Olen yhdistänyt kaksi luonnosta, jotka eivät ihan täsmää mittakaavassa, jotta voin nopeasti havainnollistaa, mitä ajattelen. Kestää hieman liikaa aikaa piirtää jotain, joka täsmää sinun mittojesi kanssa. Pidä sitä erittäin karkeana luonnoksena.
Olen yhdistänyt kaksi luonnosta, jotka eivät ihan täsmää mittakaavassa, nopeasti havainnollistaakseni ajatuksiani. Vie vähän liikaa aikaa piirtää jotain, joka täsmää mittoihisi. Pidä tätä erittäin karkeana luonnoksena.
[kuva]
Ahaa, ajattelet tuohon suuntaan. Siitä tulee kyllä miten huvittavaa tahansa
Pidän mielelläni tavallisen satulakaton toiseen suuntaan, siinä pitää näyttää jotain järkevää taloon päin
Tulkitsit luonnokseni liian kirjaimellisesti, se oli vain jotain mitä minulla oli "byrålådan". Tavallinen 11/2 planshus parru kolmella pylväällä sydänseinän sijaan toimii oikein hyvin. Olen hieman epäileväinen laskennan suhteen. Kun lasken taaksepäin, saan palkin kuormaksi noin 7,5 kN/m, mikä vaikuttaa hieman matalalta. Mitä arvoja asetit käyttökuormalle ullakolla ja lumikuormalle?
Tulkitsit luonnokseni liian kirjaimellisesti, se oli vain jotain mitä minulla oli "laatikkossa". Tavallinen 11/2-kerroksinen talo, jossa on palkki kolmella pilarilla sydänseinän sijaan, toimii todella hyvin. Olen hieman huolissani laskennasta. Kun lasken taaksepäin, saan palkkikuormaksi noin 7,5 kN/m, mikä vaikuttaa hieman alhaiselta. Mitä arvoja käytit loftin käyttökuormana ja lumikuormana?
Okei, juuri tätä olen yrittänyt saada selville alusta alkaen, mutta vaihtaa kehikkorakenteen saksirakenteeseen ja puhtaaseen palkistoon yrittämättä vähentää rakennuskorkeutta sekä palkiston rakennuskorkeutta, mikä ei taida olla hyvä idea?
ajattelin vain vinkata tästä ketjusta.. https://www.byggahus.se/forum/threads/bygger-hobbygarage.192439/
kuten kuvailet rakentamistasi, tulin heti ajatelleeksi skruffse:a. ehkä voisit saada sieltä hieman inspiraatiota.
muuten ajattelen myös vähän, että kannattaa katsoa, miten jenkit rakentavat isompia autotalleja, postframe. yleensä katson rrbuildings Youtube:ssa. voi olla katsomisen arvoinen.
En ymmärrä tätä ajattelua. Mitkä ovat sinun prioriteetit?
Ei, ajattelin sitä keskisentteriä.
Ajattelin, että jos käyttää saksia ja pelkkää palkistoa, voisi olla palkki, joka kestää pelkän palkiston ilman keskisentteriä.
Saksilla ja puhtaalla palkistolla voi välttää mitoittaa palkkia lumikuorman ja kattokuorman mukaan.
Se oli minun ajatukseni.
Jos 115x315 palkki selviäisi kehyksen vaihtamisesta keskisentterillä, toivoin voivani käyttää samanlaista palkkia ilman keskisentteriä pelkkää palkistoa varten.
Mutta voin ehdottomasti elää keskisentterin kanssa, jos se on pakollista!
Oikeilla korkeusmitoilla voit rakentaa kattotuolit ilman tukijalkoja. En näe mitään hyötyä saksi-kattotuoleista sinun tapauksessasi. Jos haluat välttää keskimmäisen pilarin, on parempi käyttää kolmea palkkia, jotka ovat lyhyellä sivulla (7 metriä), eli rinnakkain kattotuolien kanssa. Jos kasvatat palkin leveyttä, niiden ei tarvitse olla erityisen korkeita. Sen sijaan voit käyttää tavallista rakennesahapuutavaraa lattian kannatinpalkkien valmistukseen.
Oikein mitoitetuilla korkeilla jaloilla voit rakentaa kattotuoleja ilman tukijalkoja. En näe mitään etua sakarakattotuoleissa sinun tapauksessasi. Jos haluat välttää keskipylväät, on parempi käyttää kolmea palkkia, jotka ovat lyhyemmällä sivulla (7 metriä), eli rinnakkaisia kattotuoleille. Jos kasvatat palkkien leveyttä, niiden ei tarvitse olla erittäin korkeita. Vastineeksi voit käyttää tavallista rakennuspuutavaraa lattianiskavilloihin.
Se ei ole täysin tarkka kuvaus, mutta jos sanon kyllä, ymmärrät.
Kolmella 7 m pitkällä liimapuukehällä maksimileveydellä voit käyttää 215x405 mm palkkeja. Näiden väliin voit asentaa 45x120 C 24 palkkikenkien kanssa c/c 600. Sen päälle ruuviliimattu lattialastulevy.
Se ei ole oikea kuvaus, mutta jos sanon kyllä, ymmärrät. Kolmella 7 m pitkällä liimapuupalkeilla, joiden leveys on maksimoitu, voit käyttää 215x405 mm palkkeja. Näiden väliin voit asettaa 45x120 C 24 palkkikenkiin c/c 600. Ylhäällä ruuviliimattu lattialastulevy.
Okei, mutta miltä sitten kattotuolit näyttäisivät mielestäsi?