GreenYoda GreenYoda sanoi:
Ei, maalauksen olen tehnyt minä. Mitä ajattelit? Jos sinulla on huomautuksia, anna mennä vain :D
Oletan, että tarkoitetaan maaliroiskeita tiilessä...

GreenYoda
pacman42 pacman42 sanoi:
Oletan, että tarkoitetaan tiilen väriläikkiä...
Arvasin sen, siinä olen täysin syytön, väriläikit ovat edellisten omistajien vika. Osa siniseksi maalatusta on uutta rakennelmaa, osa on vanhaa rakennetta.

Kun ajatellaan, kuinka paljon tässä rakennuksessa on sellaista, mikä on "hullua" ja ei mieltymystesi mukaista...

Miksi et pysäyttänyt puuseppää jo paljon aikaisemmin?? Nyt se on valmis, ja olet jopa maalannut..

• Tykkään
Marcus0321 ja 1 muu
  • Laddar…
GreenYoda
Violina Violina sanoi:
Kun otetaan huomioon, kuinka paljon tässä projektissa on "hullua" ja ei mieltymystesi mukaista..

Miksi et pysäyttänyt puuseppää paljon aikaisemmin?? Nyt se on valmis, ja olet jopa maalannut..
Mitä minun olisi pitänyt pysäyttää? Ne osat, joista huomautan tiivistyksen suhteen (lattia/seinä terassi), valmistuivat viimeisenä päivänä ilman minun valvontaani. Rakenne puukiiloilla oli asia, johon kiinnitin huomiota, kuten aiemmin mainittu, alkuvaiheessa ja sain vastarintaa puusepältä, joka vaikutti varmalta asiasta. Jos syy puusepän palkkaamiseen on oma rajallinen tietämys, niin on aika vaikeaa väitellä ammattilaisen kanssa, ennen kuin minulla on jokin tulos, jota kritisoida. Nyt lattia joustaa ja tiedän, että tunteeni oli oikeassa, mutta en tiennyt sitä silloin.

Lisäksi on aika monta yksityiskohtaa, jotka eivät ole enää vääriä ja jotka on korjattu työn aikana, kun olen huomauttanut niistä. Mutta en keskeytä voimassa olevaa sopimusta työn keskellä ilman konkreettisia ongelmia. Paljon hän on (toivottavasti...) tehnyt hyvin, mutta ilmeisesti ei kaikkea.

• Tykkään
René W ja 5 muuta
  • Laddar…
GreenYoda
Violina Violina sanoi:
Kun ajatellaan kuinka paljon tässä rakennusprojektissa on "hullua" ja se ei ole sinun mieltymystesi mukainen.. Miksi et pysäyttänyt puuseppää paljon aikaisemmin?? Nyt se on jo valmis, ja olet jopa maalannut..
Lisäksi juuri siksi pyydän apua täällä, jotta tiedän, mikä on oikea taso odottaa.

• Tykkään
Sittställning ja 5 muuta
  • Laddar…
Puisia kehyksiä ja perusmuurausta soralla olevaan terassin rakentamiseen, ympärillä puumateriaalia ja työkaluja.

Näin teen yleensä. Neljä kulmaa suoraan laatoilla, joiden alla on maasuojaus. Sitten muut laatat hieman alempana. Ja sitten sahaa jalkoja jostain puutavarasta, pala maasuojausta alle ja ruuvaa ne kiinni suoriin säleisiin.

säästää paljon aikaa laiskalta, niin ei tarvitse säätää loputtomiin laattojen kanssa. Mutta kaksoiskiilat olisivat toimineet loistavasti, jos olisin kiinnittänyt ne naulalla. En ole muuten puuseppä.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Sverker T ja 8 muuta
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren sanoi:
[kuva]

Näin teen yleensä. Neljä nurkkaa vaakasuorassa suoraan levyjen päällä, joiden alla on maaperäeristys. Sitten muut levyt hieman alempana. Ja sitten sahataan jalat jostain puusta, pala maaperäeristystä alle ja ruuvataan ne kiinni koolauksilla vaakasuoraan.

säästää paljon aikaa laiskiaiselle, niin ei tarvitse säätää levyjen kanssa loputtomasti. Mutta kaksoiskiilat olisivat toimineet mainiosti, jos ne olisi lukittu naulalla. En muuten ole kirvesmies.
Yleensä valan pilareita paikan päällä, kun koolaukset ovat vaakasuorassa. Toki kestää yön yli ennen kuin ne voi kuormittaa, mutta kun ne ovat kuivuneet kunnolla, ne ovat tarpeeksi tukevia norsullekin. Ei tarvitse yhtä paljon soraa, jos tekee näin...

• Tykkään
perror ja 4 muuta
  • Laddar…
A
Onko terassi ulkohuoneen ulkopuolella? Miltä ulkohuoneen perustus näyttää, jos terassilattia näyttää siltä kuin se tekee? Onko ulkohuoneen lattia eristetty?

GreenYoda
pacman42 pacman42 sanoi:
Minulla on tapana valaa pilarit paikan päällä, kun rungot ovat vaakasuorassa. Tietenkin kestää yön ennen kuin ne kestävät kuormituksen, mutta ne ovat kestäviä kuin norsu, kun ovat jonkin aikaa kovettuneet. Tarvitaan vähemmän soraa, jos tekee näin...
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren sanoi:
[kuva]

Näin minä yleensä teen. Neljä kulmaa vaakasuoraan suoraan laattojen päälle, joissa on alapuolella maan eristys. Sitten muut laatat sentin verran alemmas. Ja sitten sahataan jalat jostain puutavarasta, pieni määrä maan eristystä alle ja kiinnitetään ne vaakasuorilla rungoilla.

Säästää paljon aikaa laiskalta, joten välttyy askartelemasta laattojen kanssa loputtomasti. Mutta kaksoiskiilat olisivat toimineet erinomaisesti, jos ne olisi kiinnitetty naulalla. En ole muuten kirvesmies.
Arvostan kuvailujanne, mutta ne eivät todellakaan auta minua nykytilanteessa...
Suurin kysymys ei ole, kuinka rakennetaan terassi alusta alkaen, vaan kuinka tämä voidaan korjata jälkikäteen ilman liikaa vaikutusta lattiaan ja riittävän hyvällä laadulla.
Yksinkertaisin ratkaisu olisi sanoa, että hänen on tehtävä uudestaan alusta alkaen uudella puutavaralla. Mutta se vaikuttaa aikaa vievältä eikä ympäristöystävällisesti kestävältä heittää pois 40 neliömetriä uutta terassilautaa.
Jäljellä on nostaa X määrä lautoja ja vakauttaa koko terassi jälkikäteen, ja tuntuu, että muovikiilat on helpoin ratkaisu siinä tapauksessa? Ja voiko siitä tulla riittävän hyvä rakenne? Haluan lattian, joka kestää juhlia, lasten leikkejä ja jonkun pienehkön uima-altaan.
Kysymys kuuluu, kuinka paljon lautojen käyttöikä lyhenee toimenpiteestä, jossa laudat nostetaan ja kiinnitetään takaisin paikoilleen, ja kuinka lasken sen rahassa. Onko kellään käsitystä asiasta? Sanotaan, että 20 lautaa täytyy nostaa ylös ja laittaa taas paikoilleen. Normaalisti olisin ehkä odottanut käyttöiän olevan 15-20 vuotta painetulle terassille? Kuinka paljon käyttöikä lyhenee näiden lautojen osalta?

GreenYoda
A Alfons3301 sanoi:
Onko terassi talvipuutarhan ulkopuolella? Miltä talvipuutarhan perusta näyttää, jos terassilattia näyttää siltä kuin se on? Onko talvipuutarhan lattia eristetty?
Terassi on talvipuutarhan ulkopuolella, ja onneksi (minun pyynnöstäni) sijoitettu omalle erilliselle kehikolle, joka on tuettu kahteen seinään (sivuilta). Koolarien pituus on myös paljon lyhyempi, vain 3750mm, joten siellä lattia on vakaa (näyttäisi siltä). Talvipuutarhan lattia on rakennettu sorakerroksen, betonilaatan, puukorokkeiden, aluslattialevyjen ja 100mm:n solumuovin avulla, joka on laitettu koolarien väliin. Sen jälkeen märkätilan lattialastulevy. Toisenlainen lattia asennetaan lastulevyn päälle.
Kaavio, joka esittää 13 neliömetrin kokoisen huoneen rakenteen, jossa näkyy kantavat palkit, takapalkit ja liukuovet.
Luonnos näyttää aiemmin suunnitellun kattorakenteen, mutta se vastaa käytännössä tarkalleen, kuinka lattian runko on rakennettu. Huone on noin 13 neliömetriä, 3750 x 3500mm kokoinen.

Arvostan kuvauksianne, mutta ne eivät auta minua ollenkaan tällä hetkellä...
Suuri kysymys ei ole se, miten rakennetaan terassi alusta alkaen, vaan miten tämä voidaan korjata jälkikäteen ilman liikaa vaikutusta lattiaan ja riittävän korkealla laadulla.
Helpoin olisi ollut sanoa, että hän saa tehdä uudelleen alusta uusilla materiaaleilla. Mutta se tuntuu aikaa vievältä eikä ympäristöystävälliseltä hylätä 40 neliömetrin uutta terassia.
Jäljelle jää nostaa X määrä terassilautoja ja vakauttaa koko terassi jälkikäteen, ja se tuntuu siltä, että muovikiilat ovat helpoin ratkaisu siinä tapauksessa? Ja voiko siitä tulla riittävän hyvä rakenne? Haluan lattian, joka kestää juhlia, lasten leikkejä ja pienen uima-altaan.
Kysymys on, kuinka paljon terassin käyttöikä lyhenee toimenpiteestä, jossa laudat nostetaan ja ruuvataan takaisin, ja kuinka voin laskea sen rahallisesti. Onko jollain käsitystä siitä? Sano, että 20 lautaa pitää nostaa ja sitten laittaa takaisin paikoilleen. Normaalisti olisin voinut odottaa käyttöiäksi 15-20 vuotta kyllästetylle terassille? Kuinka paljon käyttöikä lyhenee näille laudoille?
Tuon voit rehellisesti unohtaa. Jonkinlainen vähennys siitä, että trallia nostetaan kerran. Joko kiiloja tai niin kuin näytän. Jos hän nostaa niin, että pääsee ruuvaamaan jalan kuten olen tehnyt, se on todennäköisesti todella kestävä.

• Tykkään
Workingclasshero ja 1 muu
  • Laddar…
Arvostan kuvauksianne, mutta ne eivät todellakaan auta minua tällä hetkellä...
Suurin kysymys ei ole se, miten rakennetaan terassi alusta alkaen, vaan miten tämä voisi korjata jälkikäteen ilman liikaa vahinkoa lattialle ja riittävän hyvällä laadulla.
Helpoin ratkaisu olisi sanoa, että hänen on tehtävä uudelleen alusta asti uudella puulla. Mutta se tuntuu aikaa vievältä eikä ympäristöystävälliseltä hylätä 40 neliömetriä uutta terassilautaa.
Jäljelle jää nostaa X määrä terassilautoja ja vakauttaa koko terassi jälkikäteen, ja vaikuttaa siltä, että muoviset kiilat ovat helpoin ratkaisu tässä tapauksessa? Ja voiko siitä tulla tarpeeksi hyvä rakenne? Haluan lattian, joka kestää juhlia, lasten leikkejä ja pienen uima-altaan.
Kysymys on, kuinka paljon terassilaudan käyttöikä heikkenee, kun laudat nostetaan ja ruuvataan takaisin paikoilleen, ja kuinka laskea se rahassa. Onko joku, jolla on käsitys tästä? Sanotaan, että 20 lauttaa on nostettava ja asetettava takaisin paikoilleen. Normaalisti olisin voinut odottaa kyllästetyn terassilaudan 15-20 vuoden käyttöikää? Kuinka paljon käyttöikä lyhenee näiden lautojen osalta?
  • Suurin riski, kun irrotetaan terassilautoja, on kun ruuvi kierretään ulos. On helppoa, että puun säleet nousevat reiän ympärille. Erityisesti, jos ruuvi on kiinnitetty syvälle. Kun ruuvi kierretään takaisin, se voidaan kiristää samaan asentoon kuin ennen. Tällaisessa tapauksessa sen ei pitäisi vaikuttaa terassilaudan käyttöikään.

• Tykkään
GreenYoda ja 1 muu
  • Laddar…
On yleensä erittäin helppoa purkaa / asentaa terassilautoja vielä monen vuoden jälkeenkin, jos ne on asennettu ruostumattomilla ruuveilla. Täysin ilman vahinkoa, kunhan ne on järkevästi kiristetty. Miten mahtaa olla ns. "näkymättömällä" asennuksella ja vinoon ruuvatuilla, jotka ovat nyt muodissa, siitä minulla ei ole aavistustakaan, en ole koskaan kokeillut tätä. Todennäköisesti en tee niin myöskään, jos voin ennakoida tarpeen nostaa/vaihtaa terassilautoja terassin eliniän aikana.

• Tykkään
GreenYoda
  • Laddar…
Mitä tulee terassiin/verannaan, niin mielestäni hän on valinnut oudon ratkaisun. Onhan se kuin tehty, että kiilat putoavat pois, kun niillä on niin pieni tartuntapinta, ja kun pinta on vino, ne alkavat liukua ulospäin.

Koska levyt ovat symmetrisiä, voitte välttää kaikkien lankkujen nostamisen, vaan pelkästään riittävä määrä, missä levyt ovat, jotta pääsette käsiksi ja voitte laittaa jotain kunnollista alle. Kun rakensin, minulla oli pätkiä terassilaudasta, 28 mm paksuja, sekä muuta materiaalia, joka oli 10 ja 12 mm paksua. Vähän riippuen, kuinka paljon tilaa oli laatan ja kantavan palkin välissä, piti palapeliä koota tyyliin 28+10, 12+12+10 ja niin edelleen. Sitten kiinnitin "palikat" ruuvilla, jotta ne eivät liukuisi ulospäin. Ehkä on olemassa parempia ratkaisuja kuin edellä mainittu, mutta niin tein kuitenkin, iloisen amatöörin tapaan.

• Tykkään
GreenYoda
  • Laddar…
T
Ei ole koskaan hyvä käyttää sääntöpaloja terassin asettamiseen.
Kun ne kuivuvat vuoden kuluttua, niistä voi tulla useita senttejä pienempiä, ja on olemassa riski, että useat palat roikkuvat ilmassa ja terassi huojuu. Erityisesti jos terassi on kiinnitetty talon seinään yhdeltä puolelta eikä ole itsenäinen.

Sen sijaan ostin Biltemasta terassijalat, jotka on helppo säätää.
https://www.biltema.se/bygg/byggbeslag/ovriga-monteringsdetaljer/terrassfot-justerbar-2000036566

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.