49 469 lukukertaa ·
125 vastausta
49k lukukertaa
125 vastausta
Uusi keskus - onko tämä asennus kunnossa?
Niin paljon mielipiteitä ketjussa, että tuskin pystyi selaamaan alaspäin puhelimella. Perusvirhe on, että sähköasentajasi oli laiska ja otti ensimmäisen parhaan laatikon sen sijaan, että olisi hankkinut Eldon 2- tai 3-rivisen, kuten tämä, jonka itse hankin vaihtaakseni klassisen kaappini, joka on leveämpi kuin korkea.
https://www.rexel.se/swe/Produktkat...traler/Normcentral-52-mod-Snabbansl/p/2201321
https://www.rexel.se/swe/Produktkat...traler/Normcentral-52-mod-Snabbansl/p/2201321
Suurin osa käsityöläisistä on hyviä, joten älä yleistää kaikkia samaksi. Monia asioita voi tehdä itse, jos on kätevä, mutta monia asioita ei ehdottomasti pitäisi tehdä itse. Mitä tämä sähkömies ajatteli, ei kukaan muu tiedä paitsi hän itse, mutta se ei ole oikein tehty, se on selvää.RoTe sanoi:
S
SueCia
Elektroniikkahullu
· Dalarna
· 5 534 viestiä
SueCia
Elektroniikkahullu
- Dalarna
- 5 534 viestiä
Sitten sinulla on ollut todella huono tuuri, täytyy sanoa. Käsityöläiset, jotka ovat olleet täällä kotona - puusepät, LVI, sähköasentajat, muurari ja maalari - ovat olleet erittäin hyviä ja tekivät todella hyvää työtä.S SueCia sanoi:
Kysymällä ystäviltä ja tuttavilta, tuntevatko he hyviä käsityöläisiä, pääsee pitkälle.
Saamalla kunnon tarjouksen, jossa kaikki on selvästi eritelty, sekä mitä on tehtävä että hinta, pääsee erittäin pitkälle.
Kahvin tarjoaminen vie vielä pidemmälle. Näytä kunnioitusta ja saat kunnioitusta. Tietenkin on huonoja käsityöläisiä, mutta heitä on kaikissa ammateissa.
Paskiaisia on kaikkialla, tärkeintä on oppia suodattamaan heidät pois ja valitsemaan taitavat, sillä suurin osa kaikista on hyviä ja monilla on iloinen ammattiylpeys 🙂.
Ei se saa näyttää tuolta. He olisivat voineet laittaa leveän kanavan päälle, joka on hyväksytty avonaiselle fq:lle (sähköjohdot).SoderD sanoi:
Sain uuden keskusyksikön asennettua eilen ja mietin, onko tämä asennus kunnossa? Voin laittaa jonkinlaisen kaapin tai vastaavan sen päälle, mutta haluan ensin varmistaa, että tämä on tehty oikein.
Olen itse hieman yllättynyt sijainnista, mutta en tiedä, onko se turvallinen tai ei sähköturvallisuuden kannalta
Moderator
· Stockholm
· 57 846 viestiä
En ole samaa mieltä. En ole palkannut kovin monta itse. Mutta nyt kun ajattelen asiaa, niitä on 8 tai 9 eri, plus osa heidän alihankkijoistaan.RoTe sanoi:
Heistä yksi huijasi minua, teki todella hyvää työtä, mutta laskutti liikaa tunteja. Laskutti siis enemmän tunteja kuin työskenteli minun hyväksi. Laskussa oli noin 100 % enemmän tunteja. Saimme sen sovittua etukäteen arvioituun aikaan, joka oli myös merkittävästi enemmän tunteja kuin hän todellisuudessa työskenteli.
Joku teki työnsä puolittain huonosti. Pari teki täydellisen loistavasti. Eräs peltiseppä teki lisätyötä, josta hän kieltäytyi ottamasta maksua (lisätyö kiinteähintaisessa työssä).
Oli vähän harmi, että hän ei liittänyt vähän letkua näkyviin johtoihin, se olisi riittänyt hyvin mielestäni. Koteloituksen takana näyttää olevan aivan ok, vaikka hieman sotkuista ehkä. Mutta se ei ole maailmaa kaatava asia.SoderD sanoi:
Nytäkään tämä alkoi käsitellä käsityöläisiä yleensä. Harmi. Tässä on kyse jostain, joka ei ole pätevä sähköasentaja. Nykyään titteli on "auktoriserad". Ei vain väärin tehty, vaan myös henkilökohtaisia riskejä aiheuttava. Tämä kaveri ei saa koskaan enää asentaa mitään, mikä liittyy sähköön. Ilmoita yritys, jossa hän työskentelee. Jos se oli läheinen ystävä, joka luuli osaavansa... ok, silloin on vaikea sanoa ei. Mutta kutsu paikalle pätevä sähköasentaja, joka saa tehdä kaiken uudelleen. KAIKEN.
Jäsen
· Uppland
· 2 531 viestiä
Ylijännitesuoja tulee lisäksi sijoittaa sisääntulevaan johtoon parhaan vaikutuksen aikaansaamiseksi. Keskus, jossa oli yksi rivi ylempänä, olisi mahdollistanut, että jakoliittimet sijoitettaisiin sinne ja myös liian lyhyet johtimet jatkettaisiin riviliittimellä jäsennellyllä tavalla. Silloin ylijännitesuoja olisi voitu sijoittaa pääkatkaisijan luo ja vapautunut tila olisi mahdollistanut laitteiden järjestelmällisemmän sijoittelun.
Viimeksi muokattu:
En pitäisi puuttua asiaan, mutta se näyttää todella huonolta. Ilman erityisen paljon vaivaa (noin 10 minuuttia lisäaikaa) "sähköasentaja" olisi voinut pujottaa muffia ja pätkän letkua syöttöihin, jossa FK roikkuu vapaasti.J jonaserik sanoi:Hyvä, nyt toivomme, että ohjeesi ovat hyödyllisiä kaikille sähköasentajille, jotka ovat foorumilla ja tekevät tällaista työtä, jotta ei olisi epäilystäkään siitä, mikä on oikein ja väärin mielestäsi. Nyt ei olekaan niin helppoa todellisuudessa tehdä niin kuin kirjoitat. Joskus täytyy ottaa oikoteitä, jotka ovat hyväksyttyjä sääntökirjan mukaan, jota tietenkin noudatat 100 % kaikissa tilanteissa. Ja on jokaisen suorittajan vastuulla tehdä päätös tilanteessa.
Tietääkseni ei ole olemassa suurempaa kanavaa, joka olisi hyväksytty vapaille FK:lle ja voisi peittää virheen.
Jos minulla olisi ollut työntekijä, joka olisi tehnyt tämän, hän olisi saanut palata ja korjata sen yrityksen kustannuksella.
Joskus voi hieman venyttää sääntöjä, mutta ei tässä tapauksessa.
Noin 50 viestin jälkeen, olemme takaisin ketjussa jonkun hälytyksen ja muun tarkastelun jälkeen. Mahtavaa.H HenrikHuslöse sanoi:Ylijännitesuoja tulee lisäksi sijoittaa sisääntulevaan johtoon parhaan tehon saavuttamiseksi. Keskus, jossa olisi rivi yläpuolella, olisi mahdollistanut jakoliittimien sijoittamisen sinne ja myös liian lyhyiden johtojen kytkemisen jakokiskoihin järjestelmällisellä tavalla. Silloin ylijännitesuoja olisi voitu sijoittaa pääkatkaisijan luokse ja vapautunut tila olisi mahdollistanut laitteiden järjestelmällisemmän sijoittelun.
Mikä se hälytys oikeastaan oli illan vanhassa Beck-elokuvassa?
Viimeksi muokattu: