42 653 lukukertaa ·
141 vastausta
43k lukukertaa
141 vastausta
Suolalasku, kun rakentaja on tilannut rakennustarvikkeita
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 831 viestiä
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 831 viestiä
Ok, missade att det var materialkostnaden som det räknades på.pappskallen sanoi:
Joka tapauksessa, kuten monet yllä ovat jo huomauttaneet, se on minun aikani, jolloin käsityöläinen lähtee ostoksille. Silloin ei ole okei lisätä "materiaalikäsittelyä". Hän ostaa materiaalia minulle, ei itselleen. On tuplakuittausta veloittaa ensin ajasta + matkasta puutavaraliikkeeseen ja sitten lisätä materiaalikäsittely (mikä tehtiin ajalla, josta maksoin). Asiakkaana olen luonnollisesti eniten kiinnostunut lopputuloksesta ja hinnasta, mutta en myöskään halua tuntea oloani huijatuksi monista rahoista käsityöläisen järjestelyjen vuoksi. Mieluummin anna minun mahdollisuus ostaa ja vastata materiaalista itse!
Göran.W
Työkaluhullu
· skåne Tomelilla
· 3 125 viestiä
Göran.W
Työkaluhullu
- skåne Tomelilla
- 3 125 viestiä
Mielestäni 12%:n korotus ei ole vaarallinen, vaan erittäin alhainen. Käännä se ja ajattele näin. Jos TS itse olisi noutanut tavarat, ei olisi lisäkustannuksia, mutta olisi tullut paljon muita kuluja. Sitten rakentaja saa kotiin sen, mitä hän tarvitsee juuri silloin.
Jäsen
· västra götaland
· 8 viestiä
Saat materiaalikustannukset laskussa. Mutta se on normaali hinta. Rakentajalla on 10–50% alennus.
Jos valitat summasta, hän sanoo sen olevan kustannus. Et tiedä kuinka paljon alennusta hän saa.
Putkimiehet ovat selvästi pahimpia, sitten sähköasentajat, laatoittajat ja sitten rakentajat.
osta kaikki itse, ota sinne ammattilainen, hän tekee työn, palauta ylimääräiset...
Jos valitat summasta, hän sanoo sen olevan kustannus. Et tiedä kuinka paljon alennusta hän saa.
Putkimiehet ovat selvästi pahimpia, sitten sähköasentajat, laatoittajat ja sitten rakentajat.
osta kaikki itse, ota sinne ammattilainen, hän tekee työn, palauta ylimääräiset...
Kyllä on kauheaa, että käsityöläiset saavat ansaita rahaa. Pahinta on, että uskon laajennuksen tulleen vielä halvemmaksi, jos olisit tehnyt sen itse. Hän on varmaan laskuttanut myös työstään.
Problemet är ju att det inte är så att hantverkaren har rabatt på det 'normala' priset. Problemet är att hantverkaren får ett pris på fakturan som är mycket högre än normalt pris. Att sedan hantverkaren och bygghandeln har en uppgörelse där de delar på förtjänsten utan att kunden har en aning gör att åtminstone jag ser det som rent bedrägeri.Andreas 71 sanoi:
Ingen hade nog klagat om det var så att hantverkaren fått säg 20% rabatt på vad varan kostat om kunden själv köpt den och sedan behållit hela eller delar av den rabatten.
Tässä tapauksessa yrittäjä sanoi asiakkaalle, että otan materiaalin halvimmasta paikasta ja laskutan 12% lisäyksen. Ne 12% eivät ole pulman aihe, mutta se, että sama ketju myy saman tuotteen huomattavasti halvemmalla ei kovin kaukana, on kiistanalaista. Jos se olisin ollut minä, olisi yrittäjän pitänyt lunastaa lausuntonsa.
12 % korotus on sekä ymmärrettävä että siedettävä mielestäni. Tärkeää on, että saa sitten rakentajan nettohinnat, mutta tämä on tietenkin keskusteltava hankinnassa ja pyydettävä rakentajaa esittämään alennukset. Jos hän sanoo, ettei hänellä ole mitään, tiedämme kaikki, että hän valehtelee...
Vastaus on: Kyllä lasku maistuu suolaiselta.
Sinun olisi pitänyt kysyä etukäteen: Mitä materiaali maksaa.
Rakentaja puolestaan on sidottu lupaukseensa, että hän voisi ostaa materiaalin halvimmalla siitä paikasta.
Olin säätänyt laskun siihen, mitä muut perivät alueella, ja lisännyt 12 %. Pidä loput rahat hallussasi ja jos rakentaja haluaa ansaita ne, hänen on ponnisteltava vähän.
Sinun olisi pitänyt kysyä etukäteen: Mitä materiaali maksaa.
Rakentaja puolestaan on sidottu lupaukseensa, että hän voisi ostaa materiaalin halvimmalla siitä paikasta.
Olin säätänyt laskun siihen, mitä muut perivät alueella, ja lisännyt 12 %. Pidä loput rahat hallussasi ja jos rakentaja haluaa ansaita ne, hänen on ponnisteltava vähän.
Viimeksi muokattu:
Tietääkseni kukaan täällä ei ole valittanut 12% lisästä. Se on 40% lisä joltakin, joka vihjasi "hyvistä hinnoista materiaalille", mikä on ärsyttänyt ihmisiä hieman.Entreprenör 1 sanoi:
Ja normaalitapauksessa puhumme 5-12 %, mikä tuskin vaikuttaa loppulaskuun merkittävästi.mr_bygg sanoi:Tässä uskon, että joskus voi tulla hieman väärinkäsityksiä. Asiakas luulee, että maksaa käsityöläisen ajan, auton ja kilometrikorvauksen siitä, että tämä käy ostamassa tarvittavat tavarat asiakkaan työmaalle. Tietenkin käsityöläisen pitäisi saada maksu jälkilaskutuksesta jne., mutta ei usko, että kyseessä on suurempia lisäyksiä.
Niissä prosenteissa on juuri kuten sanot jälkilaskutus, materiaalivirheiden riskit jne. jne....
Erittäin viisaita sanoja!mr_bygg sanoi:
Mutta.....käsityöläinen on lisännyt 12 %...... Kaikki muu on vain löysiä spekulaatioita ja viitteitä!jimih sanoi:
siis näin se toimii normaalitapauksessa 20-vuotisen kokemukseni mukaan (rakentajille sitten)
Rakentaja käyttää yhtä suurista hyvinvarustelluista tavarataloista, beijer, Woody XL. jne...
Kun hän asioi siellä, hänellä on alennus, normaalisti 5-25 %.
Kun hän tekee työtä asiakkaalle, hän ostaa alennuksineen, laskuttaa ne suoraan ja lisää sovitun hinnan korotuksen. Esim. 12 %
Tämän lisäksi hän voi saada kickbackin vuosibonuksen muodossa, joka perustuu tavaratalon liikevaihtoon. Arvelisin, että tämä vaihtelee 1-5 % välillä ja saadakseen 5 % tarvitaan todennäköisesti aikamoinen vuosivaihto.
Että asiakas voisi sitten löytää edullisemman hinnan, kuulostaa luonnollisesti hieman oudolta, sillä oletan, että käsityöläinen on lähettänyt mukaan laskutuspohjan, mikä on käytännön mukaista...
Se kuulostaa ristiriitaiselta - sanot, että se on vain spekulaatiota, että käsityöläisellä on alennus, mutta sanot, että normaalitapauksessa hänellä on alennus.
Totta, TS:llä ei ole todisteita siitä, että käsityöläisellä on hyvä alennus mutta hän piilottaa sen ja veloittaa asiakkaalta täyden hinnan.
Mihin hän reagoi, on että käsityöläinen sanoi "hänen" kauppansa olevan halvin, mutta se ei pitänyt paikkaansa, kun TS tarkisti sen.
Totta, TS:llä ei ole todisteita siitä, että käsityöläisellä on hyvä alennus mutta hän piilottaa sen ja veloittaa asiakkaalta täyden hinnan.
Mihin hän reagoi, on että käsityöläinen sanoi "hänen" kauppansa olevan halvin, mutta se ei pitänyt paikkaansa, kun TS tarkisti sen.