GreenYoda GreenYoda sanoi:
Millä tavalla kiilat auttaisivat/toimisivat? Kuinka ruuvit voivat olla ongelmallisia?
Kyllä, tällä hetkellä lattia on hiljainen ja tukeva mitä se vaikuttaa, aiomme hypätä sen päällä myöhemmin, kun siirrämme tavarat, jotka ovat siellä nyt....kuten aiemmin kirjoitettu, niin ulkotila on omalla lattiarungollaan, todennäköisesti (toivottavasti) vähemmän/ei lainkaan kiiloja samalla tavalla kuin lankkulattia.
  • Täyttää tilan palkin ja seinän välillä. Siellä pitäisi olla joku ajatus, miksi ne ovat siellä. Ja sitten niiden pitäisi olla jännityksessä, jos niistä on hyötyä.

Lattia terassille, joka pitäisi asentaa lattialastulevyn päälle: [linkki]

Vaikuttaa melko uudelta tuotteelta, kokeilin yhtä lankkua sateessa muutaman päivän ajan, vaikuttaa lupaavalta!
Vaikuttaa hyvältä lattialta. Oletko miettinyt tilata mahdolliset aloituslistat ym, jos haluat ne lattian värissä? Ei kaikilla ole sellaisia varastossa. Ja silloin joutuu taas odottamaan toimitusta.

GreenYoda
M Myrkebab sanoi:
Vaikuttaa olevan hyvä lattia. Oletko ajatellut tilata mahdollisia lähtölistoja ym. jos haluat ne lattian värisessä? Ei kaikilla ole sellaista kotona varastossa. Ja sitten täytyy odottaa taas toimitusta.
Kiitos vinkistä, mutta vaikuttaa siltä, ettei heillä ole sellaisia lisävarusteita, joten täytyy varmaan valita listat jossain kontrastivärissä. Yhä odotamme, että pellit saadaan valmiiksi, ennen kuin voimme viimeistellä huoneen sisäpuolen eristämällä, pintakäsittelyllä ja lattian asennuksella. Peltiseppä piti itsepintaisesti lomaa eiliseen asti :geek: (mikä huono tapa!).

GreenYoda
.....ja se vain jatkuu.:dizzy:

Tänään peltityöt. Plåtarna tilattiin snickarenin kautta, ainoa spesifikaatio, joka annoin, oli, että niiden tulisi olla mustia (för att) ja sopia yhteen talon muiden peltidetaljien kanssa.

Mustan peltikaton kulma, väärinkohdistettu kiinnitys ja paksu reunus; sininen seinä taustalla. Huono asennus häiritsee.
Kumma läppä.

Rakennuksen kulma, jossa vihreä seinä ja tiili, kulmassa tikkaat, huono rakenne ja musta kattopelti. Mustat peltilevyt asennettu päällekkäin sinisen talon kulmaan, tikkaat nojaavat seinään; peltityö ei ole suorassa.
Vinossa oleva kulma.

Musta metallilevy, jossa on kaksi ruuvia, asennettu talon kulmaan epätasaisesti. Paksu levy ja vino kulmaprofiili näkyvissä. Mustaa vesikourua ja epäsiistiä kattopeltiä talon nurkassa, epätasainen asennus ja päällekkäiset pellit näkyvissä.
Kaksinkertaiset(!) pelit päällekkäin kaksinkertaisin ruuvein.

On muita yksityiskohtia, jotka mielestäni näyttävät rumilta peltitöissä, mutta niitä ei voinut valokuvata pimeässä. Juttu on siinä, että uusi pelti on paksu, paksumpi kuin talossa muuten oleva pelti. Ero häiritsee minua, mutta ennen kaikkea häiritsee minua se uskomattoman kömpelö työnjälki. Näinkö sen pitäisi näyttää, kun ammattilainen tekee sen? En myöskään ymmärrä, miksi hän tilasi niin paksua peltiä, onko paksulla pellillä jokin erityinen tehtävä? Se on ehkä 3-5mm paksu, ja sanoisin, että olemassa oleva pelti on 0,5-1mm paksu.

Viimeksi muokattu:
Mikään oikea plåtslagare ei jätä tällaista työtä. Ei ammattimaista. Pyydä, että plåtfirma tekee työn.

• Tykkään
Workingclasshero
  • Laddar…
GreenYoda
Villa vista Villa vista sanoi:
Yksikään oikea peltiseppä ei jättäisi sellaista työtä. Ei ammattimaista. Vaadi, että peltifirma tekee työn.
Ei, hän ei ole peltiseppä, vaan kirvesmies... mutta väitti osaavansa tehdä tämän. Itselläni ei ole lainkaan tietoa pellistä, ainoa mitä voin arvioida, on että esteettisesti se näyttää kamalalta.

Onpa masentavaa olla tässä tilanteessa. Joka kerta kun kirvesmies tulee, on jotain uutta, joka täytyy huomauttaa ja korjata, ja rakentaminen vain jatkuu ja jatkuu.
Olemme nyt huomanneet, että myös lattia kuistilla antaa periksi yhdessä kohdassa, joten luultavasti sekin on nostettava ja tehtävä uudelleen. Yksi liukuovista toimii jäykästi, ja olemme huomanneet, että alalista ei ole vaakasuorassa. Hän on yhteistyöhaluinen ja valmis tekemään uudelleen, mitä pyydämme, mutta siitä ei ole apua, kun hän jatkaa huonojen tulosten tuottamista. Alkaa todella lannistua.

GreenYoda
Onko joku peltiseppä, joka voisi arvioida tämän työn ja jolla on kuvia siitä, miltä sen pitäisi näyttää? En löydä mitään vastaavaa netistä enkä tiedä miten voisin keskustella asiasta sepän kanssa. Ainoa mitä voin sanoa on, että se näyttää kömpelöltä ja rumalta, mutta miten saan sen niin, että peltiseppä joutuisi tekemään uudelleen? Lain mukaan hänellä on oikeus korjata itse.

GreenYoda
Uusia kuvia päivänvalossa....olen kuten sanottu kiitollinen useammista mielipiteistä siitä, mikä on hyväksyttävää.

Että se on sotkuinen silikonista ei häiritse minua niin paljoa, silloin se on ainakin tiivis. :/

• Kuva esittää ulkoseinän katon räystästä, jossa on musta alumiiniränni ja siistimätöntä silikonia. Vieressä on tiiliseinä ja tikkaat.
  • Metallia ja ruuvia vihreän ja sinisen puupaneelin, tiiliseinän ja tikkaiden vieressä. Silikoni näkyy yksityiskohtaisena.
  • Tiiliseinä ja metallilevy, jossa on muttereita ja näkyvä silikonisauma.
  • Silikonilla tiivistetty musta vesikouru kiinnitettynä siniseen seinään. Huomio kiinnittyy silikonin levitykseen ja kiinnitykseen.
  • Punatiilinen seinä, jossa on metallilevy ja silikonitiivistystä, osittain vuotavaa.
Nya bilder i dagsljus....är som sagt tacksam för fler åsikter om vad som är acceptabelt.

Att det är kladdigt av silikon stör mig inte såå mycket, då är det åtminstone tätt. :/[/QUOTE
Nya bilder i dagsljus....är som sagt tacksam för fler åsikter om vad som är acceptabelt.

Att det är kladdigt av silikon stör mig inte såå mycket, då är det åtminstone tätt. :/
  • Det ser ju inte snyggt ut. Inget jag skulle vara nöjd med.

Uusia kuvia päivänvalossa....olen kiitollinen useammista mielipiteistä siitä, mikä on hyväksyttävää.

Se, että siinä on sotkuista silikonia, ei häiritse minua niiin paljon, ainakin se on tiivistä. :/
  • Ei se näytä siistiltä. En olisi tyytyväinen siihen.

Hitto vieköön, huonoin peltiseppä, jonka olen nähnyt pitkään aikaan, mistä löydät kaikki nämä hantverkare?

• Tykkään
Jonobe ja 1 muu
  • Laddar…
Ei se kaunista ole... Mitä hän yrittää saavuttaa?
Ensinnäkin me peltisepät emme "liimaa" palasia yhteen silikonilla, pitäisi tehdä saumaliitokset. Seinän taivutuksen olisi pitänyt mennä saumaan, ja jos tiivisteitä levitetään joka puolelle, niiden pitäisi olla pellin välissä, ei päällä.

• Tykkään
Krille-72
  • Laddar…
GreenYoda
plåtrickard plåtrickard sanoi:
Ei voi sanoa kauniiksi... Mitä hän yrittää saavuttaa?
Ensimmäinen asia on, että me peltisepät emme "liimaa" paloja yhteen silikonilla, sen pitäisi taittaa. Nostoviennin seinällä pitäisi mennä sauman sisälle, ja jos saumoja käytetään, niiden pitäisi olla pelttien välissä, ei ulkopuolella..
Kiitos tosi paljon vastauksesta! Olen sanonut asiasta puusepälle nyt, hän aikoo tehdä korjauksia. Pitää antaa hänelle mahdollisuus korjata. :rolleyes:

Voiko nostovientiä korjata muuten kuin vaihtamalla peltiä? Se on nyt liian lyhyt ulottuakseen tiilisaumaan asti.
Olemme nyt niin väsyneitä tähän, että olemme kallistumassa siihen, että hyväksymme alennuksen, koska hän ei näytä osaavan tätä täysin. Mutta on vaikeaa arvioida, kuinka paljon se voisi olla siinä tapauksessa.

Emme ole vielä saaneet laskuja, mutta pelti on tilattu peltisepältä.

Kiitos todella paljon vastauksesta! Olen nyt huomauttanut asiasta kirvesmiehelle, hänen pitäisi tehdä säätöjä. Täytyyhän hänelle antaa mahdollisuus korjata. :rolleyes:

Voiko kohoumaa korjata muulla tavalla kuin vaihtamalla pelti? Se on nyt liian lyhyt yltääkseen tiilen saumaan asti.
Tällä hetkellä olemme niin väsyneitä tähän, että olemme kallistumassa hyväksymään alennuksen, koska hän ei ilmeisesti hallitse tätä täysin. Mutta on vaikea arvioida, kuinka paljon se silloin olisi.

Emme ole vielä saaneet laskuja, mutta pelti on tilattu plåtslagareltä.
Siinä on ongelma, kirvesmiehen pitäisi korkeintaan asentaa ikkunapellit, kaiken muun pitäisi tehdä peltiseppä.

Palkkaa peltiseppä!
Timpuri tulee tekemään puusepäntyöt uudelleen.
Jos jatkat timpurin palkkaamista peltisepän sijaan, en valitettavasti voi sanoa enempää.......
Oikea ammattiryhmä vaaditaan oikeaan työtehtävään, sitten yksi ammattiryhmä voi hallita useita taitoja, mutta kun minä työkalumestarina opin peltityöt, puusepäntyöt, muuraus, kaivuu, puunkaato ja hankin niin suuren tietämyksen jokaisesta rakennuksen osa-alueesta, että selviän siitä itse, se osoittaa suurta kiinnostusta tehtävään.
Tuo timpuri ei edes ole kiinnostunut puusepäntöistä, vaihda hänet ennen kuin hän pilaa enemmän.
Ja, palkkaa peltiseppä, herran tähden.

Toivotan sinulle onnea.
/W

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.