän, että ruuvit on yleensä kiristetty oikein, mutta en tiedä, olenko oikea henkilö arvioimaan sitä... Lähikuva puupaneeleista, joissa näkyy A4-ruuveja kiinnitettyinä vaakasuoriin lautoihin. Vaakapuutalokapanely, jossa näkyy useita ruuveja, mahdollisesti A4-ruuveja, kiinnitettyinä lautojen läpi.

GreenYoda
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren sanoi:
Tuon voit varmasti unohtaa rehellisesti. Jonkinlainen vähennys siitä, että nostaa terassilautaa kerran. Joko kiilat tai niin kuin minä näytän. Jos hän nostaa niin että pääsee ruuvaamaan jalan niin kuin minä olen tehnyt, se varmasti pitää todella hyvin.
Sinulla on vain "jalka" säännön toisella puolella, ei molemmilla? Onhan siellä paljon ylijäämäpaloja, joten olisi kiva välttää ostamasta lisää kallista puutavaraa...ehkä yhdistelmä puujalkoja ja muovipalikoita. Olen tullut paranoidiseksi nyt, kun asiat menivät niin pieleen, joten haluan varmasti liikaa tukea kannen alle tällä kertaa.

GreenYoda
Yleinen päivitys:

Nyt kirvesmies on ollut täällä ja olemme käyneet ensimmäisen keskustelun tilanteesta, hän vaikuttaa silti olevan sitoutunut korjaamaan asiat niin, että olen tyytyväinen. Hän seisoi vieressä, kun hyppäsimme kannelle, ja oli selvää, että hän oli hämmästynyt siitä, kuinka paljon se taipui. Kumppanini pyysi minua lopettamaan hyppimisen, jotta kantavat rakenteet eivät murtuisi :crysmile:.

Joten suunnitellut ratkaisut seuraavat:
1) Seinän raot korjaan itse niin hyvin kuin mahdollista pehmeällä saumalla ja tiivisteellä. Löysin ohutta laajenevaa ikkunatiivistettä, jota aion pistää niihin kohtiin, missä se on mahdollista, ja loput hoidetaan pehmosaumalla.

2) Lattian ja seinän väliset raot ratkaistaan yhdistämällä saumausvaahtoa, solumuovipaloja ja ehkä vähän tasoitemassaa estämään hiiriä (kiitos ehdotuksesta @Myrkebab !) Sen seinän, jossa on pahimmat raot, voimme sahata niin, että siitä tulee koko reuna täytettäväksi sen sijaan, että käytämme saumausvaahtoa paikallisesti. Tämän teen todennäköisesti myös itse.

3) Liukuoven tolppa vaihdetaan suurempaan, se ei ole suuri toimenpide, koska se ei ole kantava rakenne, vaan on lisätty jälkikäteen. Hänen tehtävänsä on hoitaa se, yksinkertaisesti. Sitten että joudun maalaamaan kahdesti on pienempi asia.

4) Terassilaudat otetaan ylös runkopalojen kohdalta, jotta pääsemme kiinnittämään puiset jalat/muovikiilat alle/sivuun @norrbottenssnickaren in ehdotuksen mukaisesti, se vaikuttaa yksinkertaisimmalta ratkaisulta vakauden saavuttamiseksi. Aion vaatia ylisuuri mitoituksen sekä jalkojen että muovikiilojen suhteen, sillä nyt haluan tanssilavan riittävän vakaaksi jopa raskaille henkilöille. Hän ehkä joutuu myös asentamaan lyhyempiä papuja, koska olen tullut epävarmaksi.

On todella ikävää, kun luottamus kokonaan romahtaa...nyt koko rakennusprojekti tuntuu riskialttiilta, kun hän on ollut niin selvästi pohjimmiltaan kömpelö. Se on erittäin yllättävää, koska hän on selvästi selvinnyt yli 40 vuotta alalla ilman negatiivisia arvosteluja netissä, lisäksi hän oli erittäin vaikea saada ajan varausta hänelle, koska hänellä on tilattuja projekteja jonossa ja useita "vakiasiakkaita".

Kuulostaa lupaavalta, että useat teistä eivät vaikuttaneet huolestuneilta terassin kestävyydestä, joten ehkä vahinko ei ole niin paha kuin luulin. Katsotaan, mihin se päätyy lopulta, tietty rahallinen vähennys pitkittyneestä projektiajasta ja hukatusta materiaalista saattaa olla paikallaan. Tärkeintä on, että se tehdään oikein.

Jatkakaa erittäin mielellään lisävinkkien antamista korjaustavoista, asioista, joihin minun tulisi kiinnittää huomiota, tai sopivista vähennysideoista. Tarvitsen kaiken mahdollisen avun.

• Tykkään
Fartland ja 3 muuta
  • Laddar…
A
Olen äskettäin tehnyt kuten sinä, saumannut rakennussaumat tiiliseinän ja terassin tolpan väliin. Mietin, olisiko hyödyllistä laittaa L-muotoinen pelti tuohon liitoskohtaan? Oletko tilannut mitään peltitöitä terassin yhteydessä?

• Tykkään
GreenYoda ja 1 muu
  • Laddar…
GreenYoda
A Alfons3301 sanoi:
Olen äskettäin tehnyt kuten sinä, saumannut rakennussauman tiilipolun ja kuistin tolpan väliin. Mietin, olisiko siitä hyötyä laittaa L-muotoinen pelti sen siirtymän päälle? Oletko tilannut mitään peltitöitä yhteydessä kuistissa?
Kyllä, kirvesmies hoitaa myös peltityöt, joten ne kiinnitetään kanavamuovikatteen päälle jne. Ajatuksena on, että peltikäsittelyn jälkeen testaamme koko rakenteen vedenpitävyyden varmistamiseksi. Kirvesmiehen ehdotus kaikille raoille oli laittaa peltit päälle, joten sitä olen miettinyt. Mutta spontaanisti mielestäni esteettisesti siitä tulee melko sekavaa, jos peltiä on kaikkialla, ja lisäksi se suojaa vain tuulelta ja vedeltä, ei ole mitään eristävää vaikutusta. Pienillä raoilla sen laittamisella peltistä ei luultavasti ole suurta merkitystä, paitsi että esteettisesti se tulee rumemmaksi. Suuriin rakoihin hän oli ajatellut laittaa peltiä, mutta siellä hänen tulee vaihtaa tolppaa, jotta se on paremmin eristetty ja siistimpi.

Düsseldorff
GreenYoda GreenYoda sanoi:
Kiitos tuesta, se tuntuu todella huonosti rakennetulta. Lattia täytyy tehdä uudelleen, kysymys on, missä määrin. Laudan irrottaminen ja takaisin asentaminen lyhentää, kuten ymmärrän, lautojen käyttöikää. Kysymys on kuinka paljon. Se, että hän laittaisi kokonaan uuden laudoituksen, olisi todennäköisesti paras, mutta tuntuu hirveältä ajan, rahan ja ympäristön tuhlaukselta. :(
Toisaalta voisi hyödyntää tilaisuuden ja asettaa laudoituksen seinää vasten nyt, kun ne kuitenkin täytyy nostaa.

Mutta miten tarkoitat, että laudoituksen käyttöikä lyhenisi?

Jos puuseppä ei ole oikeasti parempi kuin noin, en olisi palkannut häntä tekemään enempää töitä.

• Tykkään
GreenYoda
  • Laddar…
On varmasti mahdollista laskea, että terassin käyttöikä voi lyhentyä, mutta käytännössä tämä ero on luultavasti minimaalinen.

Että murtaisit useita CC60-rimoja, joissa on kaksi senttimetriä liikkumavaraa, kuulostaa erittäin epätodennäköiseltä.

Totta kai teidän ongelmanne on ratkaistava, mutta luulen, että teidän täytyy hieman rauhoittua pelkojenne kanssa materiaalivirheistä. On olemassa riski, että käsityöläinen pitää teitä hieman tyhminä, jos otatte materiaalien suhteen laboratorioteknisen lähestymistavan, kun he työskentelevät niiden kanssa päivittäin.

Sama pätee Bilteman muovijalkoihin.
Ne on tehty erityisesti terasseja varten. On selvää, että ne on testattu kestämään pitkään ulkona. Lisäksi lattian alla ei ole merkittävää UV-altistusta.
Miksi ne olisivat huonompia kuin muovikiilat, jotka voivat myös hajota tai kiinnostaa hiiriä?

Puisten talojen ja puun yleinen etu on se, että jos jokin menee pieleen, voit vain irrottaa ja tehdä uudelleen.

• Tykkään
antett ja 1 muu
  • Laddar…
En tiedä, onko se vain minä, mutta minusta tulee yleensä skeptinen puuseppiä kohtaan, jotka käyttävät teräskulmia paikoissa, joissa niitä ei todellakaan tarvita.

• Tykkään
Johnsvi ja 3 muuta
  • Laddar…
GreenYoda GreenYoda sanoi:
Kiitos, se oli ratkaisu, jota en ollut ajatellut.

Onko jollain lisää ehdotuksia/kommentteja? Tarvitsen todella apua, keskustelu kirvesmiehen kanssa käydään todennäköisesti lähimpinä päivinä, ja haluan pystyä asettamaan oikeat vaatimukset...
Hankkiudu tarkastajalle ja pidä rahat hallussa, silloin on helpompi edetä.

GreenYoda
Düsseldorff Düsseldorff sanoi:
Toisaalta, nyt kun ne joka tapauksessa on avattava, voisi lattialankut asettaa seinää vasten.

Mutta kuinka tarkoitat, että lattialankut lyhentäisivät niiden elinikää?
Se on vain lasiterassilla, jossa on aukkoja seinää vasten, eikä siellä ole lattialankkua, joten toivottavasti meidän ei tarvitse avata sitä lattiaa. Muualla terassilla lattia on kiinni vain yhdessä seinässä, mutta siellä en ole huomannut ongelmia. Olen lukenut/kuullut, että koska ruuvinreikä suurenee ja "täyttämättömäksi", veden vaikutus puuhun kasvaa. Kommenttien perusteella vaikuttaisi kuitenkin merkityksettömältä, joten toivon sen pitävän paikkansa.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.