81 016 lukukertaa ·
121 vastausta
81k lukukertaa
121 vastausta
Teippi höyrynsulkua varten!
Snailman
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 586 viestiä
Snailman
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 586 viestiä
Pakettilappu ilmestyi tänään, teippi vaikuttaa olevan samaa kuin t-flex...
joten se on noin kolmasosa hinnasta verrattuna t-flexiin
T-flex (25m x 50mm) noin 300kr per rulla
Tesa sealing tape flex (25m x 60mm) noin 200 kr per rulla
Isover vario multitape sl (25m x 60mm) noin 450kr per rulla
Näissä kaikissa on samanlainen vahvikeverkko kuin t-flexissä, joten voi olla kannattavaa verrata ostamista Saksasta sijaan...
joten se on noin kolmasosa hinnasta verrattuna t-flexiin
T-flex (25m x 50mm) noin 300kr per rulla
Tesa sealing tape flex (25m x 60mm) noin 200 kr per rulla
Isover vario multitape sl (25m x 60mm) noin 450kr per rulla
Näissä kaikissa on samanlainen vahvikeverkko kuin t-flexissä, joten voi olla kannattavaa verrata ostamista Saksasta sijaan...
Minulla on muutamia kysymyksiä tästä aiheesta. Kun purimme keittiön rungot, syntyi repeämiä ja reikiä höyrysulkuun. Miten korjaan tämän parhaiten alhaalta päin? Ylhäältä käsin se on liian hankalaa.
Voinko hankkia Åldersbeständig-nauhaa ja laittaa sen repeämiin/reikiin?
Vai pitäisikö minun ensin laittaa uuden rakennusmuovi repeämiin ja teipata se paikalleen?
Hieman hankala paikalleen tulla, koska kyseessä ei ole iso alue, josta tämä näkyy.
Toinen kysymys:
Olen nähnyt, että kaikkien seinien ympärillä on sauma, kun poistin kaikki listat talosta. Noin puoli senttiä, jossa muovi ei ulotu aivan seinään asti eikä ole tiukka. Onko tämä jotain, mitä minun pitäisi korjata?
Jos on, niin eikö se ole saman tapainen tapaus tässäkin?
Oletan kuitenkin, että minun on tehtävä tämä ylhäältä päin, koska täällä en pääse käsiksi, kuten keittiössä.
Pitäisikö minun laittaa muovia päälle jatkaakseni sitä ja sitten teipata Åldersbeständig-nauhalla?
Muutama kysymys lisää:
Mistä voin ostaa tätä nauhaa? Beijer, Partille trä, K-Rauta, Bauhaus, Hornbach ovat paikat, jotka tunnen, ja mahdollisesti XL-Bygg.
Jätän Byggmaxin nauhan pois suositusten perusteella ketjusta.
Vuoden sisällä harkitsemme ullakon eristämistä sellaisella eristeellä, kuten selluloosaeristeellä. Yritys saa puhaltaa sen ylös.
Tästä olen kuullut eriäviä mielipiteitä. Jotkut sanovat, ettei höyrysulkua tarvita lainkaan, jotkut sanovat, että minun pitäisi jopa poistaa muovi, koska se tekee enemmän haittaa kuin hyötyä, kun taas erittäin vakava yritys kieltäytyi eristämästä ennen kuin höyrysulku oli tiivistetty kaikilla reunoilla ja sisäseinillä. Hän näki myös sauman/aukon, joka oli siellä.
Tuntuu uskomattoman työläältä tehdä niin, sillä minun täytyy kaivaa esiin eriste, lattia jne., tiivistää kaikki, sitten laittaa kaiken takaisin.
Sen jälkeen eristää.
Mutta keittiön aion rakentaa pian, joten siellä olevat reiät minun on korjattava melko pian.
Olisin erittäin kiitollinen vastauksista kaikkiin kysymyksiini.
Voinko hankkia Åldersbeständig-nauhaa ja laittaa sen repeämiin/reikiin?
Vai pitäisikö minun ensin laittaa uuden rakennusmuovi repeämiin ja teipata se paikalleen?
Hieman hankala paikalleen tulla, koska kyseessä ei ole iso alue, josta tämä näkyy.
Toinen kysymys:
Olen nähnyt, että kaikkien seinien ympärillä on sauma, kun poistin kaikki listat talosta. Noin puoli senttiä, jossa muovi ei ulotu aivan seinään asti eikä ole tiukka. Onko tämä jotain, mitä minun pitäisi korjata?
Jos on, niin eikö se ole saman tapainen tapaus tässäkin?
Oletan kuitenkin, että minun on tehtävä tämä ylhäältä päin, koska täällä en pääse käsiksi, kuten keittiössä.
Pitäisikö minun laittaa muovia päälle jatkaakseni sitä ja sitten teipata Åldersbeständig-nauhalla?
Muutama kysymys lisää:
Mistä voin ostaa tätä nauhaa? Beijer, Partille trä, K-Rauta, Bauhaus, Hornbach ovat paikat, jotka tunnen, ja mahdollisesti XL-Bygg.
Jätän Byggmaxin nauhan pois suositusten perusteella ketjusta.
Vuoden sisällä harkitsemme ullakon eristämistä sellaisella eristeellä, kuten selluloosaeristeellä. Yritys saa puhaltaa sen ylös.
Tästä olen kuullut eriäviä mielipiteitä. Jotkut sanovat, ettei höyrysulkua tarvita lainkaan, jotkut sanovat, että minun pitäisi jopa poistaa muovi, koska se tekee enemmän haittaa kuin hyötyä, kun taas erittäin vakava yritys kieltäytyi eristämästä ennen kuin höyrysulku oli tiivistetty kaikilla reunoilla ja sisäseinillä. Hän näki myös sauman/aukon, joka oli siellä.
Tuntuu uskomattoman työläältä tehdä niin, sillä minun täytyy kaivaa esiin eriste, lattia jne., tiivistää kaikki, sitten laittaa kaiken takaisin.
Sen jälkeen eristää.
Mutta keittiön aion rakentaa pian, joten siellä olevat reiät minun on korjattava melko pian.
Olisin erittäin kiitollinen vastauksista kaikkiin kysymyksiini.
Onko mitään vaatimuksia, kun teippaa liitoskohdat sisäpuolella muovista? Se on muovi vasten muovia sisäkatossa ja ulkoseinissä.
Miitt rakennustavaratalo tarjoaa iänteon kestävää teippiä Stokvis PS1433 hintaan 100e per 25m (katso PDF), mutta alkaa miettiä, mitä superominaisuuksia T-flexillä hintaan 250-300e pitäisi olla.
https://www.stokvistapes.net/ProDat/pdf/pdf/1126_10755/PS1433.pdf
Miitt rakennustavaratalo tarjoaa iänteon kestävää teippiä Stokvis PS1433 hintaan 100e per 25m (katso PDF), mutta alkaa miettiä, mitä superominaisuuksia T-flexillä hintaan 250-300e pitäisi olla.
https://www.stokvistapes.net/ProDat/pdf/pdf/1126_10755/PS1433.pdf
Viimeksi muokattu:
Tämäkö sinä ostit?Snailman sanoi:
Miten voi tietää, että se on yhtä hyvä kuin SITAC:n hyväksymät tuotteet? En epäile, että se on hyvä mutta....
http://www.befestigungsfuchs.de/Bau...nal-TACOFLEX-Dampfsperre-Klebeband-50-mm-25-m
Sitten olen minäkin langennut ansaan sinisen Byggmax-teipin kanssa. Se pysyy hyvin, kun pinta on 100% tasainen, mutta pieninkin epätasaisuus muovissa ja se irtoaa viikon kuluttua.
Olen tilannut 8 rullaa TacoFlexia Saksasta nyt, ketjun vinkkien mukaisesti.
900 kr kuljetus mukana.
Toivottavasti he ovat nopeita toimituksessa...
Olen tilannut 8 rullaa TacoFlexia Saksasta nyt, ketjun vinkkien mukaisesti.
900 kr kuljetus mukana.
Toivottavasti he ovat nopeita toimituksessa...
Toimitus saapuu yleensä noin viikon kuluttua.
Olen tilannut kahdessa erässä uuteen rakennukseeni, luulen että olen käyttänyt tähän mennessä 16 rullaa.
Se on ihana teippi työskennellä joka tapauksessa.
Olen tilannut kahdessa erässä uuteen rakennukseeni, luulen että olen käyttänyt tähän mennessä 16 rullaa.
Se on ihana teippi työskennellä joka tapauksessa.
Hyvä hinta!Johan H sanoi:Sitten minullekin kävi köpelösti sinisen Byggmax-teipin kanssa. Se pysyy hyvin, kun sen pinta on 100% tasainen, mutta pieninkin epätasaisuus muovissa, niin se irtoaa viikon kuluttua.
Olen tilannut 8 rullaa TacoFlexia Saksasta nyt, ketjun vihjeen mukaan.
900 kr sis. postikulut.
Toivottavasti he ovat nopeita toimituksessaan...
Olen testannut teippiä 3M:ltä, jonka löysin Optimera-nimisestä paikasta, nimeltään 8067 all weather tape. Se tarttuu kaikkeen (puu, muovi, betoni, maali) ja vaikuttaa olevan superliimattu.
Myyjä suositteli tätä t-flexin ja tesan sijaan, tämän sanotaan olevan huomattavasti parempi ja se on teippi, joka menee eniten ja parhaiten rakennusliikkeille.
En löytänyt sitä Optimeran verkkosivulta, mutta se löytyi kaupasta.
Maksoin noin 200 kr 50 mm rullasta.
Myyjä suositteli tätä t-flexin ja tesan sijaan, tämän sanotaan olevan huomattavasti parempi ja se on teippi, joka menee eniten ja parhaiten rakennusliikkeille.
En löytänyt sitä Optimeran verkkosivulta, mutta se löytyi kaupasta.
Maksoin noin 200 kr 50 mm rullasta.
"Hevosenmittoja" parempi kuin T-flex??
Salli minun epäillä......
Ei voi olla mahdollista saada aikaan teippiä, joka tarttuu paljon (tulkitsen "hevosenmittoja" tarkoittavan paljon) paremmin kuin T-flex, tein virheen laittaa palan T-flexiä peltikatolle kattoremontin yhteydessä, oli hemmetin vaikeaa saada se pois ilman tinneriä.
Salli minun epäillä......
Ei voi olla mahdollista saada aikaan teippiä, joka tarttuu paljon (tulkitsen "hevosenmittoja" tarkoittavan paljon) paremmin kuin T-flex, tein virheen laittaa palan T-flexiä peltikatolle kattoremontin yhteydessä, oli hemmetin vaikeaa saada se pois ilman tinneriä.
Viimeksi muokattu:
Snailman
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 586 viestiä
Snailman
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 586 viestiä
On tärkeää, että teippi on ikääntymistä kestävä eikä se liuota höyrynsulkua, joten kaiken sään teippiä, joka ei ole tarkoitettu höyrynsululle, en uskaltaisi käyttää...
ajattelin tiivistää levylle butyylitiivistyksellä, mutta jätin sen väliin, kun siinä luki, että sitä ei saa käyttää pe:tä vastaan
ajattelin tiivistää levylle butyylitiivistyksellä, mutta jätin sen väliin, kun siinä luki, että sitä ei saa käyttää pe:tä vastaan
Joo, olen käyttänyt ensimmäisen 10 rullan tilaukseni nyt ja valmistaudun toiseen tilaukseen. Ylellinen tunne, että voi teipata niin avokätisesti kuin haluaaSuhagg sanoi:
Ostin myös jonkun liimatuotteen, jota käytettäisiin samaan tarkoitukseen, ajattelin käyttää sen, kun kiinnitetään epätasaiselle pinnalle.
Nyt olen saanut tilaukseni, 8 rullaa.
Tilasin perjantaina 5/10, paketti lähetettiin Saksasta maanantaina 8/10 ja se oli noudettavissa torstaina 11/10.
Jos kaikki olisi mennyt kuten piti... Mutta ei mennyt. Schenker hukkaisi pakettini matkalla noutopaikkaan, joten kun menin hakemaan pakettia perjantaina 12/10 aikomuksena teipata koko viikonloppu - pakettia ei ollut paikalla. Maanantaina sain kirjeen, jossa valitettavasti kerrottiin, että oli tapahtunut virhe ja että voisin joutua odottamaan jopa 10 päivää ennen kuin sitä voitaisiin reklamoida. Otin yhteyttä Schenkeraan sähköpostitse, he vastasivat salamannopeasti ja näkivät järjestelmässään, että tilanne näytti "erittäin oudolta" eikä heillä ollut tietoa paketin sijainnista, mutta he lupasivat tutkia asiaa. Tyypillistä - minulla oli kiire! Eilen illalla tarkistin lähetystunnuksen verkosta ja totesin, että paketin pitäisi olla nyt noudettavissa. Tänään hain sen. Onneksi se löytyi...
Tänä iltana teipataan!
Tilasin perjantaina 5/10, paketti lähetettiin Saksasta maanantaina 8/10 ja se oli noudettavissa torstaina 11/10.
Jos kaikki olisi mennyt kuten piti... Mutta ei mennyt. Schenker hukkaisi pakettini matkalla noutopaikkaan, joten kun menin hakemaan pakettia perjantaina 12/10 aikomuksena teipata koko viikonloppu - pakettia ei ollut paikalla. Maanantaina sain kirjeen, jossa valitettavasti kerrottiin, että oli tapahtunut virhe ja että voisin joutua odottamaan jopa 10 päivää ennen kuin sitä voitaisiin reklamoida. Otin yhteyttä Schenkeraan sähköpostitse, he vastasivat salamannopeasti ja näkivät järjestelmässään, että tilanne näytti "erittäin oudolta" eikä heillä ollut tietoa paketin sijainnista, mutta he lupasivat tutkia asiaa. Tyypillistä - minulla oli kiire! Eilen illalla tarkistin lähetystunnuksen verkosta ja totesin, että paketin pitäisi olla nyt noudettavissa. Tänään hain sen. Onneksi se löytyi...
Tänä iltana teipataan!