49 469 lukukertaa ·
125 vastausta
49k lukukertaa
125 vastausta
Uusi keskus - onko tämä asennus kunnossa?
Jäsen
· Blekinge
· 12 272 viestiä
Löydä viisi virhettä!
Ei, se ei ole oikein. Johtimia ei saa roikkua vapaasti saatavilla.
Hänen olisi pitänyt asentaa keskus, joka on leveämpi ja peittää reiän hienossa tapetissa. Älä maksa!
Ei, se ei ole oikein. Johtimia ei saa roikkua vapaasti saatavilla.
Hänen olisi pitänyt asentaa keskus, joka on leveämpi ja peittää reiän hienossa tapetissa. Älä maksa!
S
SueCia
Elektroniikkahullu
· Dalarna
· 5 532 viestiä
SueCia
Elektroniikkahullu
- Dalarna
- 5 532 viestiä
Ehdottomasti ei oikein suoritettu. Sen, joka teki tämän, ei pitäisi käsitellä sähköä.
Suorat virheet:
Peruseristetyt johtimet vapaasti saavutettavissa
Liian suuri rei'itys kotelossa
Irtokabeli, joka tulee vasemmalta
Amatöörijuttuja, jotka eivät välttämättä ole vääriä:
Käytetty sokeripalat...
Kirjoitettu kynällä kaikkiin sulakkeisiin...
En näe keskusluetteloa, vai onko se se, joka roikkuu alla?
Suorat virheet:
Peruseristetyt johtimet vapaasti saavutettavissa
Liian suuri rei'itys kotelossa
Irtokabeli, joka tulee vasemmalta
Amatöörijuttuja, jotka eivät välttämättä ole vääriä:
Käytetty sokeripalat...
Kirjoitettu kynällä kaikkiin sulakkeisiin...
En näe keskusluetteloa, vai onko se se, joka roikkuu alla?
Eilen? Sunnuntaina.
Sinun on varmaan kysyttävä sähköasentajaltasi milloin hän aikoo saada työn valmiiksi.
Sinun on varmaan kysyttävä sähköasentajaltasi milloin hän aikoo saada työn valmiiksi.
Moderator
· Stockholm
· 57 843 viestiä
Kuten sanottu, ei ole juurikaan oikea sähköfirma, joka työskentelee sunnuntaina, ellei sitten joudu maksamaan tuntuvia päivystysmaksuja.
Eikä näytä siltä, että mikään oikea sähköasentaja olisi tehnyt sitä myöskään. Ja silloin huolestuu lisäksi siitä, miltä se näyttää kapseloinnin sisällä. Se mitä näemme, on vakavia virheitä siinä, mikä on helpointa tehdä oikein. SISÄpuolella voi olla hieman vaikeampia virheitä.
Eikä näytä siltä, että mikään oikea sähköasentaja olisi tehnyt sitä myöskään. Ja silloin huolestuu lisäksi siitä, miltä se näyttää kapseloinnin sisällä. Se mitä näemme, on vakavia virheitä siinä, mikä on helpointa tehdä oikein. SISÄpuolella voi olla hieman vaikeampia virheitä.
Hitto myös...S SueCia sanoi:Ehdottomasti ei ole oikein tehty. Sen, joka on tehnyt tämän, ei pitäisi lainkaan työskennellä sähkön kanssa.
Suorat virheet:
Peruseristetyt johdot vapaasti saatavilla
Aivan liian suuri aukko kotelossa
Pyöreä kaapeli, joka tulee vasemmalta
Harrastelijajuttuja, jotka eivät välttämättä ole väärin:
Käyttänyt sokeripaloja...
Kirjoittanut kynällä kaikkiin sulakkeisiin...
En näe keskusluetteloa vai onko se se, joka roikkuu alapuolella?
Joo, kai pitää vain aloittaa alusta sitten. Saimme luettelon. Joka sekin näyttää vähän omituiselta. Vikavirtasuojakytkin on laturiin autokatoksessa (numero 4) ja lämmitykseen (numerot 3 ja 17). Toinen vikavirtasuojakytkin menee muihin sulakkeisiin. Miksi numero 2 on eri sulake, vaikka se on vain lampuille, en oikein tiedä.
En oikein tiedä, miten edetä tästä eteenpäin, mutta tarkastus, joka käy myös läpi sisäpuolen keskuksen, olisi paras ratkaisu?
Viimeksi muokattu:
Moderator
· Stockholm
· 57 843 viestiä
Mutta miten sait yhteyden "elektriker":iin? Joku kaveri?
Saako keskuksessa jatkaa johtoja? Jos kyllä, ovatko sokeripalat oikea tapa (luultavasti eivät)?
Olen itse miettinyt tätä, jos aion vaihtaa keskuksen kotona. Minulla on paljon pinnallista kaapelia, joka on kiinnitetty kellarin sisäkattoon, ja kaikkien kaapeleiden vaihtaminen siellä olisi luultavasti erittäin kallista.
Olen itse miettinyt tätä, jos aion vaihtaa keskuksen kotona. Minulla on paljon pinnallista kaapelia, joka on kiinnitetty kellarin sisäkattoon, ja kaikkien kaapeleiden vaihtaminen siellä olisi luultavasti erittäin kallista.
S
SueCia
Elektroniikkahullu
· Dalarna
· 5 532 viestiä
SueCia
Elektroniikkahullu
- Dalarna
- 5 532 viestiä
Jatkaminen keskuksessa ei ole ongelma. Olisin jatkanut kiskolla DIN-kiskoon, ellei keskus ole hyvin niukasti mitoitettu. Mutta ei ole myöskään virhe jatkaa keskuksessa esim. Wagolla. Jatkaminen sokeripaloilla ei myöskään ole väärin, vaikka se huutaakin hempul.M Maledictus sanoi:Saako keskuksessa jatkaa johtimia? Jos saa, onko sokeripalat oikea tapa (en usko, että tähän)?
Olen itse miettinyt hieman tätä, jos aion vaihtaa keskuksen kotona. Minulla on paljon pinta-asennettua kaapelia, joka on naulattu sisäkattoon kellarissa, ja kaikkien kaapeleiden vaihtaminen siellä tulisi todennäköisesti valtavan kalliiksi.
S
SueCia
Elektroniikkahullu
· Dalarna
· 5 532 viestiä
SueCia
Elektroniikkahullu
- Dalarna
- 5 532 viestiä
Keskusluettelosta puuttuu hieman tietoa, kuten merkintävirta ja alue, mutta ne eivät ole mitään katastrofia. Mielestäni se näytti kuitenkin kohtuulliselta. En ymmärrä, miksi on niin paljon henkilösuojakatkaisijoita, mutta se on makuasia eikä suoria virheitä.SoderD sanoi:
Voi hitto...
No, se on kai pakko aloittaa alusta. Saimme luettelon. Se näyttää vähän oudolta. Vikavirtasuoja on carportin laturille (numero 4) ja lämmitykselle (numerot 3 ja 17). Toinen vikavirtasuoja menee muihin sulakkeisiin. Miksi numero 2 on toinen sulake, vaikka se on vain lamput, en oikein tiedä.
En oikein tiedä miten edetä tästä, mutta tarkastus, joka käy myös läpi sisätilan keskuksen, on paras?
On hieman outoa asettaa vikavirtasuoja keskimmäisen rivin oikealle puolelle, vaikka dokumentaation mukaan se suojaa koko keskimmäistä ja alempaa riviä, mutta siinä ei ole virhettä.
Vakavin asia, jonka voimme nähdä kuvista, on ilman muuta keskuksen ulkopuolella olevat eristetyt johdot ja suuri aukko kotelossa.