23 095 lukukertaa ·
29 vastausta
23k lukukertaa
29 vastausta
Tuleeko minun tasoittaa kipsilevyjen väli ennen kuin liimaan paperinauhaa kangasliimalla?
Kyllä he sanovat niin, ja useimmiten se toimii. Mutta maallikoille on huomattavasti helpompaa saada 100 % kuplista vapaata, jos liimaa nauhan. En näe mitään teknistä syytä, miksi se olisi huonompi millään tavalla. Nauhan asettaminen märkään tasoitteeseen on tietysti nopeampaa.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 viestiä
Me maallikot harvoin saamme useita projekteja harjoitella saumanhiontaa ja liimausmenetelmä on varma tapa saada hyvä tulos. Lisäksi emme työskentele urakkapalkalla, joten ajan kulumisella on vähemmän merkitystä.
Ainoa mikä toimii...M Mogge_83 sanoi:
https://m.tapethandeln.se/sv/articl...MIitakw_2N5AIVR_hRCh3AowOCEAQYASABEgL92_D_BwE
Teen kuten norgips, ja se sujuu erittäin nopeasti, ja se on tähän asti pysynyt hyvin, ja myös minä, joka olen toimistorotta, selviän siitä.
Täytän ensin ojan tasoitteella niin, että se täyttyy tasaiselle tasolle. On tärkeää saada kunnolla kosteaa tasoitetta, jotta paperinauha kiinnittyy ilman kuplia.
Sitten asetan paperinauhan keskitetysti ojaan ja painan sen paikalleen kevyesti sormillani.
Kun se on paikallaan, vedän ohuen kerroksen tasoitetta nauhan päälle ja yritän saada tasaisen levityksen.
Anna kuivua. Hio jos tarpeen, ja levitä sitten viimeinen kerros tasoitetta hieman leveämmällä profiililla niin, että siitä tulee tasainen ja siisti.
Hio pois ja pohjusta
Täytän ensin ojan tasoitteella niin, että se täyttyy tasaiselle tasolle. On tärkeää saada kunnolla kosteaa tasoitetta, jotta paperinauha kiinnittyy ilman kuplia.
Sitten asetan paperinauhan keskitetysti ojaan ja painan sen paikalleen kevyesti sormillani.
Kun se on paikallaan, vedän ohuen kerroksen tasoitetta nauhan päälle ja yritän saada tasaisen levityksen.
Anna kuivua. Hio jos tarpeen, ja levitä sitten viimeinen kerros tasoitetta hieman leveämmällä profiililla niin, että siitä tulee tasainen ja siisti.
Hio pois ja pohjusta
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 10 287 viestiä
Nämä keskustelut ovat aina sekoitus siitä, kuinka "näin olen aina tehnyt" ja tärkeilijöitä, jotka ovat ylpeitä siitä, että voivat paklata nauhan paklaukseen ilman liimaa... useimmiten tietämättömiä siitä, että liimaus on parempi.
Ehdotan, että lukijat tutustuvat http://ybg.nu/index.php, täältä löydät ohjeet miten ja miksi pitäisi tehdä.
Harmi, että tämä hieno sivusto hukkuu siihen meteliin, joka syntyy, kun etsitään tietoa kipsin käytöstä märkätiloissa.
Ehdotan, että lukijat tutustuvat http://ybg.nu/index.php, täältä löydät ohjeet miten ja miksi pitäisi tehdä.
Harmi, että tämä hieno sivusto hukkuu siihen meteliin, joka syntyy, kun etsitään tietoa kipsin käytöstä märkätiloissa.
Haha olen aina tehnyt väärin toisin sanoen.
Yleensä ostan sellaisen verkon tapaisen teippirullan.
Vedän sen saumojen yli ja sitten painan kitin siihen kunnolla ja sitten tasoitan kitin päälle.
Kaikki yhdellä kertaa. Olen tosin vain tapetoinut, en ole koskaan maalannut seiniä.
Ehkä onni, että tulokset ovat aina olleet hyviä ja kestäviä
Yleensä ostan sellaisen verkon tapaisen teippirullan.
Vedän sen saumojen yli ja sitten painan kitin siihen kunnolla ja sitten tasoitan kitin päälle.
Kaikki yhdellä kertaa. Olen tosin vain tapetoinut, en ole koskaan maalannut seiniä.
Ehkä onni, että tulokset ovat aina olleet hyviä ja kestäviä
Olen nyt entistä hämmentyneempi, YBG:n vuoden 2015 kirjoituksessa "6.3 Kittauksen toteutus" ei ole mitään mainintaa nauhan liimaamisesta. Yritän oppia mahdollisimman paljon ennen kuin aloitan ensimmäisten kipsiseinieni kittaamisen. On niin uskomattoman hämmentävää, miten pitäisi tehdä, olen ostanut paperinauhaa ja Alcros kittimateriaalia. Mutta sitten joku sanoo, että pitäisi liimata kangasliimalla, toiset taas märkätilaliimalla.MathiasS sanoi:
Nämä ketjut ovat aina sekoitus "näin olen aina tehnyt" ja henkilöitä, jotka ovat ylpeitä siitä, että pystyvät kittamaan nauhan kitin sisään ilman liimausta... useimmissa tapauksissa tietämättömiä siitä, että liimaus on parempi.
Ehdotan, että kokous lukee [linkki], täällä kerrotaan miten ja miksi pitäisi tehdä.
Harmi, että tämä hieno sivusto hukkuu meluun, joka koskee kipsin käyttöä märkätiloissa, kun etsii tietoa.
Onko tämä tapa, jolla pitäisi tehdä?Hyväksi tarttuvuudeksi nauhan ja kittikerroksen välillä on välttämätöntä, että se on noin 1-1,5 mm paksu. Välittömästi sen jälkeen saumavahvistusnauha asetetaan märkään kittiin ja painetaan tiukasti käyttämällä kittilastaa, vetämällä se sauman suuntaisesti niin, että nauha peitetään ohuelti. - 6.3.1 Ensimmäinen kittaus uponneelle pitkälle saumalle
Pakkaa ensin, aseta nauha ja pakkaa heti ohuesti päälle. Anna kuivua ja pakkaa uudestaan. Jos sinulla on viistoja saumoja, voi olla helpompaa pakata, antaa kuivua ja liimata nauha tavallisella kangasliimalla, antaa kuivua ja pakata päälle. Märkätilaliima on vain hankalakäyttöistä eikä paranna tulosta. Spakkelin lujuus ja nauha, joka vahvistaa spakkelia, ovat ratkaisevia. Anna nauhan olla liimattuna muutaman minuutin, jotta se ei kuplisi seinällä.
ja ajattelin juuri, että paikka on erityinen kipsilevyjen paikkaamiseen. Ja kaikki mitä olen lukenut tai katsonut ohjeista ei koskaan mainitse liimaa. Ymmärrän tietenkin, että se toimii, jos monet sanovat, että se toimii. Mutta kuten joku kirjoitti tässä ketjussa, minulla ei ole mitään mahdollisuutta harjoitella monilla eri tekniikoilla.Bo arnold sanoi:
Paikkaa ensin, laita nauha ja paikkaa heti ohuelti päälle, anna kuivua ja paikkaa vielä kerran. Jos sinulla on viistämättömiä saumoja, voi olla helpompaa paikata ensin, antaa kuivua ja liimata nauha tavallisella kangasliimalla, antaa kuivua ja paikata päälle. Kosteantilaliima on vain hankalaa käyttää, eikä se paranna lopputulosta. Paikan vahvuus ja nauhan antama tuki paikalle ovat ratkaisevat. Anna nauhan pysyä kiinni muutaman minuutin, jotta se ei kuplisi seinällä.
Viimeksi muokattu:
Uusin painos, 6.3.2, tekee näin kaikentyyppisille saumauksille. Täytä sauma levyjen välillä niin, että saat tasaisen siirtymän. Liimaa kangasliimalla ja laita paperinauha siihen.O order66 sanoi:Minua hämmentää vielä enemmän nyt, YBG-kirjassa 2015 ei mainita mitään nauhan liimaamisesta kohdassa "6.3 Tasoitetyön suorittaminen". Yritän oppia mahdollisimman paljon ennen kuin alan tasoittaa ensimmäisiä kipsiseiniäni. On niin uskomattoman hämmentävää, miten se pitäisi tehdä, olen ostanut paperinauhaa ja alcron levytasoitetta. Mutta sitten joku sanoo, että pitäisi liimata kangasliimalla, toiset taas märkätilaliimalla.
Onko tämä näin, miten se pitäisi tehdä?
Mitä tulee liimaan, etsi kangasliima, jonka kuiva-ainepitoisuus on alle 20%. Tyypillisesti se on märkätilaliima, joka täyttää tämän. Kysy kaupasta, niin saat oikean.
Älä monimutkaista tätä turhaan. Ei ole vaikeaa tehdä oikein. Jopa täysin aloittelija voi liimata nauhat, joten ei ole mitään syytä yrittää tasoittaa nauhoja paikalleen, varsinkin kun se ei kuitenkaan parane (se menee vain nopeammin, mikä ei sinulle merkitse mitään).
Onko sinulla jotain liimaa, jota suosittelisit?MathiasS sanoi:
Viimeisin julkaisu, 6.3.2, tekee näin kaikilla saumatyypeillä. Täytä levyjen välinen sauma niin, että saat tasaisen siirtymän, Liimaa kangasliimalla ja laita paperinauha sisään.
Liimasta puhuttaessa tulee etsiä alle 20% kuiva-ainepitoista kangasliimaa. Tämä on tyypillisesti märkätilaliima, joka täyttää sen. Kysy kaupasta, niin saat oikean.
Älä tee tästä turhaan monimutkaista. Ei ole vaikeaa tehdä oikein. Jopa täydellinen aloittelija voi liimata nauhat, joten ei ole syytä yrittää tehdä tätä tasoitteella, varsinkin kun se ei siltikään tule paremmaksi (se on vain nopeampaa, mikä ei kuitenkaan sinua haittaa).
kirjoitin "alle 20%" yllä, sen pitäisi tietysti olla YLI.O order66 sanoi:
tämä sopii hyvin
https://www.bauhaus.se/casco-vatrumslim-1-ltr#go-to-description
tai vielä mieluummin tämä
https://www.bauhaus.se/tapetlim-bostik-wet-room-vvatrumslim-1l#go-to-description
Klikkaa tästä vastataksesi